Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia taliköhnästä

Vierailija
04.10.2023 |

Taliköhnä on kamala sana, mutta ei ongelmaa paranna myöskään seborrooinen ekseema nimitys.

Yritin pidentää hiusten pesuväliä ja sitten alkoi päänahka karstaantua. Olen pessyt ohjeiden mukaan hiukseni kaksi kertaa viikossa Nizoralilla ja muina päivinä tervashampoolla sekä voidellut yöksi päänahkaa apteekin perusvoiteella. Välillä lutrannut käsidesiä päähän.

Nyt olen jo kynsinyt kutisevan päänahan pintavialliseksi. En viitsi mokoman asian kanssa lääkäriin lähteä. Mistä apu? Kortisoniliuos?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi ja hiivasieni on mielenkiintoinen näkökulma. Itse epäilen että ongelma on tosiaan joku sieni. 

Vierailija
42/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkastaa kaikki hiustenhoitoon käytetyt tuotteet shampoista lähtien. Etenkin Kuivashampoo voi ärsyttää päänahkaa.

Kuivashampoo haisee järkyttävän pahalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänahan hilseilyä on kahta erilaista:

Kuivan päänahan hilseily, johon auttaa juuri esim. päänahalle kosteuttavat öljyt, seerumit, tms. 

Sitten on rasvaisen päänahan hilseily, ja esim. taliköhnä liittyy tähän. Tämä on eri vaiva, kuin kuiva päänahka ja siihen liittyvä hilseily. Rasvaisen päänahan hilseilyyn ja taliköhnään auttaa jokapäiväinen pesu esim. Head and shoulders (tämä markettikama on hyväksi todettu monessa paikassa). Ja päänahan kuorinta pari kertaa viikossa ja esim. suolakuorinta. Tähän vaivaan ei todellakaan auta seerumit/öljyt/bepanthenit päänahkaan. Kerran sen virheen tein, jätin yöksi vaikuttamaan ja seuraavana päivänä päänahka oli niin villiintynyt, että hilsettä oli yön aikana todella paljon, päänahka ihan valkoisena.

Monet kaverit sanoo, että "Sun pitää vaan totuttaa hiukset harvempaan pesuun ja pestä hellävaraisilla tuotteilla

Vaahto ei kerro shampoon laadusta mitään. Toisiin laitetaan aineita jotta tulisi paljon vaihtoa.

Vierailija
44/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ducrayn Kelual DS on ainoa joka itselläni on auttanut. Alussa hoito piti aloittaa pidemmällä kuurilla, nykyään käytän vain muutamana päivänä kuukaudessa. Olen ollut oireeton jo vuosia. Kallis tuote, itse tilaan sitä Portugalista edullisesta kosmetiikka-nettikaupasta aina isomman määrän kerrallaan.

Vierailija
45/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bio + aktiivi shampoo, system 4 shampoo nro 4 ja sitten 1 tai 3.

Bio+ voimakas tuoksu, mutta tehoaa. Pitää pestä joka päivä. Sitten voi käyttää erikoisliuoksia lisänä.

Kutina ei lähde ilman pesua. Kun pesee hiukset ko shampoolla, sen annetaan vaikuttaa vähän aikaa ja sitten pestään uudelleen. Viileä vesi. 

Ei tarvitse enää kortisoneja päänahkaan eikä lääkärikäyntejä.

Tällä ohjeella ei tarvitse arpoa. Toimii. Sama vaiva ja on pysynyt poissa. 

Vierailija
47/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olem kokeillut kaikki eteen tulleet hilseshampoot ja moni niistä on tehonnut jonkin aikaa, jopa joitain vuosia parhaimmillaan. Sitten teho loppuu kuin seinään ja pakko vaihtaa merkkiä. Alkaa vaan merkit loppumaan kesken.

Olin nyt kesällä pari viikkoa Japanissa lomalla ja käytin siellä jotain paikallista tavallista shampoota. Ei minkäänlaista hiuspohjaongelmaa. Heti kotiin palattua taas samat ongelmat. Harmi kun ei voinut tuoda shampoota tuomisina kotiin.