Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin keski- ja hyvätuloiset lapsettomat käyttää rahansa?

Vierailija
06.10.2023 |

Täytän pian 40 v enkä ole kertaakaan elämäni aikana tienannut edes 2 000 € kuussa. Olen opiskellut, ollut työttömänä ja tehnyt osa-aikaisia hanttihommia, välillä monelle eri firmalle samaan aikaan. Nykyään tienaan n. 1 600 €/kk ja pärjään mielestäni oikein hyvin: rahaa jää säästöönkin ilman että koen venyttäväni senttiä.

Ymmärrän hyvin, että lapsiin saa helposti uppoamaan paljon rahaa. Mutta mihin ihmeeseen lapsettomat keski- ja hyvätuloiset käyttää rahansa, kun niin moni ei millään tunnu saavan edes muutaman kuukauden palkkaa vastaavia säästöjä kasaan?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku, tienaan bruttona 5300 e / kk. Mihin käytän rahani? Asumiseen omakotitalossa, noin 50 000 maksaneeseen autoon pääosin. Lisäksi en mieti ruokakaupoissa ja vastaavissa muissa pikkuostoksissa hintoja, ostan mitä mieli tekee. Matkusteluista, luksuksesta tms. en välitä ollenkaan, ihan arkielämiseen menee rahat. 

Vierailija
82/83 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku, tienaan bruttona 5300 e / kk. Mihin käytän rahani? Asumiseen omakotitalossa, noin 50 000 maksaneeseen autoon pääosin. Lisäksi en mieti ruokakaupoissa ja vastaavissa muissa pikkuostoksissa hintoja, ostan mitä mieli tekee. Matkusteluista, luksuksesta tms. en välitä ollenkaan, ihan arkielämiseen menee rahat. 

Ja siis säästää en ole ikinä yrittänyt, ei kiinnosta. Eläkepäiviä ennenkin todennäköisesti perin vanhempani, joten sitä varten ei tarvi säästellä, eikä ole mitään ihmeempiä tavoitteita mitkä vaatisivat säästämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan useamman kuukauden vuodesta, teen etätöitä joten en tarvitse tähän lomapäiviä. Useimmiten vuokraan Airbnbn 3-5 viikoksi ja "elän" kuin paikallinen.

Sijoitan, tavoitteena mahdollisuus lopettaa työnteko 45 ikävuoden tienoilla.

Just olen etsimässä asuntoa, en tarvitse lainaa vaan ostan käteisellä (budjetti 250-350 tonnia).

Ulkona syönti on kiinni viitsimisestä ja vaihtoehtojen terveellisyydestä, ei rahasta.

En juuri tuhlaa, en esim omista autoa kun en tarvitse. Joskus tuhlaan parfyymeihin tms pieneen luksukseen, ja yritän valita esim vaatteet kestävää laatua.

N40+, vuosibruttotulot noin 240 tuhatta