Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lääkäri voi tietää, että olen työtön? tekisitkö valituksen?

Vierailija
30.09.2023 |

En ole koskaan sanallakaan maininnut työttömyydestä millään käynnillä. Mutta viimeksi julkisen puolen lääkäri kysyi, olenko ollut koskaan missään töissä?? :O sekä olenko käynyt mitään kouluja?? myöskin katseli minua mittaillen päästä varpaisiin ja ihan asiallisen näköinen olen. Olen päälle 40 vuotias ja minulla on kaksi koulutusta, olen ollut monissa työpaikoissa, mutta tällä hetkellä olen pitkäaikaistyötön.

Oli mielestäni todella loukkaava kysymys. Käyntini vielä koski mm ruoka-allergioita, jotka ei millään tavalla liittynyt ammatteihin yms. Myöskään vaivani hoito ei häntä tuntunut hirveesti kiinnostavan. Tekisi mieli tehdä valitus. Jatkossa kierrän seuraavan lääkärin kaukaa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri tiedä mun taloudellista tilannettani yms. koska kysyvät sitä joka kerta. Eli tuosta voi päätellä, että lääkärisi oli stalkannut tietojasi. Noiden viranomaisten ei pitäisi tietää mitään muuta kuin just sen mitä siellä heidän tiedoissaan sattuu lukemaan.

Milloin työkkäriä on alkanut kiinnostamaan ihmisten taloudellinen tilanne?

Tää on ollut jo vuosia, että pitkäaikaistyöttömiltä udellaan taloudellinen tilanne ja velat. Ja ne kirjataan ylös työnhakusuunnitelmaan, josta herkkuluettavaa kaikille viranomaisille työpäivän täytteeksi. Kyllä, tähän on tässä maassa menty. 

Sen ymmärrän, että jos on pahasti ulosotossa, niin sellainen ihminen tuskin on kovin motivoitunut työntekoon, ja jos siksi utelevat.

Ei udella.

Mä olen pitkäaikaistyötön eikä ikinä kysellä taloudellista tilannetta eikä velkoja. Eikä näihin tarvitse edes vastata jos kysytään.

Niin, kun et ole ollut vielä Typin syynissä. Jossain vaiheessa laittavat sinne ja siellä sitten nuo utelut. Jos et halua vastata, niin varmasti kirjaavat senkin ylös, ettei halua vastata eikä ole yhteistyöhaluinen.

Olen ollut 5v työtön enkä ole joutunut mihinkään typpiin.

Siinäpä sitten kirjaavat etten vastaa. Ei väliä.

Ei se välttämättä pelkkään kirjaamiseen jää. Seuraa muita toimenpiteitä, jos katsovat, että asenteesi on huolestuttava. 

Mitähän nämä toimenpiteet on? Mikä laki määrää että omat yksityisasiat on kerrottava työkkäriin?

googlaamalla selviää

Eli ei mitään.

Vierailija
62/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihava ja epäsiistit hampaat ja hiukset, sekä vaatteet? Haiset alkoholille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihava ja epäsiistit hampaat ja hiukset, sekä vaatteet? Haiset alkoholille?

Ei vaan on käyttänyt terveyskeskuksen palveluja useammin ja myös sellaisissa vaivoissa jotka yleensä kuuluvat työterveyshuollon piiriin. Lisäksi mahdollisesti on työttömyyden vuoksi merkitty ilmainen terveystarkastus tietoihin, sehän on kai edelleen olemassa työttömille. 

Tuossa ei ole mistään syrjinnästä kyse, onhan se vähän tökeröä, mutta senlaatuinen työ ettei voi vaatia. 

Vierailija
64/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä kysyä.

Vierailija
65/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sitä kysyä.

Mitähän näiltä hiutaleilta saