Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykinpesuaineen annostelusta kysymys!

Vierailija
02.10.2023 |

Tuttava lapsiperheessä löyhkää ikävälle. Perheessä pyykinpesu toteutetaan niin, että puolikkaaseen koneelliseen pyykkiä puolitetaan pyykinpesuaineen annostelu.
Itse laitan hyvinkin vakiomäärän aina pyykinpesuainetta riippumatta, onko täyttöaste mikä. Ei ainakaan omissa pesuainepulloissa kehoteta pyykin määrää huomioimaan. Ainoastaan veden kovuus ja likaisuus....

Tosiaan tuli tästä hajuhaitasta tällainen kysymys mieleen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaineen määrään hyvä yleisohje on, että laitetaan koneessa olevaan minimimerkkiin asti.

Haju voi johtua mm. liian matalasta pesulämpötilasta, käytetystä hajustetusta aineesta tai liian lyhyestä kuivattamisajasta. Jos nostaa lämpötilaa yhdellä pykälällä, vaihtaa pesu-ja huuhteluaineet hajuttomiin ja kuivattaa yhden ylimääräisen yön yli niin ongelmat poistunevat.

Kone itsessään ei yleensä haise jos sitä huoltaa normaalisti, eli silloin tällöin ajaa yhden maksimilämpöisen ohjelman sitruunahapolla ja heti perään toisen maksimilämpöisen ohjelman valkopesuaineella. 

Vierailija
22/22 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella että haju johtuisi pyykinpesuaineen määrästä, olen meillä huomannut että pyykki kuivuu telineessä sisällä talvella joskus huonosti ja alkaa haisemaan niin pesen ne uudestaan. Meillä on kuivausrumpu missä suurimman osan pyykistä kuivaan mutta sinne ei voi kaikkia pyykkiä laittaa. Itse jos joskus pesen vaan muutaman treenivaatteen niin laitan kyllä vähemmän pesuainetta, olen miettinyt että mikä on itse asiassa oikea pesuaineen määrä treenivaatteiden pesuun kun on alhaisempi lämpötila ja lyhyempi ohjelma? Jauhemaista pesuainetta siis käytän ja laitan sitä yleensä treenivaatteisiin noin 1/4 osa normaali määrästä siis jos pesen noin 3-4 vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän