Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toisen ihmisen huonoihin ominaisuuksiin puuttuminen mielestäsi kiusaamista?

Vierailija
05.10.2023 |

Huonoja ominaisuuksia: toistuva valehteleminen, lupauksien pettäminen, varastelu ja rahan lainaaminen tyyliin maksetaan takaisin, jos maksetaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan on, koska sinun asiasi ei ole arvostella toisen tekemisiä, jos hän ei itse asiasta kärsi tai pyydä neuvoa. Sen sijaan sinun asiasi on pitää huoli itsestäsi, omista rajoistasi (ja myös rahoistasi). Jos päätät olla tällaisen ihmisen kanssa tekemisissä, niin sinun on hyväksyttävä se, että hän nyt on sellainen valehtelija. Jos asiasta haluaa puhua, niin kommunikaatio aina minä-muodossa. Minua harmittaa ja joudun pulaan, kun et maksa rahoja takaisin. Minä en pidä siitä, että minulle valehdellaan, se tuntuu epäkunnioittavalta. Jne.

Vierailija
22/27 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ei ole ominaisuuksia vaan käytöstä. Käytös vaikuttaa muihin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään päivälliseksi paahtopaistia.

Vierailija
24/27 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä keräät jonkun porukan ja alatte julkisesti jauhamaan näistä oikeista huonoista puolista, niin kyllä, se on kiusaamista, ellei jo peräti vainoamista.

Eikä ole. Jos näihin ei puututa, ei ihminen koskaan myöskään kehity. Hän kuvittelee voivansa jatkaa samalla linjalla hamaan tulevaisuuteen asti. 

Ja kuka sinut on tähän puuttujan asemaan valinnut? Walk away.

Jonkun on hoidettava tämäkin paskaduuni.

Vierailija
25/27 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta en montaa kertaa edes sanoisi tuon tasoisista asioista. 

Jos taas jotain "lievempiä puutteita", niin silloin niihin puuttuminen voikin olla eri asia. En minä ainakaan kaipaa esim. kaverilta luentoa huonoista puolistani, kun ne ovat sellaista normaalia tasoa. Kukaan ei ole täydellinen ja jonkinlaista epätäydellisyyttä pitää vaan sietää. Joillain on ihmeellinen tarve yrittää muokata muita kaltaisikseen (vaikka luulisi jokaisen tiedostavan, että myös heillä itsellään on kanssaihmisiä ärsyttäviä ominaisuuksia).

Eli sinua ei haittaa toisen ihmisen epärehellisyys? Min kyllä sanoisin painavan sanani noista ominaispiirteistä. Sen sijaan ulkonäköasioihin en puutu, niille kun ei useinkaan voi mitään, enkä itsekään ole mikään Miss Universum.

Ymmärsit väärin. Sana "ei" viestini alussa tarkoittaa, että ei ole kiusaamista sanoa ko. asioista. Seuraava lause tarkoittaa, että en montaa kertaa tuon tasoisista asioista sanoisi, koska ovat minusta niin vakavia asioita, että en enää olisi tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa (tai ainakin siihen pyrkisin).

Vierailija
26/27 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä keräät jonkun porukan ja alatte julkisesti jauhamaan näistä oikeista huonoista puolista, niin kyllä, se on kiusaamista, ellei jo peräti vainoamista.

Eikä ole. Jos näihin ei puututa, ei ihminen koskaan myöskään kehity. Hän kuvittelee voivansa jatkaa samalla linjalla hamaan tulevaisuuteen asti. 

Ja kuka sinut on tähän puuttujan asemaan valinnut? Walk away.

Jonkun on hoidettava tämäkin paskaduuni.

Meinaatko, että itsessäsi ei ole mitään huonoja puolia, joista voisi julkisesti naulata seinälle? Miksi asetut toiseen ihmiseen nähden tuollaiseen asemaan? Ei sulla ole siihen moraalista oikeutta. Tuskin olet täydellinen ihminen, siitä kertoo jo tuo uskomaton mielipiteesikin.

Vierailija
27/27 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluotettavista ihmisistä kannattaa pysyä kaukana. Ei puuttuminen mihinkään auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan