vauvan peppuihottuman hoitovinkit?
listatkaahan, jos muistatte! Meillä esikoinen oli herkkäpeppu ja näköjään tämä kolmas myös. Keskimmäisellä ei koskaan mitään iho-ongelmia.
Millä keinoilla olette saaneet ihon kuriin? En muista enää kaikkia kikkoja, joita esikoisen ihon kanssa kokeiltiin :/.
Kommentit (4)
Esikoinen ei ollut allerginen, oli vain herkkäihoinen ja kuulemma lääkärin mukaan herkkäihoinen voi maitokakasta saada ihottumaa äidin ruokavaliosta johtuen, vaikka ei olisi varsinaisesti allerginen. Tiedä sitten. Luulen, että perussyy on se, että vauva kakkaa koko ajan (=joka vaipassa kakkaa, vaikka vaihtaisi usein), sama juttu oli esikoisella. Keskimmäinen kakkasi kerran vuorokaudessa kaiken yhdellä kertaa ja iho-ongelmia ei ollut.
Täytynee kokeilla jokaiusta vinkkiä yksi kerrallaan ja taas vain testata, mikä toimii. Phuuh ja huuh. Ilmakylpyjä ei vielä juuri pysty toteuttamaan, kun vauva nukkuu lähes koko ajan :).
pesun jälkeen huolellinen kuivaus + kuivatus&ilmakylpy hiustenkuivaajalla jolloin ihon saa kunnolla kuivaksi, sitten rasvainen rasva.
ja totta tuo hiustenkuivaaja! se on toiminut hyvin, terkkarilta sain vinkin ja aluksi ajattelin sitä tosi hölmöksi...
vauvakin nauttii lämpimästä (huomioi ettet puhalla liian läheltä/liian kuumaa) ilmakylvystä!
orgaaninen jauho saattaa aiheuttaa lisäksi hiivaa tms
mun vauvalle tehoaa parhaiten Natusanin baby salve
sinkkivoide saattaa auttaa. Hydrokortisoni pahaan ihottumaan. (lääkäri määrää yleensä sellaisen)
Kokeile hengittävämpiä vaippoja, esimerkiksi kangasvaippoja. Älä pue liian hiostavasti vaippa-alueelta. Älä pese liian tiuhaan peppua.
Olen itse kokeillut vaikka mitä, eikä aina auttaneet mitkään. Tarkkaile, voisiko olla allerginen.