Siivoojan palkka
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sollista mutta oma palkka noin 1900e. Tuolla pärjää ja elää todellakin hyvin. En ymmärrä tätä ulinaa että mieluummin työttömänä kuin siivoojana kun käteen ei jää sen enempää
Joo elää varmaan hyvin jos asuu vanhempiensa nurkissa eikä tarvii maksaa asumisesta,nyky hintatasolla tuolla ei todellakaan elä ihmisarvoista elämää kyllä se kituuttamista on.
Mihin sinulla oikein rahaa menee jos tuollainen palkka ei sinulle riittäisi ja joutuisit oikein kituuttamaan?
Se kun vähään tottuu niin sitä ei parempaa osaa kaivatakkaan.
Tämä pätee hyvin sisäkissaan. Se ei osaa kaivata ulos kun ei koskaan siellä ole ollut. Mutta voi silti elää elämäänsä tyytyväisenä kun ei tiedä paremmasta
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tota ulinaa ja vikinää siivoojan työstä. Itse teen vajaata työaikaa, saan itse päättää omat työaikani, illat ja viikonloput aina vapaata. Netto n.1500€/kk. Enpä keksi miksi vaihtaisin tämän työn vaikka jonnekin kaupan kassalle, jossa saisi istua kaikki illat ja pyhät ja netto ehkä hyvällä tuurilla pari sataa enemmän. Kai se on vaan sitten se, kun siivoojan työssä edelleen on se tietty stigma ja kelan kermaperseiden ego ei ilmeisesti anna periksi.
Jossain tehtaassa työ voi olla vielä raskaampaa kuin siivoaminen mutta palkka sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sollista mutta oma palkka noin 1900e. Tuolla pärjää ja elää todellakin hyvin. En ymmärrä tätä ulinaa että mieluummin työttömänä kuin siivoojana kun käteen ei jää sen enempää
Joo elää varmaan hyvin jos asuu vanhempiensa nurkissa eikä tarvii maksaa asumisesta,nyky hintatasolla tuolla ei todellakaan elä ihmisarvoista elämää kyllä se kituuttamista on.
Mihin sinulla oikein rahaa menee jos tuollainen palkka ei sinulle riittäisi ja joutuisit oikein kituuttamaan?
Ja mikä vika on siinä ettei kaipaa enempää ja on onnellinen?
Tästä tuli mieleen kun olin pitkään työtön, puhutaan siis vuosista. En osannut edes kaivata mitään hienouksia ja opettelin ajattelemaan että kunhan ruokaa on niin kaikki hyvin ja tein asioita mihin ei paljon rahaa kulunut. Sain sitten määräaikaisen työn ja olin aluksi ihan hämilläni kun rahaa jäi käteen niin paljon. Ei tarvinnut laskea kaupassa ostoksia ja tunsi elävänsä ihan luksuselämää.
Kun sopimus loppui ja taas työttömänä niin ikinä ei ole ollut niin onneton kun tajusi kuinka köyhä ja varaton sitä työttömänä oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tota ulinaa ja vikinää siivoojan työstä. Itse teen vajaata työaikaa, saan itse päättää omat työaikani, illat ja viikonloput aina vapaata. Netto n.1500€/kk. Enpä keksi miksi vaihtaisin tämän työn vaikka jonnekin kaupan kassalle, jossa saisi istua kaikki illat ja pyhät ja netto ehkä hyvällä tuurilla pari sataa enemmän. Kai se on vaan sitten se, kun siivoojan työssä edelleen on se tietty stigma ja kelan kermaperseiden ego ei ilmeisesti anna periksi.
Jossain tehtaassa työ voi olla vielä raskaampaa kuin siivoaminen mutta palkka sama.
Näin tehtaassa työskentelevänä haluaisin tietää missä tehtaassa työ on raskaampaa kuin siivoojan työ?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Onpa hyvä palkka vajaasta työajasta.
Mulla on terveys mennyttä siivoustyöstä. En enää tee sitä työtä.
Riippuu tessistä.. Kiinteistöpuoli ja avaintes lienee surkeimmat. Kiinteistöpuolella kymppi sai 11,47e. Oma auto pakollinen kun ei firman autot riittänyt kiinteistöpuolelta siivoojille 😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella menee terveys. Työkaverit on kaikki yli 45 ja kaikilla vaikka mitä vaivaa. Työnantaja joutunut räätälöimään heidän työtehtäviään kun eivät kaikkea pysty tekemään. Minä ja pari muuta työkaveria sitten tekee näitä mitä he eivät voi. Olen tullut vasta myöhemmin alalle ja yritän pitää huolta ergonomiasta, mutta eipä niitä vaivoja voi varmaan välttää.
Vierailija kirjoitti:
Mä iltasiivoojana koulussa. Parasta siis IHAN PARASTA on se, kun oppilaat ja suurin osa opettajista poistuu n. kello 16.00 mennessä. Sen jälkeen saan tehdä loppuillan ihan yksin omassa rauhassa työni.
Palkka on nettona n. 1600-1700. Mutta hyvin on riittänyt ja joka kuukausi jää muutama satanen sijoittamiseen/säästöön.
En lähtisi esim. sairaalaan siivoomaan, vaikka parempi palkka. Ei vaan pää kestäis sitä ihmisten seassa työskentely. Siis olen joskus kokeillut sairaalasiivostakin. EI kiitos.
