UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Epäilen comeback-artistin olevan Eini.
Tiedän että kyseessä on UMK ketju eikä vielä itse Euroviisut, mutta mä niin toivon, että Puola lähettäisi tänä vuonna Jannin niihin. Viime kevät oli hänelle samanlainen oikeusmurha kuin Käärijän kakkossija. Mä olen rakastunut Janniin.💙💜
Vierailija kirjoitti:
Epäilen comeback-artistin olevan Eini.
Vois sopia kuvioon. Eini on antanut paljon haastatteluja lähikuukausina.
Miten ihmeessä joku Tuure voisi päästä finaali seitsikkoon? Onko taso tänä vuonna niin huono? Itse mietin että eka vihje viittaa Anna Abreuhin.
Ajattelin ettei mua kiinnosta tänä vuonna viisut ollenkaan, koska Käärijän kaltaista ilmiötä ja edustajaa meille tuskin tulee enää ikinä tai ei ainakaan pitkään aikaan, mutta niin mä vaan alan hiukan jo lämpenemään uudelle viisuvuodelle.
Cyan Kicksin laulajalla on Lotr-tatuointi. Eiköhän viittaa heihin.
Vierailija kirjoitti:
Cyan Kicksin laulajalla on Lotr-tatuointi. Eiköhän viittaa heihin.
Miksi ne olis taas mukana? Miten muut vihjeet liittyy niihin?
Kakkonen on Helena Routa.
Sillä on biisi Visionääri, missä lauletaan veni, vidi, vici.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että kyseessä on UMK ketju eikä vielä itse Euroviisut, mutta mä niin toivon, että Puola lähettäisi tänä vuonna Jannin niihin. Viime kevät oli hänelle samanlainen oikeusmurha kuin Käärijän kakkossija. Mä olen rakastunut Janniin.💙💜
Voi voi, Janni ei olisi pärjännyt viisuissa ollenkaan. Itse asiassa Bejbe menestyi oikein hyvin ja suosio jatkuu vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ettei mua kiinnosta tänä vuonna viisut ollenkaan, koska Käärijän kaltaista ilmiötä ja edustajaa meille tuskin tulee enää ikinä tai ei ainakaan pitkään aikaan, mutta niin mä vaan alan hiukan jo lämpenemään uudelle viisuvuodelle.
Ihmeen pitää tapahtua, jos tästä vuodesta tulee lähellekään yhtä kiinnostava viisuvuosi kuin vuodesta 2023!
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen on Helena Routa.
Sillä on biisi Visionääri, missä lauletaan veni, vidi, vici.
Tai sitten Bämä, jossa Helena Routa on mukana. Bämä on uusi feministinen heteronormatiivisuutta ravisteleva,pop-, rap- ja klubimusiikkia yhdistelevä kollektiivi, jonka ytimen muodostavat artistit Nelli Milan, Helena Routa, satu sekä Tiia Karoliina.
Täytyy myöntää et en tajua noista UMK:n artistivihjeistä yhtään mitään :D
miksköhän ne biisit julkaistaan keskiyöllä
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen pitää tapahtua, jos tästä vuodesta tulee lähellekään yhtä kiinnostava viisuvuosi kuin vuodesta 2023!
Samaa mieltä, mut toisaalta ajattelin näin myös 2021 Blind Channelin edustaessa Suomea.. Ihmeitä voi tapahtua! Ja vaikkei tuliskaan samanlaista hypetystä niin voi silti olla mahtava viisuvuosi edessä! Katsotaan perunko parin viikon päästä sanani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tv:ssä illalla uutisoitu että Suomenkin pitäs boikotoida kisoja. Kannatan, koska on niin karmea ihmisten tilanne Gasassa.
Miksi pitäisi? Israelin teot ovat täysin oikein, kyllähän sinäkin hävität tuholaiset kotoasi niin miksei muut ihmiset saa tehdä niin Gazassa?
Olitko hereillä historian tunneilla ollenkaan?
Vissiinkin samanlaiset esitysten paljastukset, kun viime vuonna. Onhan tuo aika innostavan jännittävää seurata, kun yksi kerrallaan paljastetaan esittäjien biisit. Mä seuraan youtuben kautta niitä julkistuksia.
Yleltä tuli asiakaspostia Umk:hon liittyen itselleni tänään.
Viimevuosina Umk:n finaaleissa oon äänestänyt Blind Channelia, Cyan Kicksia, Käärijää, että energisimmät ja räjähtävimmät biisit ovat eniten makuuni.
Ei mitään hajua keitä Umk:ssa tänä vuonna on, mutta vihjeiden perusteella kuulostaa siltä, että äänestän bilebanger biisiä.
He, jotka puolustavat Iranin tukemaa terroristijärjestö Hamasia, eivät ainakaan ole olleet hereillä historiantunneilla, ja myöskin uutiset ovat jääneet lukematta
Hamasin tavoitteena on tuhota Israel. Se on vuosikausia ampunut ohjuksia Israeliin. Lokakuinen hyökkäys ja massatappaminen israelilaisilla festareilla oli tapahtuma, joka katkaisi kamelin selän ja käynnisti Israelin iskut Hamasia vastaan Gazassa. Israelilla on oikeus puolustautua ja taistella juutalaisen valtion olemassaolosta.
Tilanne on ihan erilainen kuin Venäjän suhteen. Sen takia EBU ja mm. YLE eivät ole ottaneet kantaa Israelin boikotoinnin suhteen.
Juontajat ovat jo päässeet kuuntelemaan niitä biisejä:
https://yle.fi/a/74-20066046/64-3-201589?utm_source=social-media-share&…
Jos siellä on joku Lordin kaltainen niin olisiko Finntroll?
Mulla ei ole mitään Tuurea vastaan, mutta ihan rehellisiä jos ollaan, niin hänellä on todella ohut ääni.