Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli l auta muuttui maksulliseksi - nosti someraivon

Vierailija
05.10.2023 |

Varmaan tämänkin palstan maksullisuutta on ainakin mietitty...
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/f5da678d-1562-4d84-9282-1915196b…

Kommentit (256)

Vierailija
201/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin tuon eilen. On kyllä melkoinen kuolinisku. Mutta nyt on vastaavan laudan perustajalle tarvetta, eiköhän joku siemen oo jo itämässä.

Sama kävi mielessä, että joku varmasti jo perustelemassa uutta.

Epäviralliselle Aku Ankka keskustelulle tein jo oman phpBB foorumin, Soho House Duckburg. Alunperin Aku Ankka keskustelu muutti Ylilaudalle 2018 sen jälkeen kun Sanoma lopetti Aku Ankan virallisen keskustelupalstan. Nyt vain odottelen että keskustelijat löytäisivät uudelle foorumille.

Nai tiedät että tuollaisen palstan ylläpitäjä on vastuussa vihapuheesta, kunnianloukkauksista ym. mitä joku sinne kirjoittaa? Siksi täälläkin on niin överi sensuuri.

Vierailija
202/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonneinvaasio vauvalle siis. No, voi tämänkin palstan unohtaa sitten lopullisesti.

Kyllähän ne on täällä pyörinyt jo pidemmän aikaa. Mutta ylis vaikka on mitä on, se on ainoa paikka missä on ollut sananvapaus. Esimerkiksi täällä on ihan älytöntä kun ei oikein mitään saa sanoa ja ihan järkeviäkin keskusteluja poistuu.

Saattaa olla että kaikki keskustelupalstat muuttuvat maksullisiksi. Sillä ehkä yritetään karsia ainakin lapsia pois.

Sanavapaus on lähtökohtaisesti tunnistettavissa olevan henkilön mielipide ja siihen sisältyy se että voidaan asettaa sanktio jälkikäteen jos loukkaa jonkun oikeuksia. Mitä sananvapautta se semmoinen on että anonyymisti huudellaan räävittömyyksiä puskista. 

Aika sellainen Idi Amin -henkinen tuo sinun sanan"vapautesi". Nimittäin Ugandan diktaattori Idi Amin sanoi aikanaan, että ei heillä ole mitään sananvapausongelmia, hän kyllä takaa kenelle tahansa vapauden sanoa mitä tahansa. Mutta ei kyllä takaa vapautta sanomisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ne täällä parveilee ja aloittelee mielisairaita ketjuja ja jankkaa Sannasta.

Vierailija
204/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää odottaa 168 tuntia saadakseni kirjoittaa siellä.

Vierailija
205/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon, että tästäkin palstasta tulee maksullinen. Se estäisi todella hyvin nuo spämmääjät. Olisi helpompaa laittaa banni esim holvikaariääliölle, kilteistä pojista ja tytöistä jauhavalle, hasispösilölle ja ryssätrolleille. Tästä palstasta tulisi niin siisti ja ihana. Täällä voisi puhua järkeviä.

Vierailija
206/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikka ylilaudalla on törkyä, niin näen siellä nykyään paljon myös ihan fiksujen ja empaattistenkin ihmisten kommentteja, joskus mustalla huumorilla höystettynä, mutta kuitenkin. Syynä on varmasti se että nykyään kuvalautoja käyttävät myös ihan normaalit ihmiset enemmän.

Alunperin se oli sellaisten syrjäytyneiden, mt-ongelmaisten ja heikkolahjaisten kaikukammio. Sehän niitä sitten ärsytti kun me normot tuppauduttiin sinne puhumaan vähän järkeäkin väliin. Kyllä mä olen parhaat keskustelut internetissä käynyt siellä. Ihan vaikka olenkin nainen, mutta sitähän ei kannattanut koskaan mainita.

Siinä joutuu kyllä kestämään paljon vihaakin sivussa, mutta mä kyllä ymmärrän sen vihankin. Maailma on todella epäreilu paikka ja elämä on kovaa lähes kaikilla. Vain eri syistä. Halusin tutkia muiden syitä ja oppia erilaisista ihmisistä.

Mä en vaan tiedä onko tämä oikea tapa hoitaa asia. Koska ne joiden elämässä ei ole muuta kuin ylis, kyllä ne siitä maksaa, sehän on heille huumetta. Mutta ehkä meitä normoja ei kiinnosta sinne mennä enää yrittämään puhua järkeä johonkin väliin? En mä ainakaan koe, ettenkö pärjäisi ilmankin ja sehän on oikeastaan ollut vapaaehtoistyötä. En mä ala maksamaan vapaaehtoistyöstä. En ainakaan tuollaista summaa, kun välillä menee pitkiä aikoja etten edes käväise siellä kun ei vaan ehdi.

