Näkemykseni Sanna Marin kehityksestä demarina (pitkä teksti)
Olen seurannut Marinin uraa jo Tampereen kaupunginvaltuuston ajoilta ja olin hyvilläni, kun hän nousi pääministeriksi. Se homma sujuikin huomioiden poikkeusajan erinomaisesti ja Marin ei ollut kertaakaan edes väsyneen näköinen.
Mutta sitten alkoi tapahtua jotakin. Marin alkoi saada hehkutusta lehdissä kansainvälisestikin ja Suomessakin syntyi hype. Tämä vaikutti Sannaan, joka oli seurustellut alta parikymppisestä ja viettänyt aiemman aikuisikänsä jossakin nuorisopolitiikassa. Nyt tarjottiin nousua tähtiin, lisäksi kaikkein merkittävin (kyllä, se ulkonäkö) vetosi myös niihin, joita politiikka ei kiinnostanut. Pintaliitäjiin. Pian alkoi ilmestyä kuvia Marinista poseeraamasta kuin malli, mikä ei mielestäni sopinut pääministerin arvolle. Toiseksi olin pettynyt, että hän poseerasi aika mauttomissa kuvissa, sellaisissa joissa yleensä poseeraa geneeriset oikeistolaiset. Mutta eipä aikaakaan, kun Marin oli uponnut siihen maailmaan ja tuli tämä "jauhokohu". Se oli tietysti lehdistön hyökkäys, eikä siitä sen enempää, mutta tuolloin tajusin, että nyt Marin alkaa siirtyä suuntaan, joka ei ole terve eikä järkevä. Kaiken maailman sabinäsärkät ja almat ja muut on sitä porukkaa, johon ei kannata sotkeutua.
Tässä vaiheessa Marinin hanskat alkoi tippua tiskiin. Tuli avioero (olipa iso yllätys) ja aikaa vietetään nyt ties missä seurapiireissä ja näytellään somessa. Kauas on tultu siitä jämäkästä tamperelaisesta kaupunginvaltuuston pj:stä, joka naputteli huutajat järjestykseen.
Koomisinta on, että Sanna haluaa että hänen elämästään ei enää kirjoitella. Ehkä hän oikeasti on tosissaan. Ja jos on, hän on kyllä kirjolla ja ajattelee asiat mustavalkoisesti eikä vaan tajua. Tätä selittäisi myös se, että hän ei välitä tai tajua että tuo yksityiskoneilla lentely, Blairin ajatushautomossa työskentely ja elitistinen esittäytyminen on kaikki työväenluokan aatteiden halveksimaa. Tai sitten hänellä on noussut pissa päähän.
Ymmärrän kyllä, että Marin kävi varmaan yhden kovimman rauhanajan pääministeriyden läpi, koki avioeron ja ihan sairaan vihaspämmin. Kyllä silloin varmaan haluaa irrottautua. Mutta nyt syntyy kyllä sellainen kuva, että Sannalla on noussut pissa päähän, eikä hän välitä enää tai sitten yksinkertaisesti ei tajua, että homma ei ole ok (kirjolla).
Minulla on aavistus, että Marinin hype laantuu ja muutaman vuoden sisällä hän kokeilee paluuta politiikkaan, ellei sotkeudu skandaaleihin. Mutta Marinin ilmiö ei enää toistu, koska moni pettyi. Se olisi toistunut, jos hän olisi ollut asiapoliitikko tällä väliajallakin eikä leikkinyt influensseria. Mutta näin ei käynyt.
Harmi. Hän oli demareiden kruununjalokivi, joka sai aikaan jopa taktista äänestämistä ja se on jo kova temppu. Mutta vaalien jälkeen täysi hiljaisuus, vaikka paikkoja iskeä hallitusta kohtaan olisi ollut. Kyllä Lindtman olisi sen sallinut, koska Marin oli jo väistymässä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu-Pertille tiedoksi, että teet hallaa omalle agendallesi pitämällä ketjua koko ajan etusivulla.
- oikea ap
Mikä on persujen agenda, tehdä näitä Sanna ketjuja? Menettävät maineensa ja ääniä tällä tavoin.
En ole persu mutta teen näitä aloituksia (en tätä) koska te sannan puolustelijat olette niin helppoja saada sekoamaan. Esimerkkinä pertti.
Oikein naurattaa ku lukee noita kommentteja miten on ollut setien uhri, kun oikein joku on päälle puhunut...
Kattoo vaan jokaisen vaamiväittelyn viime keväältä.
Mut hei. Eri asia. Get over it.
Minä alan jo sympata tätä Pertsaa.