Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sijoitusasunnon omistaja saa lukuisia verovähennyksiä mutta osakkeensa itse maksanut ja siinä asuva ei?

Vierailija
24.05.2025 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan itse luukkuni yhä kohoavat vastikkeet enkä saa vähentää niitä mistään enkä myöskään asuntoon kohdistuvia lainoja korkoineen! Ihan kiva joo. 

Vierailija
2/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä oikeistolaisten saavutuksia. Tavoitteena rikkaiden rikastuminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin asoy-osakkaiden syytä olla hereillä yhtiökokouksessa ja ymmärtää, mitä tarkoittaa kun vastikkeet tuloutetaan tai kun ne rahastoidaan. Vain toisessa tapauksessa sijoittajat hyötyvät. Ja jos sijoittajat hyötyvät, asoy on äkkiä hyvin kiinnostava kohe muillekin sijoittajille. Ja käsittelytavasta päättää yhtiökokous eli menkää niihin kokouksiin!

Vierailija
4/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei puutu tähän ja ota lisätuloja koska monella eduskunnassa on sijoitusasuntoja. Leikataan mielummin köyhiltä.

Vierailija
5/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavutettu etu

Vierailija
6/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska on jaloa mahdollistaa asuminen ihmisille.

Vierailija
7/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijootusasunnoista ei saa mitään 'lukuisia verovähennyksiä'.

Jos ap on kovasti kateellinen sijoitusasuntojen omistajille, niin ei muuta kuin ostaa sijoitusasunnon ja muuttaa vaikka itse vuokralle.

Vierailija
8/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska on jaloa mahdollistaa asuminen ihmisille.

T. Asuntosijoittaja

Vierailija
9/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on kovasti kateellinen sijoitusasuntojen omistajille, niin ei muuta kuin ostaa sijoitusasunnon ja muuttaa vaikka itse vuokralle.

No,onhan niitä! Saa vähentää jopa vuokra-ilmoituksen kulut! 

Vierailija
10/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida, että sijoitusasunnosta myyntivoittovero on veronalaista tuloa kokonaisuudessaan, kun omistusasunnosta veroa ei mene. Olettaen ettei sijoittaja ole asunut siinä itse, jos voittoa ylipäätään tulee.

Vierailija
11/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tämän vuoksi onkin pakko alkaa kapina rikasta rahastavaa eliittiä kohtaan joka köyhdyttää kaikki muut

Vierailija
12/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No,onhan niitä! Saa vähentää jopa vuokra-ilmoituksen kulut! 

Hyvänen aika, vuokraa oma asuntosi siis jollekin vieraalle ja muuta itse muiden vuokralaiseksi. Tai jos sinulla on kaksio, myy se ja osta kaksi yksiötä ja muuta itse toiseen ja vuokraa toinen. Kyllä se varmasti sinua lämmittää, koska voit kerran esimerkiksi 6 vuodessa vähentää vuokratuloistasi verotuksessa kympin asuntoilmoituksen maksusta. Tsemppiä, pystyt tähän.

Vierailija
13/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasuntojen vuokralaiset pilaa talon asumismukavuuden. Ovat vain vuokralaisia ja monet haitallisia. 

Ei ole niin väliä, koska on vaan vuokralla, meillä esim. hissi haisee lialle ja röökille yhden vuokralaisen takia.

Vierailija
14/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa tupakanhajua levittää ja kännissä huutaa eläkeläismies, joka on alkoholisti ja omistaa sen asuntonsa. Vuokralaiset ovat olleet kaikki hiljaisia ja kunnollisia. Sen sijaan airbnb pitäisi kieltää asuntoyhtiöissä kokonaan, niistä tulee kuulemma kaikenlaista haittaa.

Vierailija
15/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa vuokratuloa omistamaan asunnosta niin veroa tietenkin maksetaan vain  saadusta VOITOSTA, ja tämän takia on oikeudenmukaista että vuokraustoiminnasta syntyneet kulut  saa ensin vähentää tuotoista ja veroa maksetaan vasta siitä hyödystä mitä jää menojen jälkeen jäljelle. Ei tuossa sen kummemmasta ole kyse. 

Vierailija
16/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja maksaa vuokratuotoista koko ajan veroa 30-32% ja vähennykset kohdistuvat tuohon maksettavan veron määrään. Jos asut itse asunnossasi, et maksa ollenkaan veroa.

Vierailija
17/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap miettinyt, että taksiyrittäjä saa autonsa verovapaana ja ilman alvia. Ne maksaa jotain 26 tonnia 40 tonnin autosta vaikka saavat dieselinkin vähentää veroista.

Vierailija
18/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa tupakanhajua levittää ja kännissä huutaa eläkeläismies, joka on alkoholisti ja omistaa sen asuntonsa. Vuokralaiset ovat olleet kaikki hiljaisia ja kunnollisia. Sen sijaan airbnb pitäisi kieltää asuntoyhtiöissä kokonaan, niistä tulee kuulemma kaikenlaista haittaa.

Ainbnb on paha asia. Kerran oli amerikkalainenkin siellä.

Vierailija
19/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa ap kun kuulet kuinka ruokakauppias saa vähentää verotuksessa kaupan vuokran, sähköt, palkat, mainokset ja kaikkien tuotteiden tukkuhinnan!!! Niillä vasta vähennyksiä onkin, barrikadeille s44tana!!!!!111

Vierailija
20/28 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Mistä veroista sinä vähentäisi omaan yksityiselämään liittyviä kulujasi. Vuokranantaja maksaa vuokratulosta veroa. Veroja maksetaan vuokratulojen ja vuokra-asunnon kulujen välisestä erotuksesta. Vuokra-asunnon kuluksi katsotaan tietyt asiat. Jos vuokra-asunnon kuluksi voidaan katsoa yhtiövastikkeen lisäksi rahoitusvastike niin se suurentaa vuokra-asunnon kuluja eli pienentää verotettavaa vuokratuloa. Vuokranantaja ei kuitenkaan voi tällä tavalla välttää verojen maksamista kokonaan vaan kun hän myy asunnon katsotaan hankintahinnaksi vain se määrä minkä hän on asunnosta ostovaiheessa maksanut. Tuo myöhemmin maksetun rahoitusvastikkeen osuus katsotaan myyntivoitoksi jolloin siitä menee veroa. Näissä tilanteissa asuntosijoittaja siis voittaa omistusaikana, mutta häviää asunnon myydessään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä