Ihmiset kohtelevat minua eri tavalla nyt kun olen laihduttanut
Se tuntuu pahalta.
Laihdutin yli 40 kiloa ja ihmisten käytös minua kohtaan muuttui täysin. Se tuntuu vaikealta ymmärtää.
Kommentit (59)
Päästin itseni aika huonoon fyysiseen kuntoon ja ylipainoa kertyi paljon, mutta olen viimeisen 1,5 vuoden aikana saanut treenattua itseni takaisin normaalipainoon ja vähän lihastakin on samalla tullut.
Ehdottomasti parhaimmat kaksi asiaa mitä tästä on seurannut:
- töissä olen paljon vakuuttavampi, itsevarmempi, ja ihmiset vaan jotenkin tykkäävät minusta paljon helpommin kuin silloin kun olin lihava.
- silloin kun etsin kumppania lihavana, se kohtelu oli oikeasti ihan kamalaa. Nyt kun olen ihan hyvässä kunnossa, voin sanoa että ison osan aikaa jopa nautin deittailusta!
Minulla sama kokemus
Lihavana olin ilmaa miehille, laihana minut jopa kaupassa ollessa tuntematon mies pysäytti, kehui ulkonäköä ja pyysi treffeille.
Miehet avaavat oven ja hymyilevät vastaan tullessa, lihavana näin ei käynyt.
Töissä sain ylennyksen ja palkankorotuksen laihduttuani ja edustustehtäviä asiakastapaamiseen mitä lihavana en saanut tehtäväksi.
Lihavana kukaan ei kehunut ulkonäköäni, laihana kehuttiin.
Eniten laihuus vaikutti parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko niin katkeroitunut ja vahvasti uhriutunut, että meinaat syödä itsesi taas lihavaksi?
Onpa ikävästi sanottu.
No ihan todellinen ilmiöhän tuo on. Moni laihduttanut ei pääse asiasta yli. Katkeroituvat, kun saavat enemmän huomiota ja parempaa kohtelua hoikkana, mutta rupeavat inhoamaan ihmisiä eivätkä enää halua edes parisuhdetta, vaikka nyt olisi ottajia. Ovat sitä mieltä, että miesten olisi pitänyt kelpuuttaa lihavanakin.
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaakin juuri siksi olla lihava, saa olla rauhassa.
Enpä nyt sanoisi, että kukaan "haluaa" olla lihava, mutta rauhassa kylläkin. Todella moni ylipainoinen on nuorena ja hoikkana joutunut kokemaan seksuaalista häirintää ja sen takia alkanut inhota itseään, masentunut ja lihonut ja käyttää ylipainoa suojamuurina ahdistelijoita vastaan.
Minäkin olen kokenut saman, enkä enää pysty arvostamaan niitä ihmisiä, jotka muuttivat käytöstään minun painoni ja ulkonäköni mukaan. Pikkuisen jopa halveksin heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko niin katkeroitunut ja vahvasti uhriutunut, että meinaat syödä itsesi taas lihavaksi?
Onpa ikävästi sanottu.
No ihan todellinen ilmiöhän tuo on. Moni laihduttanut ei pääse asiasta yli. Katkeroituvat, kun saavat enemmän huomiota ja parempaa kohtelua hoikkana, mutta rupeavat inhoamaan ihmisiä eivätkä enää halua edes parisuhdetta, vaikka nyt olisi ottajia. Ovat sitä mieltä, että miesten olisi pitänyt kelpuuttaa lihavanakin.
Itse olin todellinen "ruma ankanpoikanen": olin teininä ruma ja kärsin huonosta kohtelusta ja tosi matalasta itsetunnosta. Puhkesin kukkaan vasta n. 20 vuotiaana.
Onneksi en kuitenkaan katkeroitunut niistä teini-iän kamalista kokemuksista, vaan minut valtasi jotenki sellainen ilo ja euforia siitä kuinka vihdoin pääsin parikymppisenä kiinni elämään: kavereita sai paljon ja helposti, miehet alkoivat kiinnostua minusta, sain kutsuja bileisiin ja muihin sosiaalisiin tapahtumiin jne jne. Kun ulkonäköni muuttui, se todella muutti koko elämäni.
