Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
14101/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut menee täällä ihan "yhyy, mun viisukevät" meiningillä, mutta joskus se on kuulkaas niin että maailmantilanne puskee joka juttuun, oli sitten olympialaiset tai viisut. Se ei estä itse tapahtumasta nauttimasta mutta koettakaa hyväksyä että asiasta puhutaan vaikka koko Suomi vetäytyisi. Mitä ei siis tapahdu mutta kuitenkin. 

Vierailija
14102/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättänyt millainen ketju tämä on, vaikka aiheena on Euroviisut. Viisut edustaa suvaitsevaisuutta, rauhaa, vähemmistöjen oikeuksia, ihmisoikeuksia, jne. Täällä on todella vihamielinen ja ahdasmielinen tunnelma 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14103/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aija puurtinen sanoi ylen haastattelussa, että hän ei itse jättäisi euroviisuja väliin tämän tilanteen takia.

Löytyiskö tää jostain netistä, kiinnostaisi kuunnella?

areena suorat emma gaala etkot, eka haastattelu eli  alussa

Vierailija
14104/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aija puurtinen sanoi ylen haastattelussa, että hän ei itse jättäisi euroviisuja väliin tämän tilanteen takia.

Veikkaan, ettei löydy. Ei kukaan heistä ole pro terroristijärjestöt. Tämä naurettava disinformaation levittäminen alkaa mennä joillakin jo kunnianloukkauksen puolelle. 

Vierailija
14105/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, ettei löydy. Ei kukaan heistä ole pro terroristijärjestöt. Tämä naurettava disinformaation levittäminen alkaa mennä joillakin jo kunnianloukkauksen puolelle. 

Väärä lainaus. Tämä oli tarkoitettu kommenttiin, jossa pyydettiin etsimään todiste väitteelle, että Willamo olisi muka pro Hamas.

Vierailija
14106/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättänyt millainen ketju tämä on, vaikka aiheena on Euroviisut. Viisut edustaa suvaitsevaisuutta, rauhaa, vähemmistöjen oikeuksia, ihmisoikeuksia, jne. Täällä on todella vihamielinen ja ahdasmielinen tunnelma 😳

Joillekin on tullut yllätyksenä että viisufanien enemmistö ja viisut itsessään on profiloitunut viime vuosikymmeninä kisoiksi, joihin erinäiset  vähemmistöt voivat hyvin mielin osallistua artisteina ja faneina. Se näkyy että tää vauvapalstan ketju sisältää enemmän muuta kansaa, joista jotkut ihan äärioikeaa laitaa näköjään. Tiedä sitten mitä saavat viisuista irti. 

Vierailija
14107/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, Aija Puurtisen haastattelusta oli kyse.

Vierailija
14108/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut menee täällä ihan "yhyy, mun viisukevät" meiningillä, mutta joskus se on kuulkaas niin että maailmantilanne puskee joka juttuun, oli sitten olympialaiset tai viisut. Se ei estä itse tapahtumasta nauttimasta mutta koettakaa hyväksyä että asiasta puhutaan vaikka koko Suomi vetäytyisi. Mitä ei siis tapahdu mutta kuitenkin. 

No kyllähän se pilalle menee jos nämä ei osallistu, Saran taakse en asetu

Vierailija
14109/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa aivan ihan yllätys, jos Henri esiintyisi tänään Emma-gaalassa Win95Manin kanssa. Jos Keisteri esittää No Rulesin, on kyllä outoa, jos biisin päälaulaja Henri ei ole mukana. Eihän Emma-gaala liity millään tavalla Israeliin, joten Henrillä ei olisi mitään syytä boikotoida Suomen keikkoja.

Tästä voitanee päätellä, että jos Henri ei esiinny Emma-gaalassa, syy on jossain ihan muualla kuin Israel-boikotissa. Olisiko kyseessä jonkinlsinen umk-voiton jälkeinen lamaantuminen, stressi ja jännitys julkisista esiintymisistä, ei halua osakseen isoa suosiota..?

Keisteri viihdyttää kutsuvieraita dj-setillä. Ei siinä ole Henri mukana vaikka päätös olisi mikä. Biisi voi olla settilistalla kyllä silti.

Ok, my bad. Olin siinä uskossa, että tuore Umk-voittaja Win95Man olisi ollut yksi varsinaisen,

Korjaan itseäni, ei mainittu kutsuvieraita vaan katsomo vieraat.

Vierailija
14110/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedonlyönnneissä (Odds Eurovision Song Contest 2024) jo julkaistuista kappaleista Suomi on sijalla 3 Ukrainan ja Italian jälkeen. Takana on jo 11 maata. Lista tietenkin elää ja julkaisematta on vielä yli 20 kappaletta, mutta hyvä sijoitus tällä hetkellä (takana mm. Ranska, Espanja ja Norja) Hauskaa seuratattavaa.