Olisi ihan unelmatyö. Onko sulla ihan koulutus ja monta tuntia teet aina? Ärsyttävää kun siivoojankin pitää kulkea tuolla ihmisten seassa vaikka niin paljon helpompaa olisi siivous joko varhaisella aamulla, yöllä tai illalla kun paikat menee kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä iltasiivoojana koulussa. Parasta siis IHAN PARASTA on se, kun oppilaat ja suurin osa opettajista poistuu n. kello 16.00 mennessä. Sen jälkeen saan tehdä loppuillan ihan yksin omassa rauhassa työni.
Palkka on nettona n. 1600-1700. Mutta hyvin on riittänyt ja joka kuukausi jää muutama satanen sijoittamiseen/säästöön.
En lähtisi esim. sairaalaan siivoomaan, vaikka parempi palkka. Ei vaan pää kestäis sitä ihmisten seassa työskentely. Siis olen joskus kokeillut sairaalasiivostakin. EI kiitos.
Olisi ihan unelmatyö. Onko sulla ihan koulutus ja monta tuntia teet aina? Ärsyttävää kun siivoojankin pitää kulkea tuolla ihmisten seassa vaikka niin paljon helpompaa olisi siivous joko varhaisella aamulla, yöllä tai illalla kun paikat menee kiinni
Multa meni näköjään sekaisin tuon toisen kanssa että teet vajaita tunteja, sulla olikin täydet tunnit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pätee hyvin sisäkissaan. Se ei osaa kaivata ulos kun ei koskaan siellä ole ollut. Mutta voi silti elää elämäänsä tyytyväisenä kun ei tiedä paremmasta
Toi on totatta. Olen aina ollut matalatuloinen. Sitä keskittyy vain työntekoon ja selviämiseen. Välillä kuitenkin herää huomaamaan kuinka persaukinen on. Siihen ettei ole koskaan rahaa tottuu. Koko ajan suunittittelee miten saisi jäämään kuukaudessa satasen tai pari säästöön. Keskiluokkainen elämä on kaukana kuin kuu maaasta. Sen näkee mutta se on tavoittamattomissa.
Mikä ei ole tuhlausta, kun vastineksi saa hyvän olon tunnetta. Plus palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella menee terveys. Työkaverit on kaikki yli 45 ja kaikilla vaikka mitä vaivaa. Työnantaja joutunut räätälöimään heidän työtehtäviään kun eivät kaikkea pysty tekemään. Minä ja pari muuta työkaveria sitten tekee näitä mitä he eivät voi. Olen tullut vasta myöhemmin alalle ja yritän pitää huolta ergonomiasta, mutta eipä niitä vaivoja voi varmaan välttää.
Yritä jaksaa pitää työn ulkopuolella huolta kunnostasi. Se ei ole mikään vitsi ruumiilllisen työn tekijälle jolla elanto on kiinni siitä että jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
No siis aika vaatimaton tuo hyöty on, et jos et omaa aikaasi arvosta korkeammalle niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis aika vaatimaton tuo hyöty on, et jos et omaa aikaasi arvosta korkeammalle niin mikäs siinä.
Saan tukia yhteensä noin 900e. Mulle tuo palkka sopisi kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisille työ elämän tapa, itselläni oli työkaveri joka voitti lotossa täysosuman, tuli 2v päästä takaisin töihin kun elämä oli tylsää.
Miten tämä liittyy tuohon omaan vastaukseeni? Kouluttauduin alslle juurikin siksi koska työ EI ole minulle elämäntapa ja voin unohtaa työasiat kun työpaikan oven suljen. Elämäni on täysin muussa kuin työssä.
Tuo sinun 1900€ palkka ei tuo eläkettä sinulle kuin 900€- verot eli saman saa työtönkin eli työsi on turhaa, ilmeisesti pidät siivouksesta koska tuhlaat siihen
Tee palvelus ja hyppää sillalta.
SOL PALVELUVASTAAVA - millaisia palkkoja olette saaneet nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alin tes on 11.73e/tunti muistaakseni
SOL:lla en ole ollut, joten en heistä tiedä, mutta useimpien firmojen tes-tulkinnalla noita alimman palkkaluokan paikkoja ei juuri ole. Suurin osa menee tasolle 2.
Kyllä tuo ihan normi tuntipalkka on useimmissa firmoissa.
-alalla itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella menee terveys. Työkaverit on kaikki yli 45 ja kaikilla vaikka mitä vaivaa. Työnantaja joutunut räätälöimään heidän työtehtäviään kun eivät kaikkea pysty tekemään. Minä ja pari muuta työkaver
Totta. Kyrpii työterveydenkin asenne siivoustyötä kohtaan, miten kuvittelevat jollakin ergonomialla olevan isokin rooli siivoojan terveyteen. Siinä kun hinkkaat lähes 1000 neliötä 5 päivänä viikossa imurin varressa + muut työt, ei tarvitse ihmetellä, miksi se käsi kipeytyy. Ei auta, vaikka välillä hinkkaa toisella kädellä, sitten on kumpikin käsi lopulta kipeänä.
Tuo tulee olemaan eläke. En tiedä paljonko silloin menee veroa.