Kuinka paljon on tuet työttömällä
Ei töissä vuosikausiin, vuokra-asunto mihin saa asumistukea. Kuinka paljon tuet yhteensä? Lapsi on, mutta ei asu luona. Elatusmaksua ei maksa. Paljonko näin tienaa?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme jos töitä vieroksutaan ja kotona makoilu kiinnostaa.
Mun nettopalkka on alle 1400. Siitä maksan matkakulut ja muut.
Espoo
Tässäpä se ongelma on. Kotisohvaan pieremällä pääsee samaan ansiotasoon.
Niin on. Liian pienet palkat hintatasoon nähden.
Tukienkin pitäisi olla isommat, koska nehän on laskettu johonkin 90-luvun hintatasoon.
No mitä väliä, kohta ollaan orpon järjestämässä lamassa.
Voit sinäkin piereskellä sitten
Tuet ovat jo nytkin aivan liian suuret, hyvä asia on että niitä ollaan pienentämässä.
Et taida tietää kuinka pieni on työmarkkinatuki?
En, kerro ihmeessä.
Mutta liian iso se selvästi on.
Jos et edes tiedä niin miksi sanot että se on liian iso.
Eli sinäkään et tiedä, minkä verran se on?
Jos joku sen kanssa haluaa kotiin jäädä, niin onhan se liian iso.
Sitä pitää pienentää, jotta saadaan ihmiset töihin ja talous nousemaan.
Kyllä minä tiedän koska saan pelkän työmarkkinatuen.
Vaikka tämä tuki otettaisiin kokonaan pois ei se auttaisi minua työllistymään koska työnantajat ei palkkaa yhtään mihinkään.Huokaus, taas tätä samaa paskaa.
No mitäs jos tekisit jotain itse työllistymisesi eteen?
Kouluttaudu, vaihda kaupunkia, josta etsiä töitä, etsi eri aloilta yms.
Miten tätä joutuu joka ainoa kerta hokemaan ihmisille, ei minkäänlaista oma-aloitteisuutta.
Eli jälleen kerran meidän on yhdessä todettava, tuet ovat liian suuria, jolloin ei ole tarpeeksi kiinnostusta hakea töitä.
Nimenomaan, taas tätä samaa paskaa. Sanoinko etten ole tehnyt mitään työllistymisen eteen? Haen ihan mitä tahansa työtä mitä voisin tehdä. Samoin mulla on työnhakuprofiili jossa haen ihan mitä tahansa työtä. Käyn kysymässä paikan päältä töitä. Mutta ei, ei oteta kun ei tarvetta.
Mulla on useita koulutuksia ja pitkä työura takana.
Ja sinä väität ettei mulla ole oma-aloitteellisuutta.
Kyllä reilun 700e tuki on otettava välittömästi pois koska työnantajat ei palkkaa. Kiitos ja näkemiin ja muuta ihan itse.
Työttömyyskorvaus 800e. Siitä pois yhtiövastike 300e. Lopusta 500 egestä sähkö, vesi, netti, puhelin, vakuutus yms. Muita tukia ei tule eli olispas yhtä juhlaa jos pääsis toimeentulotuelle.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti on työtön.ei töissä vuosikausiin.ap
Ilmoittaa vain että, on työhaluton ja todistus asiasta niin ja vajaatyökuntoinen. Siinä ne suosikki rimput taisi ollakin jo ja rahaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
No tuethan riippuu monesta asiasta. Mutta pääsääntöisesti kaikilla pitäisi jäädä käteen se 555e kuussa. Siihen päälle asumisen kustannukset, sähkölasku, nettilasku, puhelinlasku, harkinnanvarainen tuki esim pyykkikone mikroaaltouuni televisio, lapsilisät korotuksineen, yms mukavaa. Eli kyllä sitä toimeen pitää tulla. Ja onhan se hyvä, että suomessa tämmöistä sosialistisuutta. Vielä on toivoa!
Huomioihan myö se, että pyykkikonetta ei osteta joka kuukausi. Mikoraaltouuniin ja televisioon ei saa tukea, ei ainakaan televisioon. Huomioi myös se, että lapsilisä vähentää asumis- sekä toimeentulotukea, eli käytännössä se ei tule tule perusosan lisäksi.
Noin 1300€/kk tulee tukia + 100€/kk sähkölasku maksetaan + kotivakuutus 120€ puolen vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo
Tukienkin pitäisi olla isommat, koska nehän on laskettu johonkin 90-luvun hintatasoon.
