UMK 2024 OFFICIAL
UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (20622)
"todella intensiivinen biisi yhdeltä tämän hetken kuunnelluimmista artisteista"
tätä mä ootan eniten!
Jospa yllättävä duo olisikin Maustetytöt ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan katastrofaalisen p*ska artistikattaus tänä vuonna, mitä tapahtui...? UMK palaa takas pohjamutiin kohta, oivoi. Ja mikä se yllättävä duetto oli, kahden nimekkään artistin? Sori mutta Mikael Gabriel ja Nublu ei oo yllättävä jos ne on jo tehny aiemminkin yhteistyötä, ja enpä oo varma sanoisinki tota nublua niin nimekkääks täällä Suomessa sit kuitenkaan. Noo, ainahan Yle liiottelee vihjeissään, eipä siinä. Onneks se kämänen lista vuoti jo viikkoja sitten niin on saanu totutella, ei tuu pettymystä huomenna.
Veikkaan, että ei tänä vuonna kansainvälisesti fanit hehkuta UMK:tä yhdeksi parhaaksi kansalliseksi finaaliksi. :D Vaikka kuinka suurta yritetään tehdä, niin kun artistit on sit mitä on niin huhhei... Joku raja tolla räpin määrälläkin, kiitos. Toivottavasti Cyan Kicks voittaa!! Käärijää ei tarvii luoda uudestaan, ei mikään voi kuitenkaan olla samanlainen ilmiö
Samaa mieltä. Miks räppäreitä ? Salama ei iske samaan paikkaan kahdesti. Ja mikä noista on se maailmalla kiertävä bändi ? Luulin esim.Korpiklaani tai 69eyes. Noista en tunne ketään. ( Ehkä vika onkin mussa).
Oletko myös valittanut aina, kun Lordin jälkeen on lähetetty rockia? Räp nyt vain on nykyään se suosituin musagenre.
Ja viimeksi viisuissa salama iski samaan paikkaan toisen kerran, kun Loreen otti toisen voittonsa. Ja oli muuten jo kilpailun toinen tuplavoitto, eli sikälikin iski kahdesti...
Reckless Love bandi keikkailee Euroopassa.
Reckless Love, miten vanhoja mahtavat olla? Millaista musiikkia? Jos tämä olisi maailmalla liikkuva UMK osallistuja.
Vierailija kirjoitti:
tätä mä ootan eniten!
Mä luulen sen olevan Ellinoora. En toivo tätä, mutta luulen niin vahvasti.
Jos muistellaan aikaisempia vuosia ehdokkaista niin todella kirjavaa on ollut tarjolla. Ei tuo tänne mainittu lista voi pitää paikkaansa. Eihän tuossa tänne mainitussa listauksessa ole valinnan varaa, kun niin samankaltaista musiikkia niin monet edustaa.
"Oletko myös valittanut aina, kun Lordin jälkeen on lähetetty rockia? Räp nyt vain on nykyään se suosituin musagenre.
Ja viimeksi viisuissa salama iski samaan paikkaan toisen kerran, kun Loreen otti toisen voittonsa. Ja oli muuten jo kilpailun toinen tuplavoitto, eli sikälikin iski kahdesti..."
Puhumattakaan siitä, että Loreenin kappalekin oli kopion kopio...
Jännä nähdä tänä vuonna meneekö kaikki maat tämän takia "lainamaan" ABBAa, koska Ruotsi...
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Reckless Love bandi keikkailee Euroopassa.
Reckless Love, miten vanhoja mahtavat olla? Millaista musiikkia? Jos tämä olisi maailmalla liikkuva UMK osallistuja.
Jos tämä osallistuu niin voitto on meidän.
Ruotsihan se vuosittain tekee monille muille maille euroviisubiisit, että paha toisten on lyödä Ruotsia vastaan. Ei euroviisut rehtiä peliä ole. Siellä on niin monenlaista pimeää bisnestä.
