UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
Vierailija kirjoitti:
Porukka puhuu penkomisesta, kun wikipediasta lävähtää tatuointijutut heti vastaan artistibiosta, lol. Ei tartte kauas mennä. Hyväksyn itse katumuksensa mutta myös sen että muut ei välttämättä, ukrainaiset kun lukee että otti tatuoinnin 25-vuotiaana Krimin valtauksen jälkeen, voi olla silleen että jaahas...
Eli jotain kahdeksan vuotta sitten? Kysynpä vain, kuinkahan monella oli vähintäänkin neutraalit mielipiteet vielä tuolloin? Hyvähän se on nyt jeesustella.
Vierailija kirjoitti:
Minä meinaan ainakin aloittaa San Remon katsomisen tänään. Luin viikko-ohjelman ja se on jäätävä, biisejä on 30, joten taidetaan laulaa aamuun asti. Juontaja Amadeus on yksi hyvä syy katsoa italialaisten karsintaa ja onhan San Remossa aina glamouria tarjolla + paljon puhetta.
Sama juttu, että aloitan katsoa ja katson niin pitkään kuin jaksan. Tänä iltana/ensi yönä kuullaan ensimmäistä kertaa kaikki nuo 30 biisiä.
Aikamoinen maraton tuo San Remo tosiaankin on. Huomenna 15 esittää uudelleen kappaleensa ja sama juttu ylihuomenna toisen puolikkaan kanssa. Perjantaina kaikki esittävät coverdueton tai yhteisesityksen valitsemansa artistin kanssa ja lauantaina on finaali, jossa ensin kaikki 30 esittävät vielä kerran kappaleensa, joista viisi valitaan superfinaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Kroatian studioversio on niin hyvän kuuloinen että mietityttää senkin kertosäe livenä, se ei oo helpoimmasta päästä. Mut se on kai tarpeeksi itsevarma kun on sen tyylin valinnut. Toivon että laulu kulkee.
Mun mielestä toi on enemmän puhekappale, niin itse en ainakaan niin epäile osaamista. Mietin vaan että toivottavasti esitys on hyvä, niillä kun ei taida olla hirveitä summia laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatian studioversio on niin hyvän kuuloinen että mietityttää senkin kertosäe livenä, se ei oo helpoimmasta päästä. Mut se on kai tarpeeksi itsevarma kun on sen tyylin valinnut. Toivon että laulu kulkee.
Mun mielestä toi on enemmän puhekappale, niin itse en ainakaan niin epäile osaamista. Mietin vaan että toivottavasti esitys on hyvä, niillä kun ei taida olla hirveitä summia laittaa.
Joo se vähän huolestutti kun se sanoi, että sen pitää laittaa enemmän esitykseen kuin ensin ajatteli, kun olikin yhtäkkiä ennakkosuosikki. Toisaalta jos tulee valituksi niin sitten on aikaa parantaa.
Puola on kanssa aika kiinnostava koska etukäteen hehkuttivat parhaaksi noitabiisiksi ja se nainen osaa vetää livenä, mutta ei voi olla varmaa kai että valitaanko se? Puola on aika monimutkainen näiden valintojen kanssa. Helmiä jää rannalle. Sitten itse viisuissa ne laittaa paljon rahaa esityksiin sellasella "enemmän on enemmän" filosofialla.
Vierailija kirjoitti:
Puola on kanssa aika kiinnostava koska etukäteen hehkuttivat parhaaksi noitabiisiksi ja se nainen osaa vetää livenä, mutta ei voi olla varmaa kai että valitaanko se? Puola on aika monimutkainen näiden valintojen kanssa. Helmiä jää rannalle. Sitten itse viisuissa ne laittaa paljon rahaa esityksiin sellasella "enemmän on enemmän" filosofialla.
Jos valitaan, niin noitabiiseistä alkaa olla kohta ylitarjontaa tän vuoden viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valitaan, niin noitabiiseistä alkaa olla kohta ylitarjontaa tän vuoden viisuissa.
Se on aina vähän sattumankauppaakin, että minä vuonna mikäkin tyyli on yliedustettuna. Nuo noitabiisitkin on onneksi aika erilaisia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä UMK:ssa niin järkyttävän huonot kappaleet, ettei ole tosikaan. No, eipä tarvitse sitten valvoa viisuyönä jännäämässä Suomen puolesta, kun Suomi ei takuulla pääse edes finaaliin yhdelläkään noista ala-arvoisista renkutuksista.
Äänestettävien kappaleiden kattaus pitäisi olla laajempi sekä määrällisesti että genreissä. Esimerkiksi Eesti Laul on monipuolisen kiinnostava tänäkin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aina vähän sattumankauppaakin, että minä vuonna mikäkin tyyli on yliedustettuna. Nuo noitabiisitkin on onneksi aika erilaisia kuitenkin.
Yhteistä niissä omalla kohdalli on se, etten jaksa kuunnella niistä mitään. Onneksi on hyviäkin biisejä jo valittuna.
viisuhistorian näkökulmasta olisi aika hauskaa jos suomella ois sara edustamassa sinä yhtenä outona vuonna jolloin "female ballad" on harvinaisuus.
italia se on tyylitajultaan ihan eri avaruudessa kun muut maat, san remo lavakin kävis euroviisulavaksi
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo Zlatan?
on, se on ollu siellä ennenkin. ikoni italiassa(kin)
Zlatan voisi olla Amadeuksen poika tai veli, ihan samannäköiset 😂
italian due vite oli kaunis ja ansaitsi sijoituksensa euroviisuissa, sanokoon muut mitä tahansa! hyvin lauletut ja loppua kohden kohoavat balladit toimii kun esittäjä osaa asiansa ja kieli on kaunis
Toistaiseksi jäänyt mieleen parhaiten punkkarit ja tämä räppäri + Marco.
seuraavaks italian tämänhetkinen ykkössuosikki annalisa jolla on ollu hittejä viime aikoina, saas nähdä lähettääkö italia pitkästä aikaa naisen
Italian Mahmood tuli jälleen taas bängerin kanssa lavalle! kaikki oli jo sitä mieltä että sitä ei nyt voi kolmatta kertaa viiden vuoden sisään lähettää viisuihin, kunnes kuulivat biisin. Ei kai se silti san remoa voita, mutta hauskaa kumminkin että se suoltaa niin hyvää laatua että vois olla Italian kestoedustaja.
Israelia edustaa Eden Golan. Saatiin siis yksi naisartisti lisää. Edustuskappale julkaistaan ensi kuussa.