Miksi tamppaat matot aamulla?
Eikö sitä tamppaamista voisi siirtää iltapäivään? Kuka edes enää tamppaa mattoja? Ärsyttävää herätä kamalaan jytkeeseen vapaapäivänä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Koska aloitan siivoamisen aamulla, ja se alkaa sillä että vien matot ulos ja tamppaan ne. Mukavaa sitten loppupäivä rentoutua siistissä kodissa kun on aamulal siivonnut.
Minkälaisia mattoja sulla on taloudessa? Ainoat matot joita yleensäkään kannattaa tampata, on kudotut puuvillamatot.
Meinaatko, että myös iltavuorolaisten täytyy siivota illalla eikä ennen työvuoroaan aamulla / aamupäivällä?
(minä en tee vuorotöitä enkä tamppaa mattoja joten mua tää ei koske)
Koska menen iltapäivällä töihin iltavuoroon.
Meidän kaikkien työaika kun ei ole ma-pe 8-16.
Joskus kannattaisi tampata. Vaikka olisi kuinka hyvä imuri, niin sitten kun mattoa käsittelee hieman mattopiiskalla, niin huomaa kyllä, että ei se pelkkä imurointi riitä... Sitä paitsi niihin mattoihin tulee ihanan raikas tuoksu, kun ne saa tuulettua jonkin aikaa pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kannattaisi tampata. Vaikka olisi kuinka hyvä imuri, niin sitten kun mattoa käsittelee hieman mattopiiskalla, niin huomaa kyllä, että ei se pelkkä imurointi riitä... Sitä paitsi niihin mattoihin tulee ihanan raikas tuoksu, kun ne saa tuulettua jonkin aikaa pihalla.
Täysin pölyttömäksi ei mattoja saa yhtään millään, menevät vaan rikki turhasta hakkaamisesta. Tuuletus ja harjaus mattoharjalla ovat paras konsti 2000-luvulla.
Tamppaaminen on turhaa ja vanhanaikaista jopa Marttojen mielestä.
Koska minä haluan. Ja varsinkin siksi, et mulla on rivarissa veemäiset naapurit, jotka meluavat illalla myöhään, niin silloin on kiva mennä niiden iltavuoron ja yökukkumisen jälkeen siinä puoli kasilta aamulla niiden takapihan kohdalla olevalle mattotelineelle paukuttaan.
Mattojen tamppaaminen kertoo tamppaajan seksuaalisesta turhautumisesta.
Samaa mieltä. Meilläkin joku hullu naapuri aloittaa paukutuksen viikonloppuna klo 8 viimeistään. Vähän vois miettiä muita. Odottaa edes kymmeneen.
En tamppaa mattoja, mutta aloitan kyllä aina siivoamisen heti aamusta kun olen virkeimmillään ja energisimmillään. Ok-talossa se tuskin naapureita haittaa, vaikkakin keskuspölynimurin ulos menevä poistoputki pitää välillä tosi kovaa huminaa.
Mutta jos tamppaisin matot, niin tamppaisin ne kyllä aikaisin aamulla.
Miks mulla on sellainen käsitys että se tamppaaminen, vaikka varmaan ihan hyödyllistä onkin, poistaa ehkä noin 5% siitä hiekasta/pölystä/tms. siitä matosta 🤔 Eli vaiva on tosi iso hyötyyn nähden? Toki voisin olla eri mieltä jos tota itse tekisin :D
En ole koskaan tampannut mattoja ja olen 44v. Imuroin ja joskus vien parvekkeelle tuulettuu. Tamppaus on siltä ajalta, kun ei ollu imureita.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Meilläkin joku hullu naapuri aloittaa paukutuksen viikonloppuna klo 8 viimeistään. Vähän vois miettiä muita. Odottaa edes kymmeneen.
Meillä se on kellon aikojen mukaan Vuokra kerrostalossa ja alkaa todella kello 8. Hanki vastamelukuulokkeet tai menen aamu lenkille, niin ei ärsytä.
Vierailija kirjoitti:
Mattojen tamppaaminen kertoo tamppaajan seksuaalisesta turhautumisesta.
No höpöghöpö. Tein kotisiivouksia 12 vuotta. Jotkut haluaisivat mattojen tamppausta, jotkut eivät. Joskus aamuisin ensimmäiset asiaakkaat halusivat mattojen tamppausta. Oli pakko tampata aamulla silloin, koska seuraava asiakas odotti jo 3 h päästä. Ja ei liittynyt se tamppaminen mitenkään seksuaalisuuden, vaan työntekoon. Niin dettä aamulla varhaan tamppaavaat ihmiset voivat hyvinkin olla kotisiivojiä ja tamppaus liittyy työntekoon, ei seksusalisuuten. Mitä kaikkea teidänkin päässä pyörii?
Siivouksen etenemisen kannalta se on järkevintä. Illalla matot rullalle ja aamulla tomutus. Siinä sitten raikastuvat eivätkä ole tiellä sillä aikaa kun muu siivous on käynnissä. Tuuletettujen mattojen levityksen jälkeen homma on valmis.
Koska aloitan siivoamisen aamulla, ja se alkaa sillä että vien matot ulos ja tamppaan ne. Mukavaa sitten loppupäivä rentoutua siistissä kodissa kun on aamulal siivonnut.