Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
11141/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä biisi. Ei mitään uutta.

Joku selitti esitystä viittauksista Kalevalaan. Niin, sehän on tunnettu kirja nykyisin. Kaikki osaa ja tuntee. Varsinkin ulkomailla. Hah.

Tai että kyseessä on perfomance-esitys. Kyseessä on oikeasti laulukilpailu. 

Turhia selityksiä. Sekava, kotikutoinen, "keksitään nyt edes jotain" - meininki. Sitä se on. Nolla pointsia. 

Vierailija
11142/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja huumoriviisujen saralla ovat  mm. Latvian Wolves of the Sea ja Espanjan Baila el Chiki Chiki (perrea perrea), Irlannin Dustin the turkey menee jo liian pitkälle. En tiedä, mikä noitten kahden ensimmäisen "sanoma" on, mutta hauskoja ne edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11143/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikkeja huumoriviisujen saralla ovat  mm. Latvian Wolves of the Sea ja Espanjan Baila el Chiki Chiki (perrea perrea), Irlannin Dustin the turkey menee jo liian pitkälle. En tiedä, mikä noitten kahden ensimmäisen "sanoma" on, mutta hauskoja ne edelleen.

Mä muistan tosta Baila el Chiki Chikistä, että se piti tehdä uudelleen viisuihin. Koska alkuperäinen oli liian lyhyt (alle minuutin, muistaakseni) ja siinä oli vahva poliittinen sanoma. Mun espanja on aika olematonta, onko mitään hajua mitä toi politiikka olis voinut olla?

Vierailija
11144/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän harmissani viime keväänä, ettei uutta Käärijän kaltaista kevättä tule ehkä enää koskaan. Mutta oon todella fiiliksissä tämän valinnasta ja tästä kaksikosta, ettei harmita yhtään. <3 Täydellinen valinta etenkin Ruotsin viisuihin. 

Vierailija
11145/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen esitystä katsottu jo nyt enemmän kuin joitakin aiemmin julkaistuja viisuja. 

Vierailija
11146/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan tosta Baila el Chiki Chikistä, että se piti tehdä uudelleen viisuihin. Koska alkuperäinen oli liian lyhyt (alle minuutin, muistaakseni) ja siinä oli vahva poliittinen sanoma. Mun espanja on aika olematonta, onko mitään hajua mitä toi politiikka olis voinut olla?

Ei se politiikka ainakaan lavalla näy 😂 Koko esitys on läpeensä pähkähullu. Luulin, että perrea on jotain erikoista, mutta onkin koira. Ne siis esittää koiratanssia.

Vierailija
11147/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vähän harmissani viime keväänä, ettei uutta Käärijän kaltaista kevättä tule ehkä enää koskaan. Mutta oon todella fiiliksissä tämän valinnasta ja tästä kaksikosta, ettei harmita yhtään. <3 Täydellinen valinta etenkin Ruotsin viisuihin. 

Masokisti-Suomi haluaa jäädä viimeiseksi juuri Ruotsin viisuissa.

Vierailija
11148/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä vanhoja viisuedustajia haluaisitte nähdä umk:n väliaikanumerona? Toistaiseksi on nähty vain katri helena ja cat cat.

Virve rosti? Laulaako sonja lumme tai monica ja ami aspelund vielä? Fredi, vesku ja kirka kuolleet.

Uudemmista on ongelmana ettei viisut ole jääneet mitenkään elämään. Ainut voisi olla Paradise Oskar. Huom. Lordi ei käy vastaukseksi. Sitä ei varmasti piintyneinkään enää kaipaa. 

Ulkolaisia viisuedystajia kuten muidenkin maiden karsinnoissa. Eleni Foureiran, Alexander Rybakin, Islannin Dadi jonkun (vaikeita nimiä niillä)... olishan noita.

Sopii ehkä joillekin kovan luokan viisuharrastajille mutta UMK:n pitää olla koko kansan juhla. Omat edustusbiisit muistetaan, noita ei kukaan (muu). 

Vierailija
11149/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hauskaa seurata tätä keskustelua windows95manista kun porukalla mennyt koko biisin, esityksen ja hahmon idea ihan totaalisesti ohi. On muka pelkkä huono vitsi vaikka homman idea on se, että kaikkien pitäisi pystyä olemaan omia itsejään vailla häpeää. NO RULES! Sitten kiukkupäissään haukutaan windows95mania ihan peeksi, vaikka oli karsintojen ehdottomasti paras esitys kaikkinensa. Se että yksi lunastaa ja muut floppaa ei tee huonoksi. Ja onhan nuo symppiksiä ukkoja.

Terveisin Naispelko30 

Kaikella kunnioituksella: Nimimerkkisi ei oikein kuvasta ajatusta, että olisit ilman häpeää. Pelkäätkö oikeasti naisia? Vai oletko nainen jota pitää pelätä? Kumpikin kuulostaa siltä, että on vielä asioita itsessä käsittelemättä, jos oot 30.

