Minkälainen lapsesta tulee jos hänellä ei ole yhtään lapsikaveria??
Kommentit (11)
Minkä ikäisesta lapsesta on kysymys? Tarkoitatko jos lapsikavereita ei ole ennen kouluikää?
Miksi lapsella ei ole kavereita? Eikö saa kavereita vaikka haluaisi, vai onko esim. kotihoidossa että ei ole kontakteja?
Heti mulle kaikki tänne-tyyppi.
Jyrää muut alleen, ei todellakaan osaa ottaa muita ikäisiään huomioon.
Tai sitten vetäytyy syrjään, ei tule mukaan yhteisiin juttuihin, kun ei ole sellaisissa koskaan ollut ja pelkää epäonnistuvansa.
Voi olla aikuisten seurassa mahdottoman miellyttävä ja mukava ja jopa sulavakäytöksinen.
En voi suositella.
Lapsi on kotihoidossa eikä hänellä juuri koskaan ole ollut kavereita, ihan silloin tällöin leikkii jonkun melkein saman ikäisen lapsen kanssa mutta ei edes joka viikko tai voi vaikka mennä kuukausikin että ei ole mahdollista leikkiä muiden lasten kanssa. Asutaan pienellä paikkakunnalla, täällä kyllä on jonkin verran lapsiperheitä mutta heihin ei juuri ole päässyt tutustumaan kun näyttäisi siltä että heillä on jo omia ystäviä eivätkä he ilmeisesti halua lisää. Enkä ole uskaltanut hirveästi tuppautua.
Nyt kesällä lapsella ei ollut kuin pari kertaa leikkikaveri, senkin serkku joka asuu kaukana. Ensi viikolla alkaa päiväkerho mutta sekin on vain kerran viikossa ja siellä on niin tuhottomasti lapsia jotka kaikki kiljuu ja juoksee ja huutaa yhtäaikaa niin eihän siinä pääse kehenkään tutustumaan ja heilläkin yleensä on ne vanhat tutut leikkikaverit.
Olen todella surullinen lapsen puolesta kun hän haluaisi niin kovasti leikkikavereita mutta kun niitä ei ole. Pikkuveli on mutta hän on vielä niin pieni ettei hänestä ole seuraa vielä pitkään aikaan.
Raastaa todella sydäntä tuo lapsen yksinäisyys.
Mitä haittaa se voi tehdä lapselle jos ei ole leikkikavereita ennen kouluikää? (toivottavasti nyt edes silloin olis)
Ensi viikolla alkaa päiväkerho. Seuraat muutaman kerran, kenen kanssa lapsella voisi synkata ja kutsut kyseisen lapsen rohkeasti äiteineen kylään tai tapaatte leikkipuistossa. Yrittäkää alkuun pitää yhteyttä vaikka väkisin, että lapset "oppivat" leikkimään yhdessä, niin kyllä se siitä...
että lapsesi itsetunnolle voi olla haittaa, jos ei saa kavereita kun niitä haluaisi. Nyt sun pitää vaan olla aktiivinen! Tiedän miten vaikeaa on erityisesti outona pienellä paikkakunnalla koittaa löytää niitä kavereita itselle ja lapselle. Nuo kerhot on hyvä alku.
Ja hei, musta tuntuu että se on vähän harhaa että "kaikilla on jo kavereita eikä halua lisää", kun täälläkin palstoilla on niin monta jotka valittaa samaa. Jos sattuisit olemaan meiltä päin niin olisit todella tervetullut opettamaan mun kolmevuotiaalle sosiaalisia taitoja ;-) mutta ei taida olla niin hyvä tuuri että ollaan samalta pieneltä paikkakunnalta...
Kun tutustut muihin äiteihin, rohkaise vaan mielesi ja ehdota kyläilyä tai leikkipuistotreffejä. Siitä se lähtee.
Meilä oli todella arka 3v tyttö. Rupesin juttelemaan muiden vanhempien kanssa ja kerroin heille haluavani lastemme tutustuvan paremmin. Kerhossa lapsi ei alkuun ottanut kontaktia muihin lapsiin, mutta kun tapasimme kerhon ulkopuolella puistossa ja kutsuin kylään, sai tyttö parissa kuukaudessa pari kaveria. Mutta itse joutuu olemaan aktiivinen.
että lapsesi itsetunnolle voi olla haittaa, jos ei saa kavereita kun niitä haluaisi. Nyt sun pitää vaan olla aktiivinen! Tiedän miten vaikeaa on erityisesti outona pienellä paikkakunnalla koittaa löytää niitä kavereita itselle ja lapselle. Nuo kerhot on hyvä alku.
Ja hei, musta tuntuu että se on vähän harhaa että "kaikilla on jo kavereita eikä halua lisää", kun täälläkin palstoilla on niin monta jotka valittaa samaa. Jos sattuisit olemaan meiltä päin niin olisit todella tervetullut opettamaan mun kolmevuotiaalle sosiaalisia taitoja ;-) mutta ei taida olla niin hyvä tuuri että ollaan samalta pieneltä paikkakunnalta...Kun tutustut muihin äiteihin, rohkaise vaan mielesi ja ehdota kyläilyä tai leikkipuistotreffejä. Siitä se lähtee.
mikä on tietysti aika iso alue. Mutta oikeesti, vaikka en nyt haluakaan kertoa osoitettani, niin luulen että joka paikkakunnalla on MONTA meitä, jotka murehtii kun "kaikilla" on jo omat kaverit.
Ja hei, musta tuntuu että se on vähän harhaa että "kaikilla on jo kavereita eikä halua lisää", kun täälläkin palstoilla on niin monta jotka valittaa samaa. Jos sattuisit olemaan meiltä päin niin olisit todella tervetullut opettamaan mun kolmevuotiaalle sosiaalisia taitoja ;-) mutta ei taida olla niin hyvä tuuri että ollaan samalta pieneltä paikkakunnalta...Kun tutustut muihin äiteihin, rohkaise vaan mielesi ja ehdota kyläilyä tai leikkipuistotreffejä. Siitä se lähtee.
koulussa sitten vaikeata luoda ystävyyssuhteita. Todennäkösesti koulukiusattu juuri sen vuoksi.
ja itsekäs dorka. Ei voi mitään.