Tuet ovat jo nytkin aivan liian suuret, hyvä asia on että niitä ollaan pienentämässä.
En, kerro ihmeessä.
Mistä työpaikat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaa vain että, on työhaluton ja todistus asiasta niin ja vajaatyökuntoinen. Siinä ne suosikki rimput taisi ollakin jo ja rahaa tulee.
"Todistus että on työhaluton?" Ei sitä tarvitse todistaa, riittää kun sanoo niin loppuu tuet. Riittää myös kun kieltäytyy tarjotusta työstä.
Silloin saa enää toimeentulotukea -20%, ja jos jatkaa niskurointia -40%. Eli jos vuokra on esim. 400e niin tukia saa yhteensä 522e. Jos pimeässä kämpässä istuu niin sähkölaskusta saattaa selvitä parillakympillä mutta eipä toisaalta ole jääkapillekaan käyttöä niin saa katketakin sähköt. Sellaista on työnvieroksujan elämä. Moni elättää itsensä kepulikonsteilla mutta sitten on niitä väliinputoajia jotka on umpirehellisiä muttei osaa systeemin kanssa asioida ja odottelee leipäjakopäivää nälissään.
Pakko oli toistaa sanottuja kun moni ei lue ketjua yhtään vaan jankkaa samaa kuinka helppoa työttömällä on, muttei kuitenkaan halua jostain syystä ite kokeilla.
550e/kk osakuntoutustuki sekä puolikas kelan työmarkkinatuki . Onneksi puoliso käy töissä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo
En, kerro ihmeessä.
Haluaa olla kotona? Oletko ihan pimeä?
Miten mennään töihin kun työnantajat ei hakua palkata?
Itse en saa tällä hetkellä muutakuin asumistuen, joka ei riitä edes vuokraan. Tosin en ole työkykyinen/työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Itse en saa tällä hetkellä muutakuin asumistuen, joka ei riitä edes vuokraan. Tosin en ole työkykyinen/työnhakija.
Äläs nyt, kohta joku tulee huutamaan että sun työkyvyttömyys on itse keksitty. Että töihin vaan.
Toki sulle sanotaan myös että mene aa-kerhoon, työttömyys johtuu vain alkoholismista. Näin mullekin väitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt, kohta joku tulee huutamaan että sun työkyvyttömyys on itse keksitty. Että töihin vaan.
Toki sulle sanotaan myös että mene aa-kerhoon, työttömyys johtuu vain alkoholismista. Näin mullekin väitettiin.
Jep, surullista. Jotain pitäisi keksiä, mutta en todellakaan tiedä mitä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseen Paljonko tienaa, niin ei mitään, ellei sitten ole täysin velaton ja äärimmäisen vähäruokainen.
Mihin tuommoinen on velkaa ottanut, kun ei omistakaan mitään?
Minä saan tällä hetkellä osakuntoutustukea 550e/kk en muuta . Onneksi mies käy töissä .
Minulla yhteensä n. 900 € kuukaudessa. Tuosta menee joka kuukausi 650 € asumiseen.
Työttömänä olen ollut 10 vuotta.
Työmarkkinatuki netto 595€+ astuki 156€. Asumiskulut (sähkö,vesi, vastike) 300€. Lopuilla sitten vakuutukset, netti, ruoka, lääkkeet, vaatteet, matkat ym. Ensi vuonna astuki jää pois jolloin käyttörahaa jää enää 295€. Sitten jää pois matkat (esim työhaastatteluun tai lääkärille, päivystys siirtyy 50 km päähän eikä ole autoa) ja osa lääkkeistä. Kannattaa kadehtia työtöntä joka vain loisii kotona.
Vierailija wrote:
Työmarkkinatuki netto 595€+ astuki 156€. Asumiskulut (sähkö,vesi, vastike) 300€. Lopuilla sitten vakuutukset, netti, ruoka, lääkkeet, vaatteet, matkat ym. Ensi vuonna astuki jää pois jolloin käyttörahaa jää enää 295€. Sitten jää pois matkat (esim työhaastatteluun tai lääkärille, päivystys siirtyy 50 km päähän eikä ole autoa) ja osa lääkkeistä. Kannattaa kadehtia työtöntä joka vain loisii kotona.
Laitoin omistusasunnon lihoiksi ja muutin kalliimpaan asuntoon vuokralle ihan vaan siksi, että tämä on tukikelpoinen. Lisäksi tässä pärjää autotta, niin saa toimeentulotuenkin riittämään.