Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkemykseni Sanna Marin kehityksestä demarina (pitkä teksti)

Vierailija
04.10.2023 |

Olen seurannut Marinin uraa jo Tampereen kaupunginvaltuuston ajoilta ja olin hyvilläni, kun hän nousi pääministeriksi. Se homma sujuikin huomioiden poikkeusajan erinomaisesti ja Marin ei ollut kertaakaan edes väsyneen näköinen.

Mutta sitten alkoi tapahtua jotakin. Marin alkoi saada hehkutusta lehdissä kansainvälisestikin ja Suomessakin syntyi hype. Tämä vaikutti Sannaan, joka oli seurustellut alta parikymppisestä ja viettänyt aiemman aikuisikänsä jossakin nuorisopolitiikassa. Nyt tarjottiin nousua tähtiin, lisäksi kaikkein merkittävin (kyllä, se ulkonäkö) vetosi myös niihin, joita politiikka ei kiinnostanut. Pintaliitäjiin. Pian alkoi ilmestyä kuvia Marinista poseeraamasta kuin malli, mikä ei mielestäni sopinut pääministerin arvolle. Toiseksi olin pettynyt, että hän poseerasi aika mauttomissa kuvissa, sellaisissa joissa yleensä poseeraa geneeriset oikeistolaiset. Mutta eipä aikaakaan, kun Marin oli uponnut siihen maailmaan ja tuli tämä "jauhokohu". Se oli tietysti lehdistön hyökkäys, eikä siitä sen enempää, mutta tuolloin tajusin, että nyt Marin alkaa siirtyä suuntaan, joka ei ole terve eikä järkevä. Kaiken maailman sabinäsärkät ja almat ja muut on sitä porukkaa, johon ei kannata sotkeutua.

Tässä vaiheessa Marinin hanskat alkoi tippua tiskiin. Tuli avioero (olipa iso yllätys) ja aikaa vietetään nyt ties missä seurapiireissä ja näytellään somessa. Kauas on tultu siitä jämäkästä tamperelaisesta kaupunginvaltuuston pj:stä, joka naputteli huutajat järjestykseen.

Koomisinta on, että Sanna haluaa että hänen elämästään ei enää kirjoitella. Ehkä hän oikeasti on tosissaan. Ja jos on, hän on kyllä kirjolla ja ajattelee asiat mustavalkoisesti eikä vaan tajua. Tätä selittäisi myös se, että hän ei välitä tai tajua että tuo yksityiskoneilla lentely, Blairin ajatushautomossa työskentely ja elitistinen esittäytyminen on kaikki työväenluokan aatteiden halveksimaa. Tai sitten hänellä on noussut pissa päähän.

Ymmärrän kyllä, että Marin kävi varmaan yhden kovimman rauhanajan pääministeriyden läpi, koki avioeron ja ihan sairaan vihaspämmin. Kyllä silloin varmaan haluaa irrottautua. Mutta nyt syntyy kyllä sellainen kuva, että Sannalla on noussut pissa päähän, eikä hän välitä enää tai sitten yksinkertaisesti ei tajua, että homma ei ole ok (kirjolla).

Minulla on aavistus, että Marinin hype laantuu ja muutaman vuoden sisällä hän kokeilee paluuta politiikkaan, ellei sotkeudu skandaaleihin. Mutta Marinin ilmiö ei enää toistu, koska moni pettyi. Se olisi toistunut, jos hän olisi ollut asiapoliitikko tällä väliajallakin eikä leikkinyt influensseria. Mutta näin ei käynyt.

Harmi. Hän oli demareiden kruununjalokivi, joka sai aikaan jopa taktista äänestämistä ja se on jo kova temppu. Mutta vaalien jälkeen täysi hiljaisuus, vaikka paikkoja iskeä hallitusta kohtaan olisi ollut. Kyllä Lindtman olisi sen sallinut, koska Marin oli jo väistymässä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ihan joka sana. Näin se pääosin varmasti menikin.

Vierailija
2/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairashan minä olen tässä Sanna-kiimassani, mutta peppuni on kipeä

Persu-Pertti ap

Milloin uusit lääkityksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna on tällä hetkellä Los Angelesissä ryypiskelemässä ja tsekkaamassa, josko pystyisi pääsemään isompiin rahoihin käsiksi. Kyllähän siellä rikaskulleja löytyy.

Vierailija
4/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole totta. Kyllä on meitä, jotka näimme merkit alusta lähtien. Te, suuri osa, valitsitte olla näkemättä, vaikka kaikki oli jatkuvasti silmien edessä.

Ymmärrän, että demareille vaikea paikka. Myydäkö oma arvomaailma ja puolustaa moraalittoluutta, vai kasvattaa selkäranka ja jouduttava muiden ruodittavaksi.

Vierailija
5/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole nähnyt Sanna Marinissa mitään pätevyyttää ja sosialistia. Hänestä huokuu vain se että on valittu hyvä lookki, puku ja kasvojen ilmeet. Koska tämä on todellisuus:

Vierailija
6/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannuli sai Suomen velkoihin ja poistui toisten taskuille. Tyypillinen demari. Ei mitään uutta.

Vierailija
7/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole totta. Kyllä on meitä, jotka näimme merkit alusta lähtien. Te, suuri osa, valitsitte olla näkemättä, vaikka kaikki oli jatkuvasti silmien edessä.

Ymmärrän, että demareille vaikea paikka. Myydäkö oma arvomaailma ja puolustaa moraalittoluutta, vai kasvattaa selkäranka ja jouduttava muiden ruodittavaksi.

Kyllähän sen näki alusta lähtien ettei pimppihallitus tiennyt mitä pitää tehdä. Sipilä oli yhtä arsesta ja Stubbi ennen sitä. Käteinen varoitteli 14+ vuotta sitten että vientiä täytyy lisätä. Ei lisätty vaan tuotiin tänne muualta väkeä joita elätetään EKPn ja suomalaisten veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
8/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin on ALUSTA ASTI pitänyt erillään säännöt itselle muille. On moralisoinut sormi pystyssä ja julistanut häpeää muille.

Kaiken on tehnyt itse, mistä on muita moittinut. Ihan kaiken.

Kaksinaismoralistisempaa ja tekopyhempää ihmistä saa hakea. Mutta kun huomasi, että kansa katsoo sormien läpi tällaisen, pisti turbo-vaihteen päälle.

Luulin että Suomessa jos jossain arvostettaisiin sellasta suoraselkäistä reilua meininkiä, mutta katinkontit!

Vierailija
9/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

Sairashan minä olen tässä Sanna-kiimassani, mutta peppuni on kipeä

Persu-Pertti ap

Milloin uusit lääkityksesi?

En voi. Potkivat pois osastolta, kun hoin vain Sanna, Sanna, Sanna

Persu-Pertti ap

Auttakaa, hyvät ihmiset minua.

Persu-Pertti ap

Valitettavasti kaikista nykypuolueista on kadonnut osaaminen ja käytöstavat. Rikkaiden koiria jokainen.

Vierailija
10/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemykseni sanna marinista

Vierailija
11/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kaikki huomaa, että olen sairas näine aloituksineni, mutta en saa lääkitystä.

Persu-Pertti ap

Olet ihan samaa sarjaa kuin persutrollitkin. Mikset lopeta?

Se vetää budia turri-puku päällä.

Vierailija
12/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole nähnyt Sanna Marinissa mitään pätevyyttää ja sosialistia. Hänestä huokuu vain se että on valittu hyvä lookki, puku ja kasvojen ilmeet. Koska tämä on todellisuus:

Jep. Todella moukkamaista häneltä.

Vierailija
13/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen näki alusta lähtien ettei pimppihallitus tiennyt mitä pitää tehdä. Sipilä oli yhtä arsesta ja Stubbi ennen sitä. Käteinen varoitteli 14+ vuotta sitten että vientiä täytyy lisätä. Ei lisätty vaan tuotiin tänne muualta väkeä joita elätetään EKPn ja suomalaisten veronmaksajien rahoilla.

