Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2024 OFFICIAL

Vierailija
03.10.2023 |

UMK finaaliin päiväksi on varmistunut 10.2.2024, finalistien julkaisuun noin 100 päivää ja ekat vihjeet artisteista saatu tänään. Millä fiiliksillä odotat viisu-keväältä? Voiko mikään säväyttää Käärijä-huuman jälkeen?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (20622)

Vierailija
20061/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serbia kun länttäs tuutulaulunsa keskelle semi ykkösen bileitä, niin johan erottuu. On niin balladikato että jopa bilettäjät alkoivat kysellä hitaamman matskun perään :D on sillä illan rytmin kannalta vähän väliä, ettei koko ohjelma oo pelkkää tykitystä, koska siinä sekoittuis hyvätkin kreisit ja partyt keskenään jos vain niitä olis. 

Oletteko muut nähneet Tiktokissa pätkän Serbian videosta, johon on muokattu eräs "tulikärpänen"? Siinä videollahan tää muija lähettää jonkun valopallon käsistään, ja nyt siinä on tietysti pieni Teemu, joka pyörii pyrojen kanssa pois paikalta 🤣

Vierailija
20062/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten miksiköhän ei ole vielä tullut sitä top20-videota helmikuulta sinne viisujen tubeen? No rules on siellä ainakin varmasti top 10:ssä.

Eikös ne tuu klo 20:00 CET (Central European time) eli siis klo 21 Suomen aikaa.

No Rules on 7.katsotuin ja CCC 9.  Ukraina 1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20063/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että jodelissa kuolataan Henriä? :D Sinnekö kaikki Henri-fanit meni?

Joo, siellä on oma kanava Henrille. Vihaan Jodelia ja inhoan sitä edelleen, mutta tän takia oli pakko ladata se, että pääsee kuumistelemaan. Henri on oikeesti mun pahin ns. julkkisihastus aikuisiällä. XD

Vierailija
20064/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ihan varma onko Kreikan biisi se minkä joku on jo laittanut Youtubeen, mutta onpa jännä kappale, jos on oikeasti se. En ihan saa rytmistä kiinni, vaikka kuunnellut jo pari kertaa.

Vierailija
20065/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään seuraavan UMK-balladin puolesta, mitä jos sieltä tulis joku oikeasti voittajavibainen, mutta suomen balladiallergia estää valitsemasta? Siinä sitä sit oltaisiin, jos paskanastakin täällä vielä vängätään eikä suostuta uskomaan että se oli suosittu :D tai väitettiin että balladilla ei erotuta, vaikka jo tammikuussa oli tiedossa että tästä tulee bailuvuosi jossa balladeja on harvinaisen vähän.

Paskana on hyvä biisi ja oli studioversiona selkeä ennakkosuosikki. Mutta jos live ei vaan toimi niin ei sitä suurin osa halua äänestää.

jos ens vuonna on yhtä hyvä biisi mutta sellaisella laulajalla joka satavarmasti pystyy vetää sen livenä niin tottakai sillä on mahikset voittaa

No siksipä tämä UMK-formaatti onkin armoton, koska Sara on vetänyt biisinsä hyvin ennenki

baby lasagnakin ois saattanu olla kusessa jos ois ollu vaan finaali, koska semifinaalin ja finaalin välissä se oli parantanu esiintymistään tosi paljon ensijännityksen jälkeen. ois ollu viisurikos valita joku basic biisi vain koska se laulettiin yhtenä iltana paremmin. tän takia en oo oikein ikinä ymmärtäny näitä ehdottomia "äänestän sitä, jonka umk-esitys on parhain"-tyyppejä, koska mitä jos kärtsällä ois ollu huonosti kuuluva mikki tai yks tanssija ois kaatunu tms. ja lxandra ois vetäny täydellisesti :D potentiaalilla on väliä.

Vierailija
20066/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ihan varma onko Kreikan biisi se minkä joku on jo laittanut Youtubeen, mutta onpa jännä kappale, jos on oikeasti se. En ihan saa rytmistä kiinni, vaikka kuunnellut jo pari kertaa.

on se, julkaistiin vaan vähän etuajassa. aika erikoinen mutta ihan hyvällä tavalla, enemmän quirky kuin yass slay girl

Vierailija
20067/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on se, julkaistiin vaan vähän etuajassa. aika erikoinen mutta ihan hyvällä tavalla, enemmän quirky kuin yass slay girl

Joo, erikoinen. Tykkään niistä Kreikka-viboista, mutta on sen verran sekava etten tiedä pääsenkö kärryille. Vaatii aika hyvän esityksen, että saa jotain järkeä siihen. Ainakin mun aivot kaipaa jotain selkeyttävää.

Vierailija
20068/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan sekava matkaopas-video on aika hauska. Virkistävää tämä omintakeinen etninen pop tähän väliin, kun muut on olleet niissä kissanainen-puvuissa ihan samannäköisiä. Ensin luulin ettei tosta saa irti säveltä mutta kyllä se biitti jäi heti päähän vaikkei mitään ymmärrä.

