Rikoksen uhri, oletko jättänyt syyttämättä?
Olen joutunut vakavan rikoksen uhriksi, harkitsen teenkö rikosilmoitusta vai en. Haitat ovat mittavat, mutta toinen osapuoli on kusipää josta haluaisin vaan lopullisesti eroon. Jos sinulla on kokemusta, miten elämä etenee jos jättää syyttämättä, kertoisitko?
Kommentit (18)
ei kannata edes mainituksi solvata.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kertoa mutta olisi pitänyt pysyä alkuperäisessä aikeessa tehdä rikosilmoitus. Jälkeenpäin harmitti kun jätin sen tekemättä.
Voitko kertoa miksi? Jatkoiki henkilö haittaamistasi vai muu syy?
En tehnyt. Kannattaa tehdä rikosilmoitus. Olisi itsekin pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi kertoa mutta olisi pitänyt pysyä alkuperäisessä aikeessa tehdä rikosilmoitus. Jälkeenpäin harmitti kun jätin sen tekemättä.
Siitä aiheutui pidempiaikainen vamma.
Aina kannattaa viedä asia eteenpäin. Aina. Kadut sitä muuten myöhemmin.
Ja näin kusipää pääsee pälkähästä jatkamaan kusipäistelyä.
Lapsena kaksi seksuaalista hyväksikäyttöä, joissa tekijä oli tuntemattomat miehet. En ollut vielä luku- ja kirjoitustaitoinen, saatikka osannut asioida poliisien kanssa, joten syyttämättä jäi.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin kusipää pääsee pälkähästä jatkamaan kusipäistelyä.
Se jatkaa sitä joka tapauksessa. Ei rikosilmoitus saa tekijää muuttumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä aiheutui pidempiaikainen vamma.
Kyllä silloin pitää tehdä ilmoitus. Saat vielä korvauksiakin. Eri asia nähdä vaivaa vaan sen takia, että syytetty saa sakot ja itse jää nuolemaan näppejään. Korvausvaatimuksella ei ole ylärajaa, joten älä pyydä liian vähän.
Tuomari päättää mitä maksetaan. Tuomari saattaa vaan katsoa vähän kieroon, jos pyytää esim 666 miljardia korvauksia.
Turhaankin tehnyt, ei edes ollut tapahtunut mitään. Enkä tiennytkään mistään mitään 😅
Syyttäjä syyttää, ei mikään tavallinen kansalainen.
Rikos on niin törkeä että sitä on vaikea uskoa todeksi. Ulkomaalainen terveydenhuollon henkilö. Tapahtumat ovat olleet todella traumaattisia. Minun on pakko saada tehtyä vuosien jälkeen rikosilmoitus, muuten en pääse ikinä eroon tästä päivittäisestä PTSD:stä.
Tee vain, ja ilmoitus myös työnantajalle ja valvontaviranomaiselle. Jospa saisit tähän tukihenkilön avuksi.
Olin jo poliisilaitoksella keskustelemassa, mutta en sitten uskaltanut tehdä raiskaajastani rikosilmoitusta. Tiedän että hänellä on uhreja paljon, ja eipä nuo muutkaan ole vissiin tehneet ilmoitusta.
Tämä asia ei ole niin yksinkertaista mitä 99% palstalaisista olettaa, eikä raiskaus ole sellainen mitä heidän mielikuvissan on.
Vierailija kirjoitti:
Rikos on niin törkeä että sitä on vaikea uskoa todeksi. Ulkomaalainen terveydenhuollon henkilö. Tapahtumat ovat olleet todella traumaattisia. Minun on pakko saada tehtyä vuosien jälkeen rikosilmoitus, muuten en pääse ikinä eroon tästä päivittäisestä PTSD:stä.
Minullakin terveydenhuollon henkilö, mutta ihan kotimainen.
En ole kokemaani väkivaltaa ilmoittanut koskaan. Kerran naapuri soitti poliisit, kun vuoden päästä kyseltiin niin en esittänyt vaatimuksia, poliisi sanoi että hyvä niin.
Väkivallan tekijä oli jo saanut minut uskomaan että saisin syyt päälleni, koska polvissaan oli poliisin toteamia naarmuja. Siis riepotteli minua hiuksista pitkin seiniä, ja ainoa mihin ylsin olivat jalkansa.
Minun mustelmani ja kuhmuilla oleva päänahka näkyivät vasta myöhemmin, en saanut edes aikaa lääkärille niiden kirjaamiseen, hoitajalle pääsin mutta painaako tuo edes mitään... tämä kauhisteli koholla olevaa päänahkaa...
En voinut lapsillani kiristettynä kyllä tehdä mitään.