Itse en ainakaan haluaisi virolaisen Nublun edustavan Suomea viisuissa, enkä etenkään viron kielellä. Eri asia jos ois vaikka puoliks suomalainen ja puoliks virolainen ihminen joka sekoittais biisissään sekä suomea että viroa, mutta tollaisenaan ei kiitos. Ei sillä olisin innoissani Mikael Gabrielistakaan. Eli pitää toivoa ettei näitä nyt ihan hirveesti jengi mene äänestämään
Cyan Kicksille voittoa UMK-toivon, ja uskonkin sen olevan mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kahden nimekkään artistin... Eihän nää oo yksistään nimekkäitä ollenkaan. Ja Maustetyttöinä eivät ole yllättävä. :D Ei tota saa mitenkään tohon vihjeeseen pyöriteltyä.
Juuh, eiköhän se vuotanut lista pidä paikkansa. Huonohan se on, mutta jospa sieltä se yksi oikea löytyisi. CK:lta odotan eniten.
En usko, että Cyan Kicks on mukana. Olihan ne jo aikaisempana vuonna mukana (toissavuonna)
Eiköhän ehdokkaita oteta laajalla perspektiivillä ja anneta muillekin mahdollisuutta tulla esille. Eurooppa jo tietää Cyan Kicksin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen seurannut muiden maiden karsintojen tarjontaa, niin yllättävän paljon mukana sellaisia "bilebängereitä". Tänä vuonna Suomi voiskin yllättää ja lähettää kunnon voimaballaadin tai letkajenkan!
3 minuutin letkajenkka olis aika kova :'D
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan haluaisi virolaisen Nublun edustavan Suomea viisuissa, enkä etenkään viron kielellä. Eri asia jos ois vaikka puoliks suomalainen ja puoliks virolainen ihminen joka sekoittais biisissään sekä suomea että viroa, mutta tollaisenaan ei kiitos. Ei sillä olisin innoissani Mikael Gabrielistakaan. Eli pitää toivoa ettei näitä nyt ihan hirveesti jengi mene äänestämään
Cyan Kicksille voittoa UMK-toivon, ja uskonkin sen olevan mahdollinen.
Mikael Gabriel on itse myös puoliksi virolainen äitinsä kautta.
Vierailija kirjoitti:
tätä mä ootan eniten!
Jos vuodettu lista pitää paikkansa, tämä on Sexmanen biisi.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Cyan Kicks on mukana. Olihan ne jo aikaisempana vuonna mukana (toissavuonna)
Eiköhän ehdokkaita oteta laajalla perspektiivillä ja anneta muillekin mahdollisuutta tulla esille. Eurooppa jo tietää Cyan Kicksin.
Euroopassa tiedetään jossain määrin Cyan Kicks, koska ovat keikkailleet pitkin Eurooppaa ahkerasti, mutta bändi haluaa itselleen vieläkin laajempaa tunnettavuutta ja siksi ovat ilmeisesti hakeneet mukaan UMK:hon. Jos ja todennäköisesti kun ovat päässeet mukaan, täytyy biisinkin olla hyvä.
Cyan Kicks olisi kyllä hyvä Euroviisuedustaja. He ovat karismaattisia esiintyjiä sekä motivoituneita ja valmiita käymään koko Euroviisurumban läpi. Kielitaitokin on hyvä, joten ei tarvitsisi jännittää haastatteluista selviytymistä.
Tänään koittaa päivä, kun saadaan tietää esiintyjät! Mä seuraan yle1 kanavalta lähetystä. Klo. 20.00 tulee stoppi kaikkien luuloille ja tulevana yönä klo. 00.00 julkaistaan ensimmäinen biisi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo aneeminen kaksikko ei ole mukana.
Tuliko Jenni Vartiainen takas Suomeen koska on mukana UMK:ssa...
Tai sitten se "intensiivinen" on Ellinoora.
Samaa mieltä. Miks räppäreitä ? Salama ei iske samaan paikkaan kahdesti. Ja mikä noista on se maailmalla kiertävä bändi ? Luulin esim.Korpiklaani tai 69eyes. Noista en tunne ketään. ( Ehkä vika onkin mussa).
Toivon että tää on feikkilista.