UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Redditissä oli juttua että vedonlyönti on jostain syystä ollut pielessä lähes kaikissa karsinoissa. Täysin poikkeuksellista, jännä. Suomi nyt meni samaan kastiin. Saran voitto oli 50%. No rules vasta 3. Ja prosentit oli alle 10%.
Suomessa vaikutti se, miten livesuoritusten taso erosi studioversioista. Olisin laittanut studiosta Saran, Win95den, Sinin tai CKn. Mutta kun ennenkin on nähty ettei kaikki onnistu livenä, jätin valinbat odottamaan finaalia. Ja hyvä niin. Noista paras tekeminen palkittiin, muilla oli erinäisiä ongelmia.
Siis se voittobiisihän on tarttuva, ja show oli just sellainen överi kun piti. Itse olisin toivonut että oltais kokeiltu jotain muuta kuin "huumoria".
Se on oikeasti vaikea laji ja en usko että tämä uppoaa Eurooppaan.
Juryt tätä tulevat vihaamaan. Ennustan 0-3-p.
telestä voi tulla vähän enemmän.
Ehkä päästään just ja just finaaliin.
Miks ihmisset hehkutti sara siipollaa? muistatteko mitä kävi norma jonille? :D Ja hän myös osasi laulaa.
No mutta tänä vuonna oli aika meh biisejä. Katsotaan ensi vuonna sitten.
Mikko Silvennoinen sanoi hyvin: "Miksi meidän pitää aina ajatella mitä muut meistä ajattelee".
Ollaan ylpeästi sellaisia kuin ollaan!
Mä olen todella pettynyt Saran live-esitykseen. Miten ihminen edes kehtaa kutsua itseään laulajaksi, jos kuulosta hyvältä vain autotunen ja miksausten jälkeen? Eihän livenä laulamisesta tullut yhtään mitään! Alusta alkaen epävireinen, hengästynyt ja huusi laulamisen sijaan.
Mutta tosiaan, osasin vähän pelätä että live ei kuulosta samalta kuin video, mutta eihän se kuulostanut siltä YHTÄÄN. Kuin joku karaoke-esiintyjä, jolle sukulaiset on vuosia hokeneet, että kyllä sä laulat sitten hienosti! Kannattaisi Saran ehkä miettiä jotain muuta uraa kuin laulaminen.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin nautinnollista kuunnella kun ne häpeän uikuttajat eivät muka voi katsella euroviisuja tänä vuonna windowsmanin takia.
Häpeän uikuttajilla on vain huono itsetunto. He luulevat olevan jotain, jota eivät oikeasti sitten olekaan.
Olen kyllästynyt tälläiseen...olen mitä olen, ei sääntöjä, saan olla mitä vaan...mösdöön.
Sit syödään mielipillereitä ja vedetään mömmöjä.
Ei toimi tää voimaantumisvapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rulesin eilinen esitys oli oikeasti Keisteri-show, Piispanen oli paikalla pakollisena laulajana.
Totta. Ja Piispasen pitää oikeasti treenata vielä vokaalejaan
Ja englannin lausumista, sanoista ei saa mitään selvää. Luulin ensin, että lauletaan suomeksi. Keisterin ääni kuuluu paljon paremmin koko esityksen ajan.
Piispanen sentään osaa lausua englantia, toisin kuin Keisteri. Esim. sanan 'stage' lausuminen kannattaisi opetella.
Monissa ulkkiskommenteissa (vai onko ne sittenkin suomalaisia, kun noista gwxyz89girl-nimimerkeistä ei aina tiedä) kehutaan sitä, että suomalaiset lähettää viisuihin aina haluamaansa musiikkia eivätkä välitä mitä muut heistä sanovat ja ajattelevat. -- Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa, koska suomalaiset nimenomaan ovat suorastaan yliherkkiä ulkomaalaisten arvostelulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan parasta, että raatien inhokki lähtee näihin Ruotsin viisuihin :DDD Suomi todella näyttää keskisormea ja vetää omaa linjaa! Ja olihan tämä mun suosikki myös. Oon niin iloinen!
Ja muu Eurooppa näyttää sitten viisuissa Suomelle keskisormea. Helppo uskoa, että kommentin laukojan suosikkina on juuri tuon tyyppinen esitys.
Tämä. :D Tuskin menee edes finaaliin.
henrille se punainen puku takaisin.. Kamala tuo sininen :-( vai oliko sen toisen nimi nyt henri
Mua häiritsi, kun Siipola puhui terapeutti osuudesta biisissä, puhui itsestään, kun biisin piti olla hänen ystävästään. En muista sanatarkasti. Löytyisköhän klippi jostain?
En usko että Euroopalla on samanlainen huumorintaju kuin Suomen junteilla ja teekkareilla.
No nyt tietää että on turha haaveilla mistään kärkikahinoista.
Karmee biisi. Kamala tyyli. Ei yhtään hauska. Eikö suomalaiset halua pärjätä viisuissa? Tää oli alaarvoinen suoritus. Olishan siellä ollut muutamia ihan ok biisejä. Esim. Jesse ja se bändi missä naislaulaja. Sarakin olisi ollut parempi. Oliko tää joku kannanotto kun ruotsi tavallaan vei voiton suomelta? Euroviisut ei ole pelleilykisa. Toi ei ole mikään hyvänmielen biisi vaan nolo.
Säväytti nuo W95:n reidet ja etumus. Mutta myös Piispanen, tommonen "pulska poju", kuin suomen Sam Smith. Kasvotkin kauniit. 👅
T. Rietas Gay
Saran live valitettavasti ei onnistunut. Laulu oli epävireistä ja kiirehti jännittäessään sävelen edellä. Toivoin, että olisi onnistunut. Lyriikat todella koskettavat ja on koskettanut monia. Kiitos, että tällainen biisi on tehty!
Windowsia ei kuulemma saa mainostaa. Vaihtakaa logon tilalle suomi95man ja suomen lippu paitaan. Pari vihtaa mukaan lavasekoiluun ja sotkan farkkumuna saa olla lavalla.
Windows95manin kappale on itseasiassa oikein menevä eurodance -kappale. Paranee toistojen myötä. Pääsee valloilleen kun kuuntelee kuulokkeet päässä tai kunnon kaiuttimilla että bassokin kuuluu...
Euroopassa on paljon eurodancefaneja... 90-luvun nopeampi eurodancepoljento on tullut viime aikoina taikaisin pinnalle uudessakin musiikissa.
Minä äänestin heitä, mutta tein päätöksen live-esiintymisten perusteella. Muut eivät vaan vetäneet niin hyvin.
Henri osaa lautaa todella hyvin!
Sara Siipola nyt oli pirkkaversio Loreenista niin ulkonäöltään ja samanlaista huutamista. Ihan karsea veto.
Vierailija kirjoitti:
En usko että Euroopalla on samanlainen huumorintaju kuin Suomen junteilla ja teekkareilla.
No nyt tietää että on turha haaveilla mistään kärkikahinoista.
Kumpaan edellä mainittuun itsesi lokeroit?
Jotenkin nautinnollista kuunnella kun ne häpeän uikuttajat eivät muka voi katsella euroviisuja tänä vuonna windowsmanin takia.