UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Valittu kappale on typerä ja herättää myötähäpeää, joskin liberaali ja suvaitsevainen Ruotsi on sille juuri sopiva esityspaikka.
Boikotti on typerä.
Israelia vain "huvittaa", että nämä viisusankarit luulevat Hamasin vapauttavan panttivangit ja lopettavan terrori-iskunsa jollain israelilaista laulajaa vastaan kohdistuvalla boikotillaan.
Kun Hamas aloittaa panttivankien vapauttamisella, jos he vielä ovat elossa, tulee rauha jo lähemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ite oon täällä vähän purkamassa fiiliksien latistumista, kun Suomen edustaja herätti jälleen positiivista energiaa ja hypeä ja se äänestettiin ylivoimaiseen voittoon. Voi olla et ehkä tätä paisutellaan isommaksi kuin se onkaan, mutta meistä moni ehti jo innostua, että tästäkin tulee mahtava viisukevät ja sitten tulee tämmöinen lässähdys. Toivottavasti jää vaan pieneksi lässähdykseksi ja tästä vielä noustaan!
Täällä on muutaman kerran hehkutettu Win95manin voittoa ylivoimaiseksi, mutta sellainenhan se ei ollut. Piste-ero Saraan oli vain 40 p.
Onneksi piste-ero oli kuitenkin selkeä eikä esim. 3 pistettä.
Mistä tuo Sara Sieppo tuli tähän kisaan kun en ole koskaan aiemmin kuullut enkä nähnyt missään?
Jostain menneiden vuosien missikisoista?
Tästäkin ketjusta näyttää tulevan samankaltainen vuoristorata kuin viime vuoden ketjusta. Vähän jopa pelottavaa, miten paljon tässä on yhteneväisyyksiä viime vuoteen!
Toukokuussa toivottavasti tämä kohu on unohdettu ja kaikki tanssii ja huutaa innoissaan No Rules!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilassa suunnitellaan vetoomusta Facebookissa tai Adressit.com- sivulla
Voi ei... mitä ne meinaa vedota?
Saran edustamaan, koska ei kukaan jaksa voittajakaksikon jahkailua.
Viisukuppilaan minulla on tunnarit, mutta en käy siellä kuin lukemassa. Hyvässä hengessä kommentoivat, mutta aika suljetulta piiriltä vaikuttaa. Koskaan kukaan ei vastannut minun kommentteihini mitään, vaikka siellä paljonkin nimenomaan nätisti kuittaillaan ja hassutellaan.
Täällä pitää olla sellainen suodatin päällä. Paljon hyvää keskustelua täälläkin.
Vajaassa vuorokaudessa on tunteet tämän asian kanssa menneet kyllä laidasta laitaan. Yritän kovasti ymmärtää artisteja, mutta en silti ymmärrä. Ei tämä ollut mikään yksi UMK-ilta vaan asiaa on valmisteltu viime syksystä lähtien.
On sinne lähdössä Norjankin poppoo, vaikka ensin muuta sanoivat. Eikä kisat ole Ruotsia kauempana.
Oli Käärijän kohdallakin joku poliittinen somekohu, jota yritettiin revitellä. Se kuitenkin loppui artistin julkitulolla.
Täällä jotkut yrittää omaa mielipidettään laittaa päällimmäiseksi ja peilata muiden viisuihin menemistä tai menemättä olemista sen kautta, "kunhan hamas tekee sitä ja tätä niin päästään mekin viisuilemaan" on kyllä älyvapaata argumentointia. Jos jopa Yhdysvallat on Israelille ärjymässä kuukausia jatkuneen tilanteen takia, niin ei yksi vauvapalstan hyssyttelijä saa tilannetta hiljaiseksi. Asia on niin paljon suurempi. Viisut saadaan kyllä järjestettyä mutta tämän asian kanssa ollaan naimisissa niin kauan kunnes Israel tajuaa itse jättäytyä pois, muttei propagandasyistä niin tee. Israel on jo kimmastunut jopa Italian Sanremolle kun monta ehdokasta halusi rauhaa. Kertoo heistä kaiken kun rauhanomaiset viestit tulkitaan olevan heitä vastaan vaikka heillä kaikki valta tässä asiassa.
Saa olla harmissaan siitä että epäolennaiset teemat on tän kevään viisuissa läsnä, mutta asialle on vain yksi syyllinen eikä laulajia saa haukkua siitä että ollaan epämukavuusalueella.
Vierailija kirjoitti:
Windowsmiehellä positiivinen meininki somessa eikä vaikuta kyllä siltä että olisi jättäytymässä pois. Jakaa kivoja stooreja ja hehkutuksia.
Tsempatkaa niitä siellä. Käskekää mennä katsomaan Youtubesta suosituimpia kommentteja euroviisukanavan alla (heidän videotaan katsottu jo puoli miljoonaa kertaa) ja heittäkää kylkeen mukaan muutama hauska reaktiovideo. Menisin itse, jos olisi tunnarit.
Vierailija kirjoitti:
Osoitus siitä, että suomalaiset ottaa Euroviisut hyvin, hyvin tosissaan. Kilpailuhenki on aivan hirveä.
