UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
"Oletkohan koskaan esim. menettänyt todella läheistä ja rakasta ihmistä? Vaikuttaa, ettet ole tai jos olet, niin niin sitten olet valitettavasti äärimmäisen tunneköyhä ihminen."
Ei ihmisestä tee tunneköyhää surun hetkellä, jos antaa muiden jatkaa elämäänsä ja saa siitä toivoa omaan selviytymiseensä. Itse vain koen, että Paksana biisin kaltainen surun käsittely olisi mulle todella henkisesti tuhoavaa. Miksi toivoa pahaa muille selvitäkseen itse? Entä kun tämä Paskana-biisin kuvitteellinen henkilö selviää surustaan ja jollakin toisella onkin surua? Jos Paskana biisin teemaa vie eteenpäin niin sitten muut eivät saa surra, kun hän nyt iloitsee ja menee hyvin -- verhot auki, maapallo pyörii, linnut laulaa, mitä sä siellä nyt pilaat tunnelmaa, kun mulla on hauskaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskana biisin suru on katkeraa ja vihaista. Jopa pelottavaa. Kotona jos olisi tuollainen ihminen ja pitäisi odottaa verhot kiinni hiljaa pimeässä tekemättä mitään, kun se suree jotain sen surua niin olisi todella ahdistavaa. Linnut ja aurinko ja vaikka kymmenen kilometrin kävelyt antavat toivoa, että vielä tästä jonain päivänä selviän. Surussa ei saa jäädä tuleen makaamaan tai sitten pitää antaa maailman mennä menojaan eikä vaatia, että elämä loppuu nyt sitten kaikilta. Se on katkeraa ja itsekästä. Toinen on esiintyjän ulkomuoto, joka on todella ristiriidassa laulun sanoman kanssa. On kuitenkin jaksettu oma ulkomuoto duunata viimeisen päälle, vaikka muut ei sitten saa elää ollekaan. Joo, tosi uskottava sanoma tosiaankin. Ainoa hyvä asia on, että kun luulin, että olen ainoa, jota Paskana ahdistaa jotenkin ihan oikeasti niin on täällä muitakin
Olen menettänyt. Olen tuntenut siitä surua, mutta silti elämän pitää ja kuuluu jatkua. En ymmärrä miksi olisi normaalia masentua elämästä siihen kuuluu myös suru. En silti pidä kappaleesta sen sanojen takia
Täällä nyt joku yks ja sama henkilö lyttää toistuvasti Paskanaa ja jopa ihmisiä jotka tuntevat tuollaista surua. Kovasti ilmeisesti pelottaa että Paskana voittaa.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on totta. En voi kuvitella että joku oikeasti samaistuu tähän. Onneksi ei tarvi sellaisia ihmisiä katsella. Pysykööt siellä omassa surussaan verhottu kii 😁 parempi ettei koskaan törmätä. En tulisi tuollaisen ihmisen kanssa toimeen viittä minuuttia kauemmin "
Eli et ole kokenut elämässäsi kovin isoja asioita vielä, etkä osaa etkä halua eläytyä, jos joku kokee hetken noin. Olet pelottavan epäempasttonen. Sellaiset kannattaa kiertää kaukaa. Elämässä kun sattuu ja tapahtuu.
Olen kuule kokenut ehkä enemmän kuin suurin osa. Juuri sen vuoksi arvostan positiivisuutta. Ehkä itse ymmärrät vasta kun koet tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vox populi tulee saamaan tosi paljon ääniä Suomen virolaisilta, joten kantsii uhrata äänensä mieluummin jollekin toiselle, jos on jotenkin kahden vaiheilla."
No voittoahan sillä äänestyksellä tavoitellaan? Nyt vähän haiskahtaa Sara fanin epätoivoiselta yritykseltä viedä Mikaelilta ja Nublulta ääniä 😅
En ole Saran fani todellakaan. Mun mielestä vaan vähän ärsyttävää laskemointia ottaa biisiin mukaan virolainen, ja saada sillä tavalla varmat äänet Suomen virolaisilta. Ja miksi muutenkaan Suomea pitäis edustaa virolainen?