-winner-

Hei winner, ootko tullut ajatelleeksi että meidän nimimerkit täällä voi kuvastaa vaikka ihan päinvastaista. Terv. Peppi Pitkätossu.

Vierailija
11150/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows95manin nimeä ei ehkä tarvitsekaan muuttaa Euroviisuihin näin Yle perustelee

Windows95manin nimessä ja vaatteissa näkyvät ikivanhan käyttöjärjestelmän nimi ja logo. EBUn täytyy nyt päättää, onko kyse mainostamisesta.

EBU voi kuitenkin olla linjassaan tiukempi.

YLE

Vierailija
11151/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotakuta häiritsee Henrin asu, niin käykää katsomassa Espanjan viisu Zorra, ja tulkaa sitten kommentoimaan.... kummalla on röyhkeämmät asut :D 

Pisteet siitä, että laulaja Maria Bas on erittäin peittävästi puettu, vaikka hän normaalisti keikoilee hyvinkin vähissä vaatteissa. Komeilla tanssijoilla sen verran hyvät kropat, että niitä kelpaa esitellä. Kieltämättä ensimmäinen ajatus pukuvaihdon jälkeen oli että omg ja wtf. Esitys on hauska ;)

Minusta se ei ole hauska ja sen sanomaa kannattaa lähinnä ho mot ja tietenkin avarakatseiset naiset. Lähtökohtaisesti naisiin suhtaudutaan (etenkin siellä Espanjassa) erittäin tuomitsevasti. Mutta vanhempi nainen voi ho mo miehien kanssa laulaa, että näin sitä vapautuneesti rillutellaan. Totuus on ihan toinen.

Vierailija
11152/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mun sanoneen, tämä tulee yllättämään viisuissakin telepisteissä ja hyvin positiivisesti.

Vierailija
11153/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ärsytti kun äänestys ei toiminut appilla ja alkoi heti toimia kun äänestysaika loppui. Edellisinä vuosina aina toiminut, rahastuksen makua.

Toimi ihan hyvin. Äänestin Cyan kicksia.

Vierailija
11154/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis

winner, älä kiusaa meidän Naispelko 30:a tai mammat suuttuu! Hänet on ollut ihana saada takaisin, on niin mukava tyyppi. Sinäkin osaisit olla, mutta pahaa oloasi sinun pitäisi ensin purkaa jollekin ammatti-ihmiselle.

Vierailija
11155/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mun sanoneen, tämä tulee yllättämään viisuissakin telepisteissä ja hyvin positiivisesti.

Ehkä, mutta tuskin on raatipisteiden jälkeen samoissa asemissa kuten ccc, joka itse asiassa sai raadeilta paljon paremmat pisteet kuin annetaan ymmärtää. 

Vierailija
11156/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, mitä se kalsareissa koikkelehtiminen kuului tähänkään kappaleeseen. Eikä ymmärtäneet ruotsalaisetkaan.

Vierailija
11157/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se politiikka ainakaan lavalla näy 😂 Koko esitys on läpeensä pähkähullu. Luulin, että perrea on jotain erikoista, mutta onkin koira. Ne siis esittää koiratanssia.

Perrea on röyhkeää reggaeton-tyyppistä tanssia, jossa nainen tarjoilee pyrstöään miehelle. Kappaleen alkuperäinen viesti oli viitata tällä perrea-tanssilla johonkin vallanpitäjien sanailuun, jossa oli osallisina ainakin Espanjan pääministeri ja Venezuelan Hugo Chavez. Vähän liikaa euroviisuille se.

Vierailija
11158/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kertokaas viisaammat mikä No Rulesin sanoma on? Olla oma itsensä ja se, että voi pukeutua vaikka "noloihin" farkkushortseihin? Eikö farkkushortsit ole kuitenkin ihan tavallinen vaate eikä mitenkään erityisen paheksuttu tai uskalias (paitsi ehkä joissain uskonnollisussa maissa). Mitä vallankumouksellista ja sääntöjen noudattamattomuuta on farkkushortseissa? 

Sanomaan "no rules" ja Henrin laulamaan kertosäkeeseen olisi sopinut paljon paremmin se gay love story, joka nähtiin musavideolla. Sille sanomalle on enemmän tarvetta edelleen, myös Suomessa (todettiin eilisissä vaaleissakin).

Vierailija
11159/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viisut edes pitäisi voittaa? Tulee ihan hemmetin kalliiksi järjestää ne, jos voitettais. Veronmaksajien rahoilla ne sitten pitäis järkätä. Sen sijaan, että ryppyotsaisesti laskelmoitais, millä biisillä voisi voittaa, voitaisiin suhtautua viisuihin vaan viihteenä, kun sitähän ne on, ei mitään vakavaa. Win95man on just sopiva edustaja lähetettäväksi Ruotsiin muistuttamaan, että ei tää niin vakavaa oo. Ja että emme ota itseämme liian tosissaan. Paitsi jotkut tuntuu ottavan :D

Vierailija
11160/20622 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa, miten Nokia Areena lähti laulamaan Henrin mukana etenkin lopussa.

Ketju on lukittu.