Aseksuaaleille kysymys
Toisesta keskustelusta tuli mieleen kun seksi ja toisen haluttomuus on todella yleinen ongelma ja aseksuaaleilla tätä ei ole. Mikä on teillä yleisin aihe mikä aiheuttaa kinaa tai ongelmaa? Vai onko suhde helpompi jos seksi ei ole siinä mukana
Kommentit (34)
Ei ole mitään suhdetta missä vältellä seksiä
No heillä varmaan riitoja siitä jos toinen ei halaa tarpeeksi usein
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kahden aseksuaalin suhteet tavallisia?
Epäilen.
Tuskin aseksuaaleilla suhteita ei-aseksuaalienkaan kanssa on, joten toisen samanlaisen kanssa pariutuvat, jos ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Tuskin aseksuaaleilla suhteita ei-aseksuaalienkaan kanssa on, joten toisen samanlaisen kanssa pariutuvat, jos ollenkaan.
Varmasti aika monikin aseksuaali on suhteessa ei-aseksuaalin kanssa. Kyllähän heilläkin on läheisyydentarve ja joutuvat sitten joustamaan seksin muodossa että saavat edes sitä läheisyyttä ja parisuhteen. Moni entisessä "normaalissa" suhteessa eron jälkeen on tunnustanut olevansa aseksuaali, mutta rakkaus toiseen on saanut pysymään suhteessa ja eipä toinen osapuoli usein tiedä toisen olevan aseksuaali ellei sitä itse sano.
Meni kyllä vähän ohi ap n kysymyksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Varmasti aika monikin aseksuaali on suhteessa ei-aseksuaalin kanssa. Kyllähän heilläkin on läheisyydentarve ja joutuvat sitten joustamaan seksin muodossa että saavat edes sitä läheisyyttä ja parisuhteen.
Mutta "normaalille" ihmiselle seksin vähäisyys on niin iso red flag, ettei suhdetta synny. Ja feikkaamisenkin huomaa kyllä.
On niin kipeet fetissit, ettei vaan löydy sopivaa kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Ei voi valita rakastumisen kohdettaan. Ja aseksuaaleja tuskin on kovin paljon (?), joten löytävätkö edes toisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Aseksuaalit pariutuvat paljon todennäköisemmin normaalin kuin aseksuaalisen kumppanin kanssa, tai ymmärtävät aseksuaalisuutensa vasta ollessaan suhteessa normaaliin. Aika monet ovat myös sinkkuja. Aseksuaalisuus on hyvin harvinaista, joten toisen samanlaisen (ja muuten kiinnostavan!) kumppanin löytäminen on hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Varmasti aika monikin aseksuaali on suhteessa ei-aseksuaalin kanssa. Kyllähän heilläkin on läheisyydentarve ja joutuvat sitten joustamaan seksin muodossa että saavat edes sitä läheisyyttä ja parisuhteen.
Mutta "normaalille" ihmiselle seksin vähäisyys on niin iso red flag, ettei suhdetta synny. Ja feikkaamisenkin huomaa kyllä.
Ei kyllä huomaa:D Seksiä on aina jos mies haluaa, kykenen saamaan orgasmin. Ainoastaan ettei seksi oikeastaan tunnu miltään. Fyysisesti toki supistelee paikat kun saa mutta noin muuten tunnetasolla ei tunnu miltään ja ihan ilman eläisin. Ne mitkä saa rakastamaan miestä on sitten ihan muut asiat kuin seksi
T.Aseksuaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Ei voi valita rakastumisen kohdettaan. Ja aseksuaaleja tuskin on kovin paljon (?), joten löytävätkö edes toisiaan?
Kyllä minä ainakin voin valita, että en rakastu johonkuhun. Ihan omalla käyttäytymiselläni saan tämän aikaan. Toisin päin en voi valita, eli en saa tunteita syttymään vain päättämällä niin.