Olettaen, että kaikki Suomen virolaiset pitävät samanlaisesta musiikista ;). Viime vuonna Käärijä voitti Umk:n vantaalaisten äänillä, vai kuinkas se nyt menikään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt joku yks ja sama henkilö lyttää toistuvasti Paskanaa ja jopa ihmisiä jotka tuntevat tuollaista surua. Kovasti ilmeisesti pelottaa että Paskana voittaa.
Ihmiset jotka tuntevat näin ansaitsevat tulla lytätyiksi. Ei ole arvokasta elämää, ei ole inhimillistä. Ryhdistäytykää niin ette ole paskana
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia biisejä täällä lytätään ja kehutaan. Myös niiden kannattajia ihan yhtä lailla kuin Paskanaa. Kovasti ilmeisesti "pelottaa", että joku muu biisi voittaa kuin Paskana eikö vain? Tosin sen ei pitäisi kyllä merkitä yhtään mitään, mikä biisi voittaa eli ei pitäisi nyt ainakaan pelottaa.
No rules!! Meininki hyvä, esittäjä hyvä, tunnelma hyvä, rytmi hyvä, huumori hyvä, kaikenkaikkiaan erinomainen edustamaan suomea
Täällä joku yksi ja sama henkilö sara fanittaja koittaa lyttää jos vähänkin kriittisesti kommentoi kappaletta joka on oikeasti huono sanojen vuoksi. Antakaa mielipiteiden olla, ei henkilökohtaisesti ketään vastaan mitään. Nyt kyse 8n kappaleista ja mitä mielipiteitä ne herättävät. Mun suosikki on myös windowsman
1.Mg ja nublu 2. sini 3.windowsman siinä mun top3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten sijoitukset tubettajien top-listoilla ovat lähteneet pudotukseen heti kun muitten maitten edustajia on alettu julkaista.
Olen kuitenkin nähnyt jo parikin listaa, missä Sara on ykkösenä kaikista kansallisista biiseistä.
Kansalliset listat on eri asia kuin kansainväliset listat. Joillakin kv-listoilla Sara on ollut mukana ja aika monessa CK. Nyt kärjessä keikkuvat Slovenia, Tsekki, Albania jne.
Albanian kappale on surkea, joten jos riittää että on nainen, ja laulaa kovaa, niin Saralla on pieniä mahdollisuuksia. Nyt sen pitää mennä harjoittelemaan vapaasukellusta ja muuta keuhkoja vahvistavaa, ja rääkäistä niin että viisulavan lamput tippuu alas.
Miksi verrata Albaniaan? Albanian "menestys" Euroviisuissa on sitä, että saavat olla onnellisia edes finaalipaikasta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Mua ei pelota vaan suorastaan kauhistuttaa jos tuo voittaa. Hyi mikä kappale ja kappaleen niin jo sen kertoo täyttä p..... a
Kaikki mielipiteet on yhtä vääriä😁
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! 👍👍👍
Asiasta ihan toiseen, euroviisujen väliaikanumerossa esiintyy menneiden vuosien teinibändi A-teens. Olin vähän että öö.. ketä ne enää kiinnostaa. Kunnes tuli sellainen ajatus, että kun Abba ei aio esiintyä, niin nämä varmaan laitetaan vetämään joku Abba-potpuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! 👍👍👍
Nyt on kova!!!
Kaikki ulkkisvideot joita olen sarasta katsonut on koskenut hienoja sanoja. Mutta kun viisuissa ketään ei kiinnosta kun eivät ymmärrä. Vaikka tehtäisiin Saran taustalle enkuksi käännökset, varmaan puolet ei siltikään ymmärrä.
suomen viisufanikupla on soikastunut tässä.
En ole Saran fani todellakaan. Mun mielestä vaan vähän ärsyttävää laskemointia ottaa biisiin mukaan virolainen, ja saada sillä tavalla varmat äänet Suomen virolaisilta. Ja miksi muutenkaan Suomea pitäis edustaa virolainen?