Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen psykiatrisella osastolla, voinko kysyä huonekaverilta

Vierailija
03.10.2023 |

Että mitä harhoja sillä on

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikilla osastolla olevilla ei edes ole mitään harhoja.

Ei tarvitse ollakaan. Se on sellainen ice-breakeri.

Vierailija
22/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

psykiatrisella osastolla ei ole huonekavereita.

Kyllä minulla oli kun olin psykiatrisella osastolla.

Ai sellainen harha...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli kännykkä ja niin oli kaikilla muillakin. Joillain oli jopa läppärit mukana. Kuvia ei toki saanut ottaa. Yksityishuoneita oli pari ja muutoin kahden hengen huoneet. Paitsi oli yksi isommalle määrälle oleva jättihuone. Oisko siellä ollut joku 4-6 sänkyä. Mua ärsytti kun jotkut huoneet oli paljon parempia, iso kylppäri ym. Mun huoneissa ei koskaan ollut edes vessanpyttyä ja käytävävessaa ei olisi saanut lukita. Todellakin lukitsin. Kiva vaihtaa jotain tamponia jos hoitaja riuhtasis oven auki.

Me kyl aika avoimesti puhuttiin syistä miksi ollaan siellä ja naurettiin paljon niille. Musta huumori auttoi paljon siinä tilanteessa ja ympäristössä. En silti menisi utelemaan toiselta ellei hän itse ala omasta aloitteestaan kertoa. Ja toki pitää muistaa, että mitään traumadumppausta ei kuulu harrastaa. Siellä on jo ihan tarpeeksi vaikeaa jokaisella ilman, että pitäisi murehtia vielä muistakin.

Vierailija
24/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olin hoidossa masennuksen takia oli siellä toinen samassa huoneessa. Sekin oli niin masentunut että ei puhunut mitään. Oltiin monta viikkoa siinä ja maattiin, paitsi kun hoitajat ajoi meidät syömään tai vaihtamaan lakanat tms. 

Vierailija
25/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

psykiatrisella osastolla ei ole huonekavereita.

Silloin kun minä olin, oli jopa 3 tai 4 samassa huoneessa. Lieköhän nuo yksityishuoneiksi muuttuneet...

Vaasassa oli yhden hengen huoneet, Seinäjoella kolmekin ihmistä samassa huoneessa.

Vierailija
26/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä olet netissä? Ei ainakaan ennen osastolla saanut pitää kännykkää 🤔

Kyllä saa. Jollakin osastolla saatetaan kerätä laturit pois (ettei niihin h irttäydytä), mutta puhelinta saa ladata sielläkin kansliassa.

Vierailija
27/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olin hoidossa masennuksen takia oli siellä toinen samassa huoneessa. Sekin oli niin masentunut että ei puhunut mitään. Oltiin monta viikkoa siinä ja maattiin, paitsi kun hoitajat ajoi meidät syömään tai vaihtamaan lakanat tms. 

Eikö teillä ollut mitään terapiaa päivällä? Minä juoksin terapiasta toiseen päivän aikana ja välillä oli myös ryhmäterapiaa. Olin kyllä yksityisellä vastaanotolla. 

Vierailija
28/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ollut mitään terapiaa päivällä? Minä juoksin terapiasta toiseen päivän aikana ja välillä oli myös ryhmäterapiaa. Olin kyllä yksityisellä vastaanotolla. 

Oli niitä myöhemmin, mutta alkuvaiheessa kyllä lähinnä maattiin ja syötiin lääkettä. 

Vierailija
29/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli niitä myöhemmin, mutta alkuvaiheessa kyllä lähinnä maattiin ja syötiin lääkettä. 

Ryhmiä siis.

Vierailija
30/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ajat muuttuneet. No aikoinaan oli 4 potilasta 2 hengen huoneessa, kun kiireellisiä tapauksia lappas osastolle niin että piti eristyshuoneeseenkin tehdä jollekin peti. Tais olla joulun jälkeen. :D Mitään yksityishuoneita todellakaan. Puhelimet piti antaa yöksi pois. Mitään nettejä ei todellakaan ollut kenelläkään.

Vierailija
31/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikilta saa kysyä mitä tahansa. Arkojen aiheiden kohdalla tosin kannattaa sanoa, että ei tarvitse vastata, vaikka kysynkin, mutta jos haluat kertoa, niin.

Vierailija
32/32 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis se hyvä ennen yötä ja nukkumaan käymistä kyllä kysyä. Tietäs vähän varautua että mitä on odotettavissa.

Se oli muuten kiva kun huonekaveri kertoi jonkun ympäriinsä haahuilevan tulleen huoneeseen ja oli kuulemma minua silitellyt.

Joo hyi, nuo haahuilijat on ikäviä.

Yhdellä osastolla oli montakin tyyppiä, jotka ei pysyneet omissa huoneissaan.

Esim. yksi mies vaelteli etenkin naisten huoneissa ja wc:ssä. Kerran nukkumaan mennessäni hän lähestyi sänkyäni. Jotkut kertoivat hänen haistelevan naisten lakanoita.

Häiritsi tuo tyyppi kyllä joskus miehiäkin: eräs mies oli aamulla herännyt kun tämä hiippailija oli istunut hänen sängyn laidalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän