Ei perheellisyys ole kivaa, ellei ole paljon rahaa
Teini on ikuinen rahareikä, syö kuin hevonen ja valittaa että tarvii rahaa siihen ja tähän. Lomailusta yhdessä voi vaan unelmoida. Ehdotan yhdessä ulkoilua, salia tai leffan katselua, ja teini vaan mielummin nököttää pelaamassa. Ihan kuin eri elämät olis molemmilla, ja teinistä ei ole mitään iloa tai seuraa, pelkkää rahanmenoa.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Ai, ei mun teinini valita vaikka ei rahaa paljoa olekaan.
Mikä on paljon? Ei munkaan mitään mahdottomia pyydä, mutta aina se jotain tarvitsee. Olet varmaan huomannut, että kaikki maksaa nykyään järkyttävän paljon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäis ensin miettiä ja sit vasta tehdä ne pennut...
Sehän on tehty ajat sitten kun on nyt teini. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tehty ajat sitten kun on nyt teini. Ap
Sinulla oli 9 kk aikaa rikastua säästöillä ja sijoituksilla, että kaikki olisi ollut valmista vauvan syntyessä seuraavaksi 18 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Då blir det kanske inte av. Vid det laget som man sedan har kommit till resultatet att det skulle ha varit en god idé, är det för sent.
Ei mun teinit pyydä rahaa koskaan mihinkään. en tunnista tuota sinun teinielämää. Minulla on kaksi teiniä. Mihin ne rahaa tarvis? Minä hankin niille kaiken mitä tarvitsevat. Ja omaa käyttörahaa niillä on omasta takaa, omia säästöjä.
Det verkar som om du förutom för lite pengar har för få barn och endast hälften av föräldrarna i din lya. Ditt barn är inte din kompis, det är ditt barn. Börja där.
Vierailija kirjoitti:
Paneminen on helpompaa kuin miettiminen.
Pyhällä hengelläkö sen teinin pitäisi elää?
Sinä itse päätit tuoda sen sielun maailmaan, sinun velvollisuutesi on pitää siitä huolta. Ei lapsi valinnut itse vanhempiaan tai päättänyt tulla tähän maailmaan.
Yep, sen takia useimmilla onkin vain yksi lapsi, jotta on varaa kustantaa sille kaiken tarvittavan ilman, että oma taloudellinen tilanne kärsii pahasti.
Lisää tukia pitää saada jotta lapsilla on hienot merkkivaatteet ja Abble puhelimet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paljon? Ei munkaan mitään mahdottomia pyydä, mutta aina se jotain tarvitsee. Olet varmaan huomannut, että kaikki maksaa nykyään järkyttävän paljon. Ap
Meillä on kuukausitulot koko perheellä n 2100 euroa kuukaudessa. Kolme henkinen perhe.
Miksei teinille voi antaa lapsilisää? Se ei ole itseltä pois. Teini saa sillä vaatteet ja omat menot. Jos ei riitä, säästää sitten. Vanhempi tarjoaa ruuat ja katon pään päälle. Lapsi oppii vastuullista rahankäyttöä. Jos haluaa 100e kengät, sitten odottaa taas ensi kuuhun, että saa rahaa johonkin muuhun.
Olisiko kurinpito ratkaisu? Pelikoneet pois ja turhasta valittamisesta rangaistus.