Käteinen oli yhtä perseestä. Suoman touhut alkoi näyttää oudolta Tavja Halosesta, Jäätteenmäen paperipaljastuksista ja Matti Vanhasen uuniperunoista lähtien. 2004 jälkeen lähti homma lapasesta.

Vierailija
14/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin on ALUSTA ASTI pitänyt erillään säännöt itselle muille. On moralisoinut sormi pystyssä ja julistanut häpeää muille.

Kaiken on tehnyt itse, mistä on muita moittinut. Ihan kaiken.

Kaksinaismoralistisempaa ja tekopyhempää ihmistä saa hakea. Mutta kun huomasi, että kansa katsoo sormien läpi tällaisen, pisti turbo-vaihteen päälle.

Luulin että Suomessa jos jossain arvostettaisiin sellasta suoraselkäistä reilua meininkiä, mutta katinkontit!

Ikävä totuus on se, että enää ei ihmisen toimintaa arvioida tekojensa ja käytöksensä mukaan, vaan jos onnistuu päästä idoliksi, niin saa mitä vaan anteeksi. Säälittävää ja surullista.

Vierailija
15/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aavistus, että Marinin hype laantuu ja muutaman vuoden sisällä hän kokeilee paluuta politiikkaan

En usko, että kokeilee Suomen politiikkaan paluuta. EU-parlamenttia en laske Suomen politiikaksi, vaikka meillä on vaalit, joilla valitsemme sinne edustajan.

Pääministereillä on nykyään tapana kadota politiikasta. Sipilä jatkoi yhden kauden riviedustajana, sitten riitti. Katainen häipyi jo kesken pääministerikautensa. Stubb lähti hänkin ulkomaille. Presidentin virkaan nyt pyrkii, mutta se tehtävä ei ole puoluepoliittinen vaan enemmän kansainvälinen.

Kansainvälisiä tehtäviä on enemmän tarjolla kuin ennen, ja miksi ne eivät kiinnostaisi. 

Olen itsekin Tampereelta ja siksi Marinin uraa jo aiemmin seurannut. Demarien uudistaja -Marinia jään kaipaamaan. Tehtävä jäi kesken. Tässä Suomen Kuvalehden artikkeli vuodelta 2015. Totta joka sana, mitä hän siinä demareista puhuu. Demarit alkoi olla eläkeläisten puolue, mutta Marin sai aikaan sen, että jopa nuoret äänestivät demareita. Lindtmanin johdolla saattaa koittaa paluu vanhaan.

https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/sanna-marin-ja-demarin-tarkoitus-lue…

En muuten usko, että kansainvälinen ura heti edes tyssäisi. Kyllä sitä aikoinaan ihmeteltiin, miten Tampereen demarit tuollaisen kokemattoman tytöntyllerön nostivat valtuuston puheenjohtajaksi. Hanskasi kuitenkin homman. Ja kun korvasi Rinteen pääministerinä, täälläkin puhuttiin, että on vain Rinteen nätti sätkynukke ja Antti siellä kulisseissa vetelee naruista. Ei tämäkään toteutunut. Aika näyttää.

Vierailija
16/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista mikä pakkomielle demareilla on vääntää tuosta ihmisestä uhria. Koskaan ei katsottu niin paljon sormien läpi kuin Marinin sontakäytöstä. Silkkihansikkain kohdeltiin. Siksi nyt on noussut extramäärä päähän

Vierailija
17/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu-Pertille tiedoksi, että teet hallaa omalle agendallesi pitämällä ketjua koko ajan etusivulla.

- oikea ap

Vierailija
18/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mukava nähdä trollauksen tuottavan hyviä tuloksia. Ketjun jankkaaja sekopää pimahti lopullisesti xD

Vierailija
19/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persu-Pertille tiedoksi, että teet hallaa omalle agendallesi pitämällä ketjua koko ajan etusivulla.

- oikea ap

Mikä on persujen agenda, tehdä näitä Sanna ketjuja? Menettävät maineensa ja ääniä tällä tavoin.

Vierailija
20/24 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina mukava nähdä trollauksen tuottavan hyviä tuloksia. Ketjun jankkaaja sekopää pimahti lopullisesti xD

Eiköhän ap ole seonnut jo paljon aikaisemmin.