Peseekö jotku kylpyhuoneen laattoja useamman kerran vuodessa?
Ite oon asunu tässä kohta kolme vuotta, enkä oo kertaakaan pessy😄
Kommentit (36)
Nykyään pesen noin kerran kuussa. Huomattavasti helpompaa siivota useammin, kun siivouksesi riittää melko kevyt pyyhkiminen. Kun pesee harvoin, niin tajuaa miten pas*kainen se seinä ja lattia on ollut ja siinä on hirveä kuuraaminen, jotta lopputulos olisi asiallinen. Kyllä vessa ja kylpyhuone kannattaa pestä säännöllisesti.
Ennen ihan liaan harvoin, nykyään edes jotenkuten säännöllisesti. Koska inhoan hommaa syvästi, olen jakanut työn osiin, kylppärin viikkosiivouksen yhteydessä harjaan yhden laattaseinän vuorotellen puhtaaksi. Näin kukin niistä tulee pestyä muutaman viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitäisi pestä ikinä kun vesi huuhtoo joka päivä?
M50
Niin, huuhtoo muttei puhdista. Sä voit huuhtaista kädetkin vessakäynnin jälkeen vedellä, mutta jos haluat pudistaa kätesi oikeasti taudinaiheuttajista niin käytät saippuaa kunnolla hangaten myös sormenvälit ajan kanssa.
Alapeukuista päätellen tämä oli uusi tieto teille?
mä kuivaan seinän ja lattian kaakelit aina suihkun jälkeen. Kerran viikossa laitan puhdistusainesprayta ennen kuivaamista.
Ei niitä viitsi joka vuosi irroitella tiskikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Niin, huuhtoo muttei puhdista. Sä voit huuhtaista kädetkin vessakäynnin jälkeen vedellä, mutta jos haluat pudistaa kätesi oikeasti taudinaiheuttajista niin käytät saippuaa kunnolla hangaten myös sormenvälit ajan kanssa.
Alapeukuista päätellen tämä oli uusi tieto teille?
Tämä on siitä jännä keskustelu, että ainoa yläpeukutettu viesti koskee keski-ikäisten naisten liikaa siivoamista. Palstaraati on siis tänään sitä mieltä, että kerta vuodessa riittää. Jään odottelemaan seuraavaa keskustelua, jossa jokainen asiansa hoitava hinkkaa laattasaumat hammasharjalla joka tiistai ja perjantai.
Vierailija kirjoitti:
M50
Siihen jää kalkkia ja kalkkiseen pintaan tarttuu helposti muutakin likaa.
Meillä on yksi, aika pieni kylppäri, jonne mennään suoraan eteisestä. Lattian pesen tyyliin kerran viikossa, suihkun seinät useamman kerran vuodessa.
Kylläniitä pestä täytyy. Lattiaa ja suihkun kaakeleita varsinkin. Parin kuukauden välein. Muut kaakelit harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Miksi ikinä pitää pestä autoa, kun kyllähän sade sen huuhtoo?
En ole ikinä pessyt autoani. Ei ole mitään likaa.
Eikä ole mitään autoakaan.
Pari kertaa vuodessa tulee pestyä kunnolla.
Suihkuseinän pesu on vittumaista hommaa, en saa sitä täysin puhtaaksi koskaan. Varsinkin alaosa kalkkiutuu ja rasvoittuu. Varmaan väärät aineet käytössä, vaikka pitäisi etiketin mukaan tehota kalkki- ja kylpyhuonelikaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen viikko kuuraan harjalla koko kylppärin lattian ja suihkunurkasta seinälaatat roiskekorkeudelle asti. Muualta kohtaa pyyhin mikrokuituliinalla ehkä kerran kuussa, jos niissä on pölyä. Lavuaarin kohdalta pyyhin laatat kerran viikossa, kun pesen lavuaarin.
Peset lavuaarin?! Minkä ihmeen takia? Minä suihkutan sen pillupuhelimella kuumalla asennolla joskus kusien jälkeen.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M50
Siihen jää kalkkia ja kalkkiseen pintaan tarttuu helposti muutakin likaa.
Meillä on yksi, aika pieni kylppäri, jonne mennään suoraan eteisestä. Lattian pesen tyyliin kerran viikossa, suihkun seinät useamman kerran vuodessa.
Mitä helvetin kalkkia?
Vierailija kirjoitti:
Olen pessyt pois muutttaessa, en muulloin.
Sua ei haittaa lika.
Ja näitä tuli heti iso liuta kommentoimaan😆