Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olen oma itseni, olen määräilevä johtaja

Vierailija
02.10.2023 |

Siksi en uskalla vaan pidättelen. Vapaa-ajan harrastuksissa olen hiljaa taka-alalla, koska pelkään että otan liikaa roolia.

Joukkueliikunnassa innostun toden teolla, kannustan muita ja ehdotan tehokkaampaa tekemistä. Kaikki eivät tästä pidä ja koenkin myöhemmin taas huonoa fiilistä kun en pysynyt taka-alalla. Vaikka tuloksia näkyy ja porukka tykkää kun otetaan tosissaan (silloin saa aikaiseksi hyvät pelit), oma roolini oksettaa.

Haluisin vain olla hyvä tyyppi! Tällä hetkellä olen hajuton ja mauton seinäruusu ja kaipaisin sitä, että uskaltaisin olla oma itseni.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis porukassa missä liikun, ei ole ns johtajaa. Tekemisen meininkiä ei ole, kun kukaan ei uskalla "määrätä". Kaikki pelailu on sellaista päätöntä haahuilua. Itse tykkäisin tehokkaasta liikkumisesta ja onnistumisen tunteista ja siksi helposti ohjeistan kun tiedän miten hommista saataisiin kaikki ilo irti. Ap

Vierailija
2/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama täällä. Kun olen oma itseni, niin pistän asioihin vauhtia, organisoin ja tavoitetta päin mennään. Siksi en uskalla ryhmissä puhuta, koska muuten ne pohtijat ja verkkaiset eivät tykkää. Ja minä pitkästyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska siltä minusta tuntuu, että tiedän miten hommat saataisiin rullaamaan, innoissani otan ohjia käsiin. Miten ihmeessä opin jonkun tasapainon. Mikä on liikaa, ja missä voisin purkaa itsestäni tällaista johtamisen tarvetta. Ap

Vierailija
4/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koska siltä minusta tuntuu, että tiedän miten hommat saataisiin rullaamaan, innoissani otan ohjia käsiin. Miten ihmeessä opin jonkun tasapainon. Mikä on liikaa, ja missä voisin purkaa itsestäni tällaista johtamisen tarvetta. Ap

Kysy, mitä muut ajattelevat ja toivovat. Kukaan ei tykkää, että joku päättää kysymättä muiden mielipiteitä.

Vierailija
5/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista etsiä tavoitteellisempi ryhmä, jossa olisi jo vetäjä/valmentaja? Olen itse myös vahva johtaja, mutta ottaa päähän harrastukset, joissa joku samantasoinen yrittää ilman mandaattia johtaa :) Et voi tietää, onko suunta, johon ohjaat, oikea. Valmentajalta taas ei ole yhtään vaikea ottaa neuvoja vastaan.

Vierailija
6/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on todellinen. Tunnistan saman itsessä.

Vierailija
7/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama. Alan liian helposti päsmäröimään ja kun tajuan sen niin vetäydyn nopeasti kokonaan taka-alalle ja oma päsmäröinti nolottaa.

Pitäisi löytää se kultainen keskitie.

Vierailija
8/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama. Alan liian helposti päsmäröimään ja kun tajuan sen niin vetäydyn nopeasti kokonaan taka-alalle ja oma päsmäröinti nolottaa.

Pitäisi löytää se kultainen keskitie.

Taitaa olla aika yleistä? Miettisinkö edes tällaista jos olisin mies? Mieheltä johtajuus on hyväksyttävämpää kuin naiselta. Etenkin jos johdettavat ovat miehiä. Ap

Vierailija
9/9 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista etsiä tavoitteellisempi ryhmä, jossa olisi jo vetäjä/valmentaja? Olen itse myös vahva johtaja, mutta ottaa päähän harrastukset, joissa joku samantasoinen yrittää ilman mandaattia johtaa :) Et voi tietää, onko suunta, johon ohjaat, oikea. Valmentajalta taas ei ole yhtään vaikea ottaa neuvoja vastaan.

Olet oikeassa, valmentajalta ei ole vaikeaa ottaa käskyjä vastaan. Jos tasavertainen kaveri yrittää johtaa, se saattaa ärsyttää ellei ideat ole sitten oikeasti hyviä.