Vierailija
20069/20622 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"PIISPANEN on saanut myös huomattavan määrän ulkomusiikillisia kehuja. Hänen ulkonäköään ja olemustaan on ihasteltu muun muassa anonyymissa viestipalvelu Jodelissa, missä kommentit ovat menneet jopa kuolaamisen puolelle.

Piispanen sanoo olevansa tietoinen tällaisista kommenteista. Kaksikko naureskelee tästä puhuttaessa.

Minulle luettiin niitä kommentteja. Siitä tuli ihan hauska fiilis, vähän outo myös. Olen hämilläni tästäkin huomiosta. Joku tarjoutui ovimatoksi minulle, Piispanen sanoo huvittuneena."

Kiva, että Henri ottaa meidät hyvällä ja puoliso myös, joka kuulemma näitä kommentteja hänelle luki. 😁🥰

Vierailija
20070/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden UMK on pannut miettimään, että pitäisikö osallistujille olla tiukempi seula pään kestämisen suhteen. Onhan se vähän huolestuttavaa, että kahdelle kokemus on ollut jo nyt traumaattinen (Henri ja Sini), vaikka finaalista ei ole edes tasan kuukautta. Ja olen itsekin herkkä ja mä tuskin jaksaisin viisupyöritystä, mutta en mä sinne haekaan. :D Ja No Rules on musta mahtava ja olen iloinen, että se edustaa Suomea, mut ehkä jatkossa voisi olla hyvä seuloa tarkemmin osallistujien motivaatio ja paineensietokyky

Vierailija
20071/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten miksiköhän ei ole vielä tullut sitä top20-videota helmikuulta sinne viisujen tubeen? No rules on siellä ainakin varmasti top 10:ssä.

Eikös ne tuu klo 20:00 CET (Central European time) eli siis klo 21 Suomen aikaa.

Onko tuossa listassa pelkästään Eurovision Song Contestin omien videoitten striimaukset vai biisin koko striimaus?

Vierailija
20072/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden UMK on pannut miettimään, että pitäisikö osallistujille olla tiukempi seula pään kestämisen suhteen. Onhan se vähän huolestuttavaa, että kahdelle kokemus on ollut jo nyt traumaattinen (Henri ja Sini), vaikka finaalista ei ole edes tasan kuukautta. Ja olen itsekin herkkä ja mä tuskin jaksaisin viisupyöritystä, mutta en mä sinne haekaan. :D Ja No Rules on musta mahtava ja olen iloinen, että se edustaa Suomea, mut ehkä jatkossa voisi olla hyvä seuloa tarkemmin osallistujien motivaatio ja paineensietokyky

Varmaankin finalistiehdokkaiden haastatteluissa kysytään ja puhutaan näistä asioista, mutta kuinkahan rehellisiä osallistujat mahtavat sitten olla siellä. Onkohan esim. Henri sanonut siinä vaiheessa, ettei hän oikeasti halunnut koko kisaan.

Vierailija
20073/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikan sekava matkaopas-video on aika hauska. Virkistävää tämä omintakeinen etninen pop tähän väliin, kun muut on olleet niissä kissanainen-puvuissa ihan samannäköisiä. Ensin luulin ettei tosta saa irti säveltä mutta kyllä se biitti jäi heti päähän vaikkei mitään ymmärrä.

Italian etninen poppi päihittää Kreikan tekeleen kirkkaasti. 

Vierailija
20074/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huomaa kuinka erilaiset  Cha cha cha ja Rim tigi tagi dim ovat sekä biiseinä että esityksinä kun ne ovat Escin listassa peräkkäin. 

Vierailija
20075/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italian etninen poppi päihittää Kreikan tekeleen kirkkaasti. 

Tekele on osuva ilmaus Kreikan kappaleelle :D

Vierailija
20076/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa listassa pelkästään Eurovision Song Contestin omien videoitten striimaukset vai biisin koko striimaus?

Luulisin, että ESC:n omien videoiden striimaukset.

Vierailija
20077/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huomaa kuinka erilaiset  Cha cha cha ja Rim tigi tagi dim ovat sekä biiseinä että esityksinä kun ne ovat Escin listassa peräkkäin. 

Kuten Käärijä sanoi; diffent song, same vibe.

jollekin toi same vibe voi olla liikaa itsekin ehkä kuulun tähän joukkoon enkä jaksa yhtään innostua Baby Lasagnasta

Vierailija
20078/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli aivan ihanaa että Suomi on katsotuimpien listalla sijalla seitsemän 😭

Vierailija
20079/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henriltä voisi pyytää haastattelua hänen koulutuksestaan filmihenkilöiden imitaattorina.

Siis ei suoraan sitä, mitä imitoi, mutta tehtävistä. Tulisi kuuluisuutta.

Vierailija
20080/20622 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että jodelissa kuolataan Henriä? :D Sinnekö kaikki Henri-fanit meni?

Minä olen täällä. Ja varmaan saadaan porukat takaisin tännekin aikanaan, kunhan jotain juteltavaa taas tulee enemmän. Jodeliin en mene 😃 

Mä oon myös täällä 🤗 Ei ole eikä tule Jodelia. Mutta Henri on ihana! 😍

Ketju on lukittu.