Maanantaina tulee romahdus kun Suomen edustajat ilmoittavat jäävänsä rähinöimään kaduille Ha masin puolesta. Sara ei enää noin ylös nouse.

Aivot sulaa. Eivät he rähinöi terroristi-Hamasin puolesta vaan tavallisten Palestiinan siviilien.

Ei kannata näiden kanssa väitellä, nää on oikeesti ihan pihalla ja enemmän israel-faneja kuin normiväestö, vauvapalstalla kukkii tämmönen provoaminen ja kaikesta "

Höpönhöpöt, Suomen mediassa ja kulttuuriväen parissa on ihan todellinen vasemmistovääristymä jossa kaikkea peilataan palestiinalaisten hyväksi ja tällaista ei käytännössä ole missään muualla Euroopassa. Muualla mediassa käsitellään myös uhreja Israelin puolella, panttivankeja yms. (Ehkä vain Islannissa on samanlainen vääristymä.) Siksi tästä on ihan hyvä keskustella.

Vierailija
14111/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo porukka pyöri samoissa miekkareissa huutamassa samoja iskulauseita kuin tunnetut Hamasin kannattajat kuten Sadek Elwan?

Ihmetyttää miten tuohon porukkaan kuuluva Henri on päätynyt dubbaamaan amerikkalaisia piirrossarjoja.

Vierailija
14112/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt syyllistetään kovasti Henriä, vaikka hän ei ole itse asiassa sanonut koko asiasta vielä yhtään mitään. 

Vierailija
14113/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20075140

Tuolla Emma gaalasta ja Puurtisen kommentti.

Vierailija
14114/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se pilalle menee jos nämä ei osallistu, Saran taakse en asetu

No ei tarvitse, mutta en minä ainakaan katso viisuja vain suomen edustaja mielessä. Jonain vuosina suomi ei osu yhtään omaan makuun (the rasmus) mutta silloin voi keskittyä muihin. Jos Sara ärsyttää niin luukuta jotain toista. 

Vierailija
14115/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmantilanne oli jo tiedossa ennen finaalia. Ebu ilmoitti selvästi, että Israel osallistuu. Eikä se mikään ihme pitäisi olla, on nimittäin yksi rahoittajamaista. Sitten olisivat sanoneet, etteivät osallistu ja olisin äänestänyt Vox Populia. Ongelma olisi sillä selvä.

Vierailija
14116/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hauttaisi, jos Win95Man jättäytyisi pois, JOS biisi ja esitys olisivat huonot, eikä saisi kannatusta ulkkisfaneilta. Mutta kun tilanne on juuri päinvastainen: biisi on bängeri, lavashow hulvaton, ulkomailla tykätään, ennusteet menestymiselle on hyvät, No Rules on jo ilmiö! Siksi harmittaa erityisem paljon, jos vetäytyvät. Jäisi upea tilaisuus käyttämättä ja ikuisesti kaihertaisi miten olisivat sijoittuneet. Aidosti uskon, että voisivat menestyä uskomattoman hyvin.

Teemulle Euroviisut on unelma. Toivon, että hän saisi nyt vielä innostettua Henrin mukaan.

Vierailija
14117/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin on tullut yllätyksenä että viisufanien enemmistö ja viisut itsessään on profiloitunut viime vuosikymmeninä kisoiksi, joihin erinäiset  vähemmistöt voivat hyvin mielin osallistua artisteina ja faneina. Se näkyy että tää vauvapalstan ketju sisältää enemmän muuta kansaa, joista jotkut ihan äärioikeaa laitaa näköjään. Tiedä sitten mitä saavat viisuista irti. 

Viisuja seuraa hyvällä mielellä ihan perus-Pentit ja Pirkot, se ei ole mikään vähemmistöjuhla vaikka se on viime vuosina sellaiseksi kääntynyt. Sitäpaitsi sukupuolivähemmistöjen asiaa ei edes pitäisi yhdistää palestiinajuttuihin, ei mitään tekemistä keskenään. Muuten kuin että palestiinalaiset ei järin hyväksy sukupuolivähemmistöjä.

Vierailija
14118/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää noi panttivangeista meuhkaavat ihan omaan arvoonsa, eivät ensinnäkään kuulu viisuketjuun ja toisekseen näyttää miten pintapuoliset tiedot heillä on. Varmaan vaan trolleja. 

Vierailija
14119/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuo Willamo on? Onko sukua näyttelijä Mimosa Willamolle? Ahdistavan oloinen insta tyypillä. Hänkö nyt sitten päättää, kenet Suomi lähettää viisuihin?

Vierailija
14120/20622 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sama, kuka sinne viisuihin lähtee, kunhan Suomesta joku edustaja saadaan paikalle.

Jos osa ei halua esim. Saraa tai M&N:a edustamaan, niin se on voi voi, mutta niin se sitten vain menee. Eikä ole missään nimessä sen mahdollisen uuden edustajan vika, jos varsinainen UMK:n voittaja ei halua viisuihin lähteä. 

Ketju on lukittu.