Paljonko pitää laihduttaa, että kohdellaan edes ihmisenä? Pitääkö olla normaalipainoinen?Vai laiha?
Olin 70-kiloinen onnellinen paksukainen, olin parisuhteessa enkä ollut kiinnostunut ulkopuolisten mielipiteistä/huomiosta.
Sitten tuli ero, työttömyys, masennus ja läheisen vakava sairaus, laihduin parikymmentä kiloa ihan huomaamattani.
Oli hullua, miten 50-kiloisena minua tultiin kehumaan ja onnittelemaan painonpudotuksesta vaikka henkisesti voin todella huonosti.
Surullista että joku pitää positiivisena asiana miesten muuttunutta käytöstä laihtumisen jälkeen: tämän pitäisi olla hälytysmerkki!
Vierailija kirjoitti:
Surullista että joku pitää positiivisena asiana miesten muuttunutta käytöstä laihtumisen jälkeen: tämän pitäisi olla hälytysmerkki!
Älä viitsi. Kuulostat tosi hölmöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt viestiäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinäkin.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se johtuu ihmisestä itsestään koska ihminen alkaa arvostamaan itseään enemmän ja se näkyy niin muutkin alkaa tekee samoin
Ei se aina noin ole. Kaveri laihdutti 30kg ja on aina arvostanut itseään eikä ole häpeillyt lihavuuttaan ja on supliikkimies muutenkin. Teki elämänmuutoksen, koska täytti 40v ja alkoi paikkoja kolottaa jne. Nyt se on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Nyt pari naista ketä se on lähestynyt ja ei ole kelvannut, niin nyt kun on tossa kondikssa, niin molemmat on pytäny deiteille.
Kun monesti sanotaa ettei se lihavuus ole niin kauhea juttu, niin kyllä se on suurimmalle osalle ja noille kahdelle naiselle se oli selvästi, koska nyt itse ovat lähestyneet.
Kyllähän lihavia edelleen katsotaa kieroon ja pidetään vähän häviäjinä ja kömpelöinä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama kokemus
Lihavana olin ilmaa miehille, laihana minut jopa kaupassa ollessa tuntematon mies pysäytti, kehui ulkonäköä ja pyysi treffeille.
Miehet avaavat oven ja hymyilevät vastaan tullessa, lihavana näin ei käynyt.Töissä sain ylennyksen ja palkankorotuksen laihduttuani ja edustustehtäviä asiakastapaamiseen mitä lihavana en saanut tehtäväksi.
Lihavana kukaan ei kehunut ulkonäköäni, laihana kehuttiin.
Eniten laihuus vaikutti parisuhdemarkkinoilla.
Eikö tässä olisi jo aika monta hyvää syytä alkaa laihduttaa niille, jotka surkuttelee omaa lihavuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pitää laihduttaa, että kohdellaan edes ihmisenä? Pitääkö olla normaalipainoinen?Vai laiha?
Vaikea antaa mitään yleispätevää lukemaa. Joku pitkä, roteva ja leveäharteinen mies, tai nigella Lawson tyyppisen vartalon omaava nainen, voi näyttää super hyvältä ja karismaattiselta ylipainoisenakin.
Eli sanoisin että riippuu aika paljon siitä että miltä ihminen näyttää ylipainoisena.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvä kaasuvalottava narsisti tuollainen mies!!!
Vierailija kirjoitti:
BMI alle 20, niin olet menestyjien joukossa.
Nainen voi muuttua kauniiksi ja haluttavaksi, kun laihduttaa, mutta lyhyt mies ei muutu yhtään muiden silmissä sen komeammaksi tai ihmisarvon omaavaksi, vaikka kuinka laihduttaisi ja kuntoilisi hulluna.
Ihan hyvä, kun joku on onnistunut laihtumaan. Nykyään näitä sumopainijan näköisiä voimaantuneita hyllyvän lyllyvän löllyvän ihraisia kehopositiivisia ihrakasoja lyllertää hyllyen ja hytkyen ihan liikaa tuolla Prisman käyttävillä ja kirppareilla ja halpakaupoissa. Jotain on tosi pahasti pielessä, kun ei nuo kaikki voi nimittäin perustella ihraisuuttaan jollain kortisonilla tms.
Röh röh.
Törkeää.