Voin sanoa että meillä ainakin melkeinpä riidaton suhde ja hellyyttä sekä rakkautta riittää. Olemme kumpikin aseksuaaleja. Olin aiemmin normaalissa suhteessa mutta en nauttinut seksistä ja itseäänhän siinä satutti ja todellakin oli riitaa kun toinen halusi monta kertaa viikossa...Nyt on ihana suhde ja kummankaan ei tarvitse joustaa mihinkään suuntaan
Kysymys on oudosti muotoiltu. Tarkoitatko siis seksuaalisia, joilla on paljon haluttomuutta? He eivät ole aseksuaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Varmasti aika monikin aseksuaali on suhteessa ei-aseksuaalin kanssa. Kyllähän heilläkin on läheisyydentarve ja joutuvat sitten joustamaan seksin muodossa että saavat edes sitä läheisyyttä ja parisuhteen. Moni entisessä "normaalissa" suhteessa eron jälkeen on tunnustanut olevansa aseksuaali, mutta rakkaus toiseen on saanut pysymään suhteessa ja eipä toinen osapuoli usein tiedä toisen olevan aseksuaali ellei sitä itse sano.
Meni kyllä vähän ohi ap n kysymyksen
Ei kaikilla ole läheisyyden tarvetta eikä tarvetta sellaiselle.
Ai tämä koskikin vain parisuhteessa eläviä aseksuaaleja. Ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Itse olen aseksuaali ja ollut 13 vuotta naimisissa ei-aseksuaalin miehen kanssa. Meillä on seksiä 2-3 kertaa viikossa. En ole sellainen aseksuaali, että inhottaisi seksi, en vaan mitenkään ole sitä koskaan sinkkuna kaivannutkaan, pisin selibaatti täysi-ikäisenä 12 vuotta. En parisuhteessakaan itse seksiä kaipaisi, mutta ei mitenkään haittaa että sitä on.
seksi oli ongelma, koska itse olisin voinut olla ilman sitä, mutta mies taas halusi koko ajan. Annoin kyllä viikottain, koska se kuuluu parisuhteeseen, sekin tuntui välillä liialta kuin olin väsynyt ja olisin halunnut mielummin vain olla, mutta mies olisi halunnut sitäkin enemmän.
En tajunnut olevani aseksuaalinen kun aloimme olla yhdessä, siihen aikaan puhuttiin vain frigideistä ja kukaan ei halunnut saada sellaista leimaa, joten yritin salata sen jopa itseltäni niin hyvin kuin pystyin.
Erosimme parinkymmenen vuoden jälkeen, enää en edes hae parisuhdetta, kun en tahdo enää harrastaa seksiä vastoin omaa haluani ja vain miellyttääkseni toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Kyllä minä ainakin voin valita, että en rakastu johonkuhun. Ihan omalla käyttäytymiselläni saan tämän aikaan. Toisin päin en voi valita, eli en saa tunteita syttymään vain päättämällä niin.
Minä taas en voi valita kehen rakastun, mutta voin valita silti alanko oleen vai en. Eli jos on epäilyksiä, niin sanon kiitos ei ja nuolen rakastuneena haavojani yksin. Vaikka tunnetta ei voisi valita, niin teot voi silti valita.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Se ei ole rakastumista sanan perinteisessä merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Itse olen aseksuaali ja ollut 13 vuotta naimisissa ei-aseksuaalin miehen kanssa. Meillä on seksiä 2-3 kertaa viikossa. En ole sellainen aseksuaali, että inhottaisi seksi, en vaan mitenkään ole sitä koskaan sinkkuna kaivannutkaan, pisin selibaatti täysi-ikäisenä 12 vuotta. En parisuhteessakaan itse seksiä kaipaisi, mutta ei mitenkään haittaa että sitä on.
Mutta jos et tunne mitään mielenkiintoa kumppanisi kroppaa ja seksiakteja kohtaan, niin eikö se ole ällöttävää kun yksi käy runkkaamassa sinuun? Et osallistu, et ole kiihottunut, kumppanisi kroppa ei kiinnosta, mutta silti odottelet milloin saa tarpeensa tehtyä?
Olen siis aseksuaali, enkä vaan ymmärrä miten voisin olla jonkun hinkattavana, kun itseä ei kiinnosta.
Epäilen.