Paljonko saa työmarkkinatuella nostaa pääomatuloja
Ja koskeeko suojaosan poisto myös pääomatuloja...nyt hallitus on koko ajan puhunut ansiotuloista..
Eli jos saan ensi vuonna pääomatulokso laskettua tuloa vaikka 5000 euroa koko vuoden ajalta niin miten se lasketaan työmarkkinatuessa jos suojaosuuden poistetaan joka koskee vain ansiotuloja...onko niin että pääomatuloja ei sitten lasketa enää laisinkaan
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko KELA keksinyt teillekin olemattomia pääomatuloja jostain tyhjästä?
KELA:n mukaan minä saan pääomatuloja yli 60e/kk, eipä ole näkynyt.
Kai sinä olet tehnyt valituksen, jos sinulla ei oikeasti ole pääomatuloja?
Omistatko metsää? Metsästä tulevat tulot lasketaan eri tavalla kuin muut tulot (puun myynnistä tulevat tulot tavallaan jaetaan tasan metsän kasvuajalle), joten se selittäisi nämä haamupääomatulot.
En omista metsää. Aiempina vuosina olen omistanut vähän osakkeita ja saanut pieniä osinkoja, mutta olen myynyt kaikki osakkeet jo pois ennenkuin edes ilmoittauduin työttömäksi. Mietin vaan että onko tämä jokin "laskennallinen" jäänne niistä, mutta ilmoitin kyllä kelalle että heidän laskemansa pääomatulo ei ole toteutunut. Sen selvittämisessä tietysti menee niin pitkään että seuraavat tuet varmaan viivästyy ties miten pitkään... :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55 vuotta täytettyäni saan rajattomasti saada pääomatuloja ja ei tarvitse ilmoitella kenellekkään.
Tämä taitaa muuttua nyt
Tämä ei kai kuitenkaan ole poistumassa vai tietääkö joku varmasti ? Vaikka ikäsidonnaisuuksista oli tarkoiyus luopua niin tämä on mielestäni jäämässä voimaan
Pääomatuloja saa olla ihan niin paljon kuin vaan on. Ainoastaan ansiotulot vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Pääomatuloja saa olla ihan niin paljon kuin vaan on. Ainoastaan ansiotulot vaikuttaa.
Työmarkkinatukeen vaikuttavat myös pääomatulot, ansio- ja peruspäivärahaan vain ansiotulot.
Toimeentulotukea et tietenkään saa kuten et myöskään asumistukia. Pelkkään perustyöttömyysrahaan ei kysytä mitään omaisuusselvityksiä, paitsi metsän omistus.
Jos käteisen käyttö loppuu niin esim jos työtön myy vaikka tekemänsä taulun niin se vähennetään tuista.
Eli käteinen on jäätävä käyttöön. Kaikki kirppistulotkin kun tuloutetaan tilille aiheuttaa ongelmia. Käteinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko KELA keksinyt teillekin olemattomia pääomatuloja jostain tyhjästä?
KELA:n mukaan minä saan pääomatuloja yli 60e/kk, eipä ole näkynyt.
Kai sinä olet tehnyt valituksen, jos sinulla ei oikeasti ole pääomatuloja?
Omistatko metsää? Metsästä tulevat tulot lasketaan eri tavalla kuin muut tulot (puun myynnistä tulevat tulot tavallaan jaetaan tasan metsän kasvuajalle), joten se selittäisi nämä haamupääomatulot.
Onko jotenkin muuttunut. Aiemmin huomioitiin vaan hankintahakkuut tuloksi. Siksi piti lähettää metsävero tiedot.
Pääomatuloja, eli korkoja sijoituksiin.
Katsotaanko niitä sellaisiksi tuloiksi, että ne vaikuttavat työmarkkinatukeen?
Vierailija kirjoitti:
Jaetaan köyhyyttä. Kyllähän se niin on että poliitikot tähtää siihen että saadaan aikaan köyhäillistö.
Juu, köyhyys jakoon. Tosi rikkaille vaikka 100 köyhän menot ja sitten siitä asteittain vähennetään tulojen mukaan tämä olisi ns. Köyhyyden tasaamista. Eliitti voisi sitten kehua kellä on eniten tätä tasaamista.
Tämä. Valtio velkaantuu kun se lisää rikkaiden verohelpotuksia ja köyhiltä otetaan pois niin se on suurinta puhallusta ja kusetusta mitä olla taitaa. Rikkaille vaan annetaan lisää koska rikkaiden osuutta köyhien elättämiseen vähennetään.
ORPO saa vuodessa yli kaksi tuhatta lisää verohelpotuksia koska se ei halua elättää köyhiä ja haluaa itselleen enemmän. Köyhiltä pitää ottaa kaikki pois minimi tuista jotta rikas kokoomus paska saa enemmän.
Kuinkahan kauan tämmöistä riistoa kestää tässä yhteiskunnassa ja kuinka kauan voi vaan köyhiltä viedä ihan kaikki rikkaille niin että tämmöistä vaan hyväksytään.
Ihmisiä kusetetaan muka saamalla 10 000 työpaikkaa ja niiden hyvinvointia toitotetaan ja entäs ne joilla ei ole mitään mahdollisuutta saada mitään työpikkaa ja siitä rankaistaan viemällä jo alhaisista tuista loputkin rippeet pois. KUKAAN EI ELÄ NIILLÄ TUILLA MITÄÄN MORMALAALIA ELÄMÄÄ. Minä olen kokenut 20v sitten ja sillä minimi työmarkkinatuella ei elänyt muuta kuin kaksi viikkoa. Tällä hintatasolla en eläisi sillä kuin viikon tai puolitoista korkeintaan. Juuri kun ei ostettu paljonkaan mitään kallista niin meillä kahdella maksoi viikon kauppalasku 150 euroa.