UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilassa suunnitellaan vetoomusta Facebookissa tai Adressit.com- sivulla
Voi ei... mitä ne meinaa vedota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitetaan sinne se Pilvi Hämäläisen huumoribiisi tai Erikan ja Käärijän ruoska kappale. Kummatkin on uusia sävellyksiä ja julkaistu UMK:n yhteydessä.
Mua kiinnostaisi tietää, miten niin montaa ei kiinnosta yhtään sujuuko livelaulanta. Pistetään Pilvi joka ei ole päivääkään laulanut livenä. Pistetään Sara jonka laulu oli todistettavasti kauheaa kuunneltavaa. Yhyy Sara robbed!!😭
No on sillä Saralla myös live-esityksiä jossa pysyy nuotissa, ei yksi esitys tuomitse ketään artistia. Jotkut huippulahjakkuudet on nuotissa lähes aina, mutta melkeinpä poikkeuksetta jokaisella laulajalla menee joskus pieleen, oli se sitten viisujenfinaalo tai lavatanssit. Norjan yleensä loistavalle Alessandrallekin kävi niin että huonoin esitys sattui jurypäivälle ja sai huonot pisteet kun laulu ei sujunut, mutta paik
Toi on just yks syy miksi raateja inhotaan, koska joskus jollain menee finaalissa täydellisesti ja sit ei saakaan raatipisteitä, koska normiyleisö ei tiedä että raatishow on eri päivänä kuin itse finaali. Norjan Alessandralla meni pari nuottia niin vihkoon että olin todella iloinen miten hyvin sai laulettua finaalissa. Mutta siitä tulee toi "norway was robbed" illuusiokin koska finaalivedon perusteella raatipisteet ois pitäny olla enemmän.
Ymmärrän boikotin mutta kyllä noiden kisaajien olisi pitänyt kertoa etukäteen lähtevätkö edustamaan vai ei(kuten se Markin teki) koska äänestäjät laittaneet rahojaan äänestykseen ja sitten jos ei lähde niin saako rahat takaisin..? Tuskin.
Osoitus siitä, että suomalaiset ottaa Euroviisut hyvin, hyvin tosissaan. Kilpailuhenki on aivan hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Teinköhän nyt ihan kamikaze-muuvin, kun laitoin kommentin sinne hesarin IG-jutun alle, missä ban Israel -tyypit vaahtoaa asiansa puolesta... Siis hieman kyseenalaistavan kommentin laitoin. Sinne ei varmaan oikein kukaan oo just uskaltanut laittaa eriävää mielipidettä, kun noi free Palestine / ban Israel -tyypit vaikuttaa vähän pelottavilta siinä fanaattisuudessaan. Siksi niiden viestit dominoi.
Ite oon tätä monta kertaa miettinyt, mut mä en vaan jaksa väitellä näiden kanssa ja saada sitä spämmiä niskaan. Mut oishan se hyvä et tulisi myös eriäviä kommentteja, kun kyseessä taitaa olla pieni, mutta äänekäs porukka. Vaikuttavat suuremmalta joukolta kun ovatkaan, koska harva jaksaa lähteä väittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portion boysin se hevimies laulamaan.
Tai koko Portion Boys korvaamaan 😂 Biisi on just heidän tyyliään.
Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei enää ikinä mielensäpahoittaja-PB:tä umk:hon saati sitten viisuihin.
Yhdyn! PB:n paskantärkeilijät jääköön ämmineen ja olmimaisine solisteineen metsästysseurantalojen pierun hajuisille lavoille minne kuuluu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Windowsmiehellä positiivinen meininki somessa eikä vaikuta kyllä siltä että olisi jättäytymässä pois. Jakaa kivoja stooreja ja hehkutuksia.
Päivän paras uutinen.
Eihän Keisterillä mitään ongelmia ole ollutkaan osallistumisen suhteen. Melko selkeästi haastattelusta tuli selväksi, kuka se hannaava osapuoli on.
Ymmärsin, että Viisukuppilassa suunnitellaan tuen osoittamista Teemulle ja Henrille ja toivovat, että osallistuvat. Jos näin on, niin oon positiivisesti yllättynyt, sielläkin joskus välähtää!
Täällä on keskustelu joskus aika sinisilmäistäkin mitä viisuihin tulee, ehkä täällä enemmän casual faneja kuin viisuilijoita? Jälkimmäiseille tämä keskustelu ei tule yllätyksenä, koska asiaa on puitu joka maassa ja tullaan edelleen puimaankin. Osalla tuntuu olevan sellainen olettama että jos umk-voittajat viisuihin lähtevät niin asia on loppuun käsitelty ja viisukevät voi alkaa, mutta asia ei ole näin yksinkertainen, vaan aihe tulee olemaan koko viisujen ajan ns. tapetilla, edustajista ja poliittisesta kannasta riippumatta. Rajaaminen yliopistopiireihin on hassun naiivia.
Tämä ei estä viisukeväästä nauttimista, kunhan ymmärtää että tämän kevään viisut ovat poikkeukselliset, Suomi on vaan yksi pieni maa joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitetaan sinne se Pilvi Hämäläisen huumoribiisi tai Erikan ja Käärijän ruoska kappale. Kummatkin on uusia sävellyksiä ja julkaistu UMK:n yhteydessä.
Mua kiinnostaisi tietää, miten niin montaa ei kiinnosta yhtään sujuuko livelaulanta. Pistetään Pilvi joka ei ole päivääkään laulanut livenä. Pistetään Sara jonka laulu oli todistettavasti kauheaa kuunneltavaa. Yhyy Sara robbed!!😭
No on sillä Saralla myös live-esityksiä jossa pysyy nuotissa, ei yksi esitys tuomitse ketään artistia. Jotkut huippulahjakkuudet on nuotissa lähes aina, mutta melkeinpä poikkeuksetta jokaisella laulajalla menee joskus pieleen, oli se sitten viisujenfinaalo tai lavatanssit. Norjan yleensä loistavalle Alessandrallekin kävi niin että huonoin esitys sattui jurypäivälle ja
Sepä se onkin, kun ihmiset huutelevat ymmärtämättä asioita. Toki viisuselostajien olisi hyvä kertoa joka vuosi tuo käytäntö, että raadit arvioivat esitykset jo finaalia edeltävän illan jury show'n eikä finaalin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, että Viisukuppilassa suunnitellaan tuen osoittamista Teemulle ja Henrille ja toivovat, että osallistuvat. Jos näin on, niin oon positiivisesti yllättynyt, sielläkin joskus välähtää!
Kohta tää leviää käsiin, kun jokainen itseään vähän tärkeänä pitävä taho ryhtyy keräämään listoja ja adresseja.
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilassa on kylläkin yleisesti ottaen positiivinen ja toisia kunnioittava henki ja siellä osataan tukea valittua viisuedustajaa, vaikka ollaan alun perin kannatettu enemmän toista.
Vetoomus olisi juurikin tarkoituksena antaa tukea ikkunapiispalle kisoihin lähtöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on sillä Saralla myös live-esityksiä jossa pysyy nuotissa, ei yksi esitys tuomitse ketään artistia. Jotkut huippulahjakkuudet on nuotissa lähes aina, mutta melkeinpä poikkeuksetta jokaisella laulajalla menee joskus pieleen, oli se sitten viisujenfinaalo tai lavatanssit. Norjan yleensä loistavalle Alessandrallekin käv
Hei mitä väliä! Alkaa mennä jo turhan vakavaksi kun kyse on vain viihdeohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hupaisaa että mies nimeltä Keisteri haluaisi boikotoida kisoja koska Israel osallistuu. Jiddishiksi nimittäin keister tarkoittaa persausta.
Keister on myös liettuaa ja tarkoittaa outoa.
Ja home on englanniksi koti
Ei kai ne törpöt meinaa hautoa päätöstä ensi viikkoon? Tuollaiset asiat olisi pitänyt miettiä jo ennen kisaa. Kyllä tässä alkaa jo toivoa uutta edustajaa näiden tilalle.
"Balladissa pitää pysyä nuotissa"
Kuvitteleeko joku ettei Sara itse tätä tiedä? Jokainen laulaja haluaa laulaa oikein. Mutta se ei tarkoita etteikö kaikilla menisi joskus pieleen eriävistä syistä- joskus ei kuule itseään, joskus korvanappi ei toimi, joskus jännittää, jne. Se on vaan inhimillistä. Loreenilla meni Euphorian juryshowssa sitä tekolunta kurkkuun ja yskähti hieman mutta kokosi itsensä upeasti. Norjan Alessandra jo mainittiin, tosi taitava laulaja jonka juryshow päin hemmettiä. Ukrainan karsinnoissa Jerry Heil joutu kiskomaan korvanapit pois just ennen esitystä ja laulu ois voinu olla kuuluvampi.
Pointti on se että Saraa arvioidaan todella ankarin perustein, kun viisujen parhaimmistollekin sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisukuppilassa on kylläkin yleisesti ottaen positiivinen ja toisia kunnioittava henki ja siellä osataan tukea valittua viisuedustajaa, vaikka ollaan alun perin kannatettu enemmän toista.
En ole havainnut siellä yhtään fanaattista pro palestiina kommenttia ja ettei viisuihin saisi lähteä. jotain keskustelua on ollut siitä, että miksi israel saa osallistua mutta kun päätös tuli niin loppu sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän eri mieltä siellä vuosia pyörineenä kunnes lopetin siellä käymisen. Tykkään enemmän olla täällä viisuilemassa, vaikka sontaa täältäkin löytyy.
Vetoomusta minkä puolesta?