Mikä työ tämmöiselle
Ei koulutuksia
Ikää melkein 40
CV täynnä aukkoja
Viimeisin työ viisi vuotta sitten
Ei kestä stressiä tai sosiaalisuutta
Lähihoitajaa ei saa vastata
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla nykyään ettei ole mitään koulutusta.
Kotiäityis, mt ongelmat, onhan näitä syitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä otat yhteyttä paikalliseen metsänhoitoyhdistykseen ja menet istuttamaan puun taimia.
Voin luvata ettet tarvitse puhua kuin satunnaiselle hirvelle tai talitintille.
Eikö tähänkin vaadita koulutus?
Taimenistutukseen avohakkuille? Ei tarvita, sitä osaa tehdä kuka vaan kellä kunto kestää ja on kaikki raajat tallella.
Hitsi vie, en ole ap mutta haen kyllä noihin hommiin! Kuulostaa ihan unelmalta. Tarvitseeko noihin ajokorttia? Mietin jos sijaitsee keskellä metsää
Ei tarvitse, voit mennä polkuoyörälläkin. Tosin mitään 100 taimen päivävauhdilla sinne on turha mennä, tulee lopputili aika äkkiä.----->
Jos istutuspaikkoja on kuten kuuluu ja maasto on helppokulkuista, hyvä metsuri istuttaa 1500-2000 taimea päivässä, mutta keskimäärin kuitenkin 1000-1500 kappaletta.
Varastotyöntekijäksi. Postinjakajaksi tai hyllyttäjäksi kauppaan.
Puutarhatyöntekijä hautausmaalle yms., Hoiva-avustaja, Postinjakaja, Elintarviketyöntekijä, laitoshuoltaja, välinehuoltaja, puuseppä, ompelija, Maatalouslomittaja, yrittäjä, palkanlaskija, kirjanpitäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä otat yhteyttä paikalliseen metsänhoitoyhdistykseen ja menet istuttamaan puun taimia.
Taimenistutukseen avohakkuille? Ei tarvita, sitä osaa tehdä kuka vaan kellä kunto kestää ja on kaikki raajat tallella.
Niin ja työ on 100% urakkahommaa että jos ei mene min 1000 tainta päivässä ei kannata.
Jos lähdet ihan röty kunnolla tekemään etpä sä montaa tainta kerkee/pysty istuttaa vaikka kunto siinä hommassa nouseekin. Maasto on myös epätasaista ja sun pitää kumminkin tietää/kattoo oikea istutustiheys mitä ei kertalaiset kyllä heti osaa ja pitäs ne taimetkin saada suoraan laitettua sekä oikeeseen kohtaan..
Kuulostaa aika stressaavalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä saanut mitään koulutusta kun istutin taimia jonain 12-vuotiaana. Jos sellainen nykyään tarvitaan niin kaiken tarvittavan voi opettaa 30 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä saanut mitään koulutusta kun istutin taimia jonain 12-vuotiaana. Jos sellainen nykyään tarvitaan niin kaiken tarvittavan voi opettaa 30 minuutissa.
Ei moneenkaan ammattiin tarvinnut ennen koulutuksia, senkuin näytettiin miten homma tehtiin. Maailma muuttuu
Itse olin kesän Puutarhahommissa hautausmaalla. Minulla on paha masennuskausi menossa. Työ oli henkisesti hyvin kevyttä mutta fyysisesti toki raskasta. Oli oikein sopiva homma ja tykkäsin. Palkka ei toki hirmuinen mutta vointi koheni työn lomassa. Nyt toki muihin hommiin suuntaan mutta tätä hommaa voisin suositella
Onhan sillä eroa menetkö "vaan" istuttamaan ja taimet saattaa olla vinossa, ei tarpeeks syvällä, huono kuntosia taimia istuttanut, istutustiheys ei lähimainkaan oikea.. Kun niitä mättäitäkin aika useesti tuppaa olemaan enemmän mitä on tarvinnut olla ja siinä tapauksessa sä et voi jokaseen laittaa tainta.
Että vertaa tota jos kaikki vetää "siihen suuntaan" niin loppuu hommat kyllä aika nopeesti. Tietenkin eri juttu jos jotain omaa metsää/suvun metsää istutas ja "ei ole niin merkitystä" laadulla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kesän Puutarhahommissa hautausmaalla. Minulla on paha masennuskausi menossa. Työ oli henkisesti hyvin kevyttä mutta fyysisesti toki raskasta. Oli oikein sopiva homma ja tykkäsin. Palkka ei toki hirmuinen mutta vointi koheni työn lomassa. Nyt toki muihin hommiin suuntaan mutta tätä hommaa voisin suositella
Pääseekö noihin vanhemmat ihmiset, tuntuu että noihin hommiin otetaan vaan nuoria
Jos olet nainen niin kerkeät vielä tekemään veronmaksajia, siinä sinulle työ
Niin ja työ on 100% urakkahommaa että jos ei mene min 1000 tainta päivässä ei kannata.
Jos lähdet ihan röty kunnolla tekemään etpä sä montaa tainta kerkee/pysty istuttaa vaikka kunto siinä hommassa nouseekin. Maasto on myös epätasaista ja sun pitää kumminkin tietää/kattoo oikea istutustiheys mitä ei kertalaiset kyllä heti osaa ja pitäs ne taimetkin saada suoraan laitettua sekä oikeeseen kohtaan..