Nämä viimeaikaiset muutokset ovat vähentäneet entisestään käymistäni siellä, kun aina oot joku hiton "uusi käyttäjä", vaikka olisit lurkannut alusta asti.

Vierailija
207/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon, että tästäkin palstasta tulee maksullinen. Se estäisi todella hyvin nuo spämmääjät. Olisi helpompaa laittaa banni esim holvikaariääliölle, kilteistä pojista ja tytöistä jauhavalle, hasispösilölle ja ryssätrolleille. Tästä palstasta tulisi niin siisti ja ihana. Täällä voisi puhua järkeviä.

Minkä takia kaikki olettaa, ettei hulluilla ole yhtään rahaa? Varsinkin kun on kysymys vain muutamasta eurosta. Mä en usko että ne katoaa mihinkään. Mutta fiksummat kyllä.

Vierailija
208/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonneinvaasio vauvalle siis. No, voi tämänkin palstan unohtaa sitten lopullisesti.

Yliksen Av:lla ei kirjoita Jonnet vaan kierot akat, jotka saavat elinvoimansa haukkumalla kaikkea mikä liikkuu. Vanhanajan juoruämmät pahimmasta päästä. Palvelus ihmiskunnalle jos nuo siivotaan takaisin kiven alle mistä ovat ryömineet.

Vierailija
209/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että loppuu koko Ylilauta. Se kasvattaa vain nuoret pojat kieroon. Törkeiksi kiusaajiksi ja haukkujiksi. 

Aikuiset naiset siellä haukkuu pääasiassa muita naisia, käypä tsekkaa Yliksen Av. Täysin sairasta touhua, kiusaajien valtakunta.

Vierailija
210/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kaikki olettaa, ettei hulluilla ole yhtään rahaa? Varsinkin kun on kysymys vain muutamasta eurosta. Mä en usko että ne katoaa mihinkään. Mutta fiksummat kyllä.

Eihän se siitä ole kyse. Vaikka olisi vain euron, niin se estää pahimpien trollien kirjoittelua, koska heidät tunnistetaan maksamisen takia.

Vierailija
211/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin muuttui maksulliseksi? Ei ainakaan itselläni ole muuttunut eikä minulla ole kultatiliä.

Vierailija
212/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne on täällä pyörinyt jo pidemmän aikaa. Mutta ylis vaikka on mitä on, se on ainoa paikka missä on ollut sananvapaus. Esimerkiksi täällä on ihan älytöntä kun ei oikein mitään saa sanoa ja ihan järkeviäkin keskusteluja poistuu.

Saattaa olla että kaikki keskustelupalstat muuttuvat maksullisiksi. Sillä ehkä yritetään karsia ainakin lapsia pois.

Sanavapaus on lähtökohtaisesti tunnistettavissa olevan henkilön mielipide ja siihen sisältyy se että voidaan asettaa sanktio jälkikäteen jos loukkaa jonkun oikeuksia. Mitä sananvapautta se semmoinen on että anonyymisti huudellaan räävittömyyksiä puskista. 

Aika sellainen Idi Amin -henkinen tuo sinun sanan"vapautesi". Nimittäin Ugandan diktaattori Idi Amin sanoi aikanaan, että ei heillä ole mitään sananvapausongelmia, hän kyllä takaa kenelle tahansa vapauden sanoa mitä tahansa. Mutta ei kyllä takaa vapautta sanomisen jälkeen.

No näinhän se Suomenkin lain mukaan menee 🤦🏻 sulla on joo vapaus sanoa, mutta voit joutua sanomisistas jälkikäteen vastuuseen.

Sanoma on pidättänyt itselleen moderointioikeudet, joten ei liity sananvapauteen niin mitenkään se, että keskusteluja siistitään tai kokonaisia ketjuja poistetaan.

Vierailija
213/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räävittömien huutelut on asia erikseen, mutta kritiikkiä pitää saada antaa. Kyllä itseänikin ärsyttää ne puskista huutelijat, joilla ei ole mitään asiasisältöä eikä perusteluja. Mutta olen nekin oppinut sietämään sananvapauden nimissä. Ei ne huutelijat katoa mihinkään sillä että niiden suut tukitaan. Ennenvanhaan ne huuteli tuolla kaduilla. En mä sitäkään aikaa halua takaisin.

Ennen vanhaan ne ei todellakaan huudelleet kaduilla. Ainakaan kauaa. Ne mölyapinat pistettiin ruotuun. Kulkivat sitten mörköinä seinustoja pitkin. Mutta nykyisin on todella helppo huudella ihan mitä vaan anonyyminä, joten toivon, että netissä tapahtuu jonkinlainen vallankumous ja äkkiä.

N54

Ei niitä nykyään kukaan tule ruotuun laittamaan. Ja minusta parempi, että saavat purkaa pahaa oloansa siellä netissä. Kotona koneillaan istumassa eivät häiritse muita.

Sano se niille kaikille jotka ovat Uliksella ja vastaavilla netin vessanpöntöissä radikalisoituneet ja tehneet tai valmistelleet koulusurmia, viharikoksia ja terroritekoja.

Vierailija
214/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi olla valmis maksamaan yhdestäkään keskustelupalstasta.. harvoin näistä mitään fiksua jää käteen.

Vanha s 24 oli paras. Siellä sai jopa empaattisia ja kannustavia kommentteja aikoinaan. Paljon enemmän kuin vaikka täällä.

Nykyään niin sekava tosin,ettei jaksa edes vierailla.

Vierailija
215/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kiusaamista halutaan estää tai siistiä sivustoa. Siellähän ruoditaan jatkuvasti naisia ja heidän kuvia, osa haukkuu heidän painoa. Samoin aiemmin oli sotakuvia joissa oli kuollut häpäisty. Ellei joku ole poistanut tähän mennessä ne.

Ja lapsia joiden kuville rinkirunkuttavat. Pedot haaviin vihdoin.

Vierailija
216/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn laudalla joskus viihdyttämässä itseäni lukemalla miten sairasta porukkaa ylisläiset on. Voin suositella ketjuja henkilökohtaisista tarinoista, esim. pervoimmat runkkaustarinat. Tässä pitää tietää että keskiverto lautalainen palvoo Persuja ja on muutenkin radikaali äärioikeistolainen. Antaa kattavan kuvan näistä ihmisistä.

Nyt tälle huville tulee tietysti stoppi kun menee maksumuurin taakse. En kuitenkaan koe menettäväni mitään. Olen nähnyt tarpeeksi, jos en liikaa.

Vierailija
217/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä juttu. Samaa tänne toivon. Ensi viikolla nähdään miten käy.

Vierailija
218/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin palstailen mammojen kanssa AV:lla kuin "huutonauru"-jonnejen. M31

Todella vahva sama täältä.

M22

Vierailija
219/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että loppuu koko Ylilauta. Se kasvattaa vain nuoret pojat kieroon. Törkeiksi kiusaajiksi ja haukkujiksi. 

Tunnen yhdenkin ennen ihan järkevän pojan, joka Ylikseen tutustuttuaan on ryhtynyt huutelemaan naisille törkeyksiä ja pitämään heitä saastaisina. Aivan käsittämättömän surullinen muutos, ja minusta kyseinen sivusto on loppunsa ansainnut.

Vierailija
220/256 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö yleisradion budjetista lohkaista pala julkisrahotteisen anonyymifoorumin pyörittämiseen?

Radio ja televisio, vaikkakin suosittuja ikääntyneemmän väestön keskudeessa, nuorison mielestä täysin kuolleita medioita. Ylellä on huomattavissa selkeä identiteettikriisi kun ei tiedä mitä tehdä nuorten kanssa, koitetaan vähän pillupäiväkirjoja, suoratoistopalvelua ja youtubea kun ei muutakaan oikein keksitä.

Totuus on se että yleisradion tulisi palata juurilleen; uuden ajan median pioneeriksi niin kuin sillon joskus kun radio oli kova juttu eikä kaupallisia radiokanavia ollut.

Olen itse saanut viestintäalan korkeakoulutuksen ja olen paljon enemmän huolissani siitä, että keskustelukanavat tukahdutetaan kuin siitä, että joku öyhöttää jotain hölmöä. Laudallakin aina välillä kuuluu järjen ääni ja pahimpia hullutuksia joku suitsii.

Kun keskustelu estetään kokonaan, niin silloin vasta nuoret poteroituu ja äärinäkemykset kärijistyy. Keskusteluyhteyden ja rationaalisen argumentoinnin kautta, kun kumminkin on edes jokin mahdollisuus tavoittaa nuoria.

Muutenkin, minusta tämä nykyinen keskustelukulttuuri, jossa eri mieltä olemista ei suivaita eikä sallita, on todella vaarallinen. Aiemmin keskustelun lähtökohta on voinut olla se, että ollaan eri mieltä ja keskustellaan asiasta. Nykyään se on liinat kiinni päätepysäkki.

Ymmärrän kyllä näkökulmasi, mutta ulilauta on silti sen verran surkea sivusto valtavine naisvihoineen, että sen tuhoaminen on mielestäni vain positiivinen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme