Pitääkö Viroon matkatessa passin olla voimassa 3 kk matkan jälkeen
Ristiriitaista tietoa löytyy googlettamalla, ulkoministerion mukaan 3 kk pitää olla voimassa matkan jälkeen, jossain taas sanotaan että matkan ajan riittää. Joka kerta passi tarkistettu Viroon mennessä joten tärkeä tieto.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja koronarokotustodistus.
Eikö se vaatimus ole jo poistunut?
itse pääsin viroon vanhentuneella passilla laivalla. tiskillä sanottiin että omalla vastuulla, että sakot tulee jos tulee tarkastus. mutta päästi laivaan siis.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tilannut henkilökortin? Jos niin miksi? Mikset tilaa passia? Tietty jos matkustaa aina vain Viroon niin sit järkevämpi.
Kyllä minä hankin aina molemmat, sekä passin että henkilökortin. Passi voi vaurioitua helposti, vääntyä tai kastua, joten en pidä sitä mukanani Schengen-maissa reissatessa. Jopa Reunionin saarelle Intian valtamerellä pääsee pelkällä henkiläkortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tilannut henkilökortin? Jos niin miksi? Mikset tilaa passia? Tietty jos matkustaa aina vain Viroon niin sit järkevämpi.
Henkilökortti on paljon pienempi, pysyy suorana eikä likaannu. Eli passia parempi vaihtoehto kaikissa niissä maissa, joissa henkkari riittää. Varsinkin niissä maissa, joissa maan laki vaatii pitämään henkilöpaperit aina mukana.
Passi käy aina, ei tarvita lisäksi hlökorttia.
Viroon voi matkustaa vaikka ilman passia. Tottakai passi pitää olla jos sitä joku kysyy mutta olen 5 kertaa käynyt 5vuoden aikana ja kukaan ei ole missään passiani kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökortti on paljon pienempi, pysyy suorana eikä likaannu. Eli passia parempi vaihtoehto kaikissa niissä maissa, joissa henkkari riittää. Varsinkin niissä maissa, joissa maan laki vaatii pitämään henkilöpaperit aina mukana.
Passi käy aina, ei tarvita lisäksi hlökorttia.
Toki. Mutta kun on tottunut henkilökortin kätevyyteen, ei passia halua raahata mukana suotta. Henkilökortti mahtuu kännykkäkoteloon tai rahapussiin, passi ei mahdu. Tykkään matkustaa kevyesti myös matkustusasiakirjojen osalta.
Suomen kansalainen pääsee Viroon voimassaolevalla henkilökortilla.