Onko pakettiautolla ajaminen vaikeaa?
Olen muuttamassa parin sadan kilometrin päähän toiselle paikkakunnalle ja saisin ystävättäreni miehen pakettiauton lainaan. Olen ajanut vain omalla rakkaalla pienellä Toyota Yariksella, tai no, autokoulussa oli jokin toinen auto, mutta en muista merkkiä, kuitenkin vähän isompi kuin tuo oma auto.
Nyt jännittää aivan hirvittävästi, osaanko ajaa tuollaisella. Pitäisi menne yli 70km moottoritietäkin. Sitten toinen vähän hassu juttu. Tuo pakettiauto on Volkkari ja kaikki ovat haukkuneet Volkkareita huonoiksi. Erityisesti ex.mies vannotti ettei taloon tule koskaan Volkkaria, koska ovat surkeita ajaa ja eivät pysy viikkoa ehjänä. Tuon takia meillä/minulla on aina ollut Toyota.
Mitä mieltä olette, pakettiautovolkkari, uhka vai mahdollisuus? En viitsisi vuokrata autoa ja muuttofirmaan ei todellakaan ole varaa.
Kommentit (32)
Joo. Vuokraa vaan se hiace. Se kestää sen 200km. Volkkari on tien sivussa max 50km jälkeen. Mut nykypakut on kaikki yhtä helppoja ajaa kuin sun yaris.
Volkkari on parempi ajaa kuin mitkään tojotat. Tojota on japsi, eikä ne tiedä ajamisesta mitään.
Ap varmista, että sinulla on ainakin litran verran moottoriöljyä mukana purkissa, ennenkuin lähdet!
Henkilökohtaisesti en ainakaan uskalla lainata toisen autoa vaikka reilu miljoona km ajokokemusta kaikenlaisilla autoilla ja kotteroilla.
Muuten pakulla on helpompikin ajaa kun pikkuautolla.
Hyvinhän tuolla tiellä pörrää kaikenmerkkisiä autoja. Se tietyn merkin dissaaminen ja oman jalustalle nostaminen on vain sellainen psykologinen jutska.
Ei itse ajaminen ole erilaista, mutta mittasuhteiden huomioiminen esim. peruuttaessa ja parkkiin ajaessa.
Nykyiset pakettiautot ovat aika henkilöautomaisia hallintalaitteiltaan, kuin myös ajotuntumaltaan. Suurin ero on siinä, että istut korkeammalla. Ihan kaikkia kuulopuheita jonkun auton kestävyydestä, ei kannata ottaa ihan haudan vakavasti. Itse ajanut muutaman kerran Nissan Primastaria, mikä oli ihan ok ajettava, autohan on käytännössä Renault toisella logolla. Aiemmin pakettiautot olivat käytännössä työkaluja ja todella kankeita ajettavia, ja varsinaisesta ajomukavuudesta ei voinut edes puhua.
Riippuu pakettiautosta. Isompia ei ihan joka paikassa pysty kääntämään ja näkyvyys taakse on usein niin heikko, että peruuttaessa apukuskin pitää antaa ohjeita.
Kai tiesit, että pakettiautoon tarvitaan kuorma-autokortti, jos kokonaismassa ylittää 3,5 tonnia?
Onhan noissa VW:n Transportereissa jonkin verran vikoja ollut, mutta ajettavuudeltaan ne ovat hyviä ja helppoja. Säädä kaikki taustapeilit tarkasti ja sitten vain liikenteeseen.
Ap tässä. Minulla ei ole mitään tietoa Volkkareista, ainoastaan tosiaan ex.mies ja monet tututkin ovat varoitelleet niistä.
Tuo auton koko on se joka pelottaa ja sitten automaattivaihteet. En ole koskaan ajanut sellaisella.
En ymmärrä miksei se ystävättären mies voi tulla itse ajamaa omaa pakuaan, jos hinnasta sovitte. Ja ylipäätään uskaltaa lainata tollaselle empijälle, joka ei motaria uskalla ajaa, kun se on kaikkein helpointa. Istuu vaan jalka kaasulla. Ei tarvii ehkä edes 70 kilometriin vaihteisiinkaan koskea.
Vierailija kirjoitti:
Volkkari on parempi ajaa kuin mitkään tojotat. Tojota on japsi, eikä ne tiedä ajamisesta mitään.
Joo, esim. rallin maailmanmestarien ja tallimestarien listaa tarkastelemalla voi todeta, ettei ne mitään autoista tajua. Paskoja autoja.
Kokemusta useammasta VW pakusta, ja sanon että keskimäärin hyviä ajaa. Näkyvyys kaikkiin suuntiin hyvä, myös peruutus on helppoa koska peilit on hyvät. Yhdessä yksilössä oli huono vaihdelaatikko, mikä teki vaihtamisesta vaikeaa.
Yleensä volkkareita haukkuu eniten ne, joilla on vähiten kokemusta erilaisista autoista.
Sillä merkillä ei ole mitään väliä, kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.
Kyseessä varmaan nyt VW:n Transporter. Ne on helppoja ajettavia, ei eroa henkilöautosta juuri mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Minulla ei ole mitään tietoa Volkkareista, ainoastaan tosiaan ex.mies ja monet tututkin ovat varoitelleet niistä.
Tuo auton koko on se joka pelottaa ja sitten automaattivaihteet. En ole koskaan ajanut sellaisella.
Automaatti on paljon polkuautoa helpompi. Peilien käyttö on henkilöautoa tärkeämpää.
Pyydä ystävättäresi mies opastuslenkille. Levikkeellä voit maksaa auton vuokrankin.
Kyllä se volkkari varmaan räjähtää siellä muuttomatkalla. Älä vaan sorru volkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole automaatti,vaan kaksoiskytkin (DSG ) Susi jo syntyessään.
Älä vaan ota.
Todellakin vaarallista ja jäät takuulla tien päälle.