Onpa tosiaan aivan hirveä kilpailuhenki. Voittaja ei vaivaudu edes lähtemään kisoihin. :D
Vierailija kirjoitti:
"Balladissa pitää pysyä nuotissa"
Kuvitteleeko joku ettei Sara itse tätä tiedä? Jokainen laulaja haluaa laulaa oikein. Mutta se ei tarkoita etteikö kaikilla menisi joskus pieleen eriävistä syistä- joskus ei kuule itseään, joskus korvanappi ei toimi, joskus jännittää, jne. Se on vaan inhimillistä. Loreenilla meni Euphorian juryshowssa sitä tekolunta kurkkuun ja yskähti hieman mutta kokosi itsensä upeasti. Norjan Alessandra jo mainittiin, tosi taitava laulaja jonka juryshow päin hemmettiä. Ukrainan karsinnoissa Jerry Heil joutu kiskomaan korvanapit pois just ennen esitystä ja laulu ois voinu olla kuuluvampi.
Pointti on se että Saraa arvioidaan todella ankarin perustein, kun viisujen parhaimmistollekin sattuu ja tapahtuu.
Niinpä, eikä ollut Henrinkään laulu puhdasta kisassa, mutta voiton jälkeinen esitys meni hänellä selvästi paremmin. Jotkut paikan päällä olleet ovat sanoneet, että Saran laulu sujui kenraaleissa paljon paremmin kuin pääshowssa. Luulen, että joko jännittäminen tai yliyrittäminen aiheutti Saran epävireen. Nyt paljon treeniä yleisön edessä ja ensi vuonna uusi yritys.
Vierailija kirjoitti:
Oli Käärijän kohdallakin joku poliittinen somekohu, jota yritettiin revitellä. Se kuitenkin loppui artistin julkitulolla.
Joo tässä valitettavasti nyt artistit itse ovat lähteneet politikoimaan, osin varmaan painostuksesta. Tämä on vielä mahdollista korjata, että nopeasti selvästi ilmoittavat osallistumispäätöksensä ja jättävät politiikan kevääksi pois. Myöhemmin voi sitten lakata Palestiina-kynsiä ja kerätä adresseja, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
No laitetaan sinne se Pilvi Hämäläisen huumoribiisi tai Erikan ja Käärijän ruoska kappale. Kummatkin on uusia sävellyksiä ja julkaistu UMK:n yhteydessä.
Toi olisi jo mediatemppu Erika ja käärijä Suomen edustajana!
Oli Windows vissiin nähnyt joitakin reaktiovideoita, esim eurovision tom (jonka viisuanalyysit on youtuben parasta antia, suosittelen) joka ihan tykkää tästä biisistä ja oli sitä mieltä kuin kaikki muutkin että tämä menee finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Windowsmiehellä positiivinen meininki somessa eikä vaikuta kyllä siltä että olisi jättäytymässä pois. Jakaa kivoja stooreja ja hehkutuksia.
Tsempatkaa niitä siellä. Käskekää mennä katsomaan Youtubesta suosituimpia kommentteja euroviisukanavan alla (heidän videotaan katsottu jo puoli miljoonaa kertaa) ja heittäkää kylkeen mukaan muutama hauska reaktiovideo. Menisin itse, jos olisi tunnarit.
Minä en ikinä laita yksityisviestejä. Nämä windows95manin stoorit oli siis eiliseltä päivältä. Tänään jonkun toisen lähettämiä videoita.
Henri on ollut hiljaa koko ajan. Windows95manilta on tullut paljon hauskoja stooreja, mutta eiliseen ne tosiaan loppui.
Kyllähän sen kaikki näkee, että tämä politiikan vetäminen viihteeseen on katastrofi. Virhe Markinilta, virhe Windowsilta, virhe Yleltä. Se viihde katoaa sormia napsauttamalla, ja sitä kyllä tarvittaisiin ihan oikeasti välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tässä valitettavasti nyt artistit itse ovat lähteneet politikoimaan, osin varmaan painostuksesta. Tämä on vielä mahdollista korjata, että nopeasti selvästi ilmoittavat osallistumispäätöksensä ja jättävät politiikan kevääksi pois. Myöhemmin voi sitten lakata Palestiina-kynsiä ja kerätä adresseja, jos haluaa.
Eipä siellä muutkaan edustajat ole "politikointia" eli ihmisoikeuksista puhumista lopettamassa, kyllä siellä viisuissa näitä tullaan näkemään. Suomalaiset on kansana hiljaisempia niin ymmärrän miksi jotkut täällä on tästä niin vaikeana tai varuillaan, mutta ilmaista saa kantojaan ja sitä on jo vuosia tehty esim islannin toimesta.
Ylen virhe on se, ettei se vaatinut artisteilta etukäteen _sitovaa_ päätöstä viisuihin menemisestä sopimussakon uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun viesti onkin poistettu/poistatettu, koski sitä mitä hamas-terroristit mm tekivät rauhanfestareilla. Ilmeisesti arka aihe josta ei pidä puhua. Ehdotin myös panttivankien vapauttamisen vaatimista vaihteeksi. Saataisiin ehkä ainakin tulitauko? Olen korkeasti koulutettu viheräänestäjä Helsingistä enkä usko fanatismiin missään muodossa.
Et vain ole ajan tasalla nykytilanteesta, tämä ei alkanut lokakuussa eikä panttivangit ole kynnyskysymys kenellekään. Voisitko puhua viisuista koska olet muuten ketjuun liian aggressiivinen, kukaan muu ei täällä mistään terrorismista jauha. Aiheesta saa ja pitää puhua yleisellä tasolla viisuihin liittyen eikä jakaa väärää tietoa.
Viisukuppilahan se järkevin paikka viisukeskustelulle on, vanhempia hardcore-faneja jotka on nähnyt paljon viisuihin liittyvää. Täällä taas on sekaisin kaikki, viisunoviisit ja harrastelijat plus kaikenmaailman trollit.