Esimies työntää jatkuvasti lisää työtä
Esimies työntää jatkuvasti lisää työtä ja on hankala selvityä niistä etenkin työajan aikana. Koko ajan uutta pientä silppua, joka kuormittaa muistamisen ja uuden opettelun ja hallinnoinnin alueilla.
Aiemmin totesin jo esimiehelle, että liikaa hommaa, ei ole mahdollista toteuttaa. Uusi lisäys kaatui käytännössä kollegalle, koska en ehtinyt hoitaa sitä. No, tämä lisäys siirrettiin minulta pois. No, nyt minulla on taas uusia lisäyksiä säästötoimien seurauksrna. Liukumat paukkuvat punaista jo entuudestaan. Ja olen todennut aiemmin, että haluan tehdä normaalia työpäivää.
Joudun jatkuvasti pinnistelemään työssä suorituskyvyn kanssa ja miettimään, mitä tein puoli tuntia sitten, mitä tein viisi minuuttia sitten jne. En yksinkertaisrsti meinaa muistaa, kaikki on aivan liikaa hajallaan. Ei auta, vaikka on muistilistoja, koska niitäkin on jo ihan liikaa. Olen alle nelikymppinen ja alkaa tuntua kuin olisi joku dementoituva eläkeikäinen. Ei hajuakaan, millä laadulla saan työt hoidettua.
Kommentit (25)
Mikään työ eikä palkka ole burnoutin väärti
Oma entinen pomoni käytännössä siirsi minulle kahden ihmisen työt, kun yksi irtisanoutui. Sen jälkeen vaan lähes hymähti "Onko sulla haasteita työssäsi?" kun kerroin joskus kiireestä. Kuukausi tai pari myöhemmin kysyi "No onko sulla yhä haasteita töissä". Muutenkin kun yritin mainita, että tein paljon, kysyi "Koetko että teet" huvittuneella äänellä. Tein kuukausia kahden töitä.
Kun sitten olin lähtenyt pois sijaisuudesta, jonka piti tauon jälkeen ehkä jatkua, kuulin, että toisen muualta siirretyn vanhan työntekijän lisäksi työhön oli palkattu avuksi harjoittelija. Kyseinen harjoittelija sai sitten sijaisuuden. Joka tapauksessa työntekijöitä siis oli jälleen kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta mua alkoi naurattamaan tuo aloitus.
Miksi?
Lisäksi työtehtävien teko keskeytyy jatkuvasti, kun joku laittaa viestiä tai soittaa, huomauttaa jostain tai kysyy neuvoa tai mitä milloinkin. Sitten palaan jossain vaiheessa työtehtävään x tehtävän a, b ja c jälkeen ja en enää muista, missä vaiheessa olen. Tänäänkin tein ainakin yhtä juttua kahteen kertaan, en muistanut että olin jo tehnyt sen ennen keskeytystä. Toisessa tehtävässä tein virheen, koska muistin väärin, mihin jäin. Hoksasin sen kuitenkin. Ap
Anteeksi mutta mua alkoi naurattamaan tuo aloitus.