Otatko ennen matkustamista selvää luonnonkatastrofien mahdollisuudesta alueella?
Esimerkiksi maanjäristyksen, tulvat, tulivuorenpurkaukset jne.?
Kommentit (7)
Tulee googlattua kyllä, myös sadekauden ja hurrikaanikaudet otan huomioon. Toki osa maailmasta on seismisesti aktiivisesti alueella joka tapauksessa.
Yleensä joo. Seuraan myös myrskyvaroituksia.
Ilmeisesti jotkut ei tee kun väittihän ne silloin tsunamin aikaan ettei he mistään tsunamista voineet tietää, vaikka ihan tietoisesti varmaan matkustivat maanjäristysalueen lähelle. Ja jos vähääkään maantietoa tuntee, tietää että maanjäristyksestä voi seurata rannikolla tsunami.
Ihan puhtaalla yleissivistyksellä tietää jo suurimman osan riskialueista ja riskeistä jos nyt ei ihan Amazonin kartoittamattomaan sademetsään aio mennä.
Myrskyvaroitukset tarkistan lentojen ajankohdista.
Ei nuo tiedot silti estä matkustamasta.
Olen katsonut matkustusajankohdan niin, että ei ole tornadokausi. Istanbulista minulla on ainoana kaupunkina huonoja tuntemuksia, niin sinne en uskalla lähteä. Jotenkin pelkään että tulee maanjärjistys ja ne heikot talot siellä sortuvat.
Kyllä ja usein matkustelen juurikin paikkoihin missä nuo on mahdollisia. Olen ollut maanjäristyksessä ja kokenut taifuunin. Mieleenpainuvia juttuja.
Kyllä. Lähinnä sen vuoksi että matkustan usein maanjäristysherkillä alueilla, mihin liittyy sitten myös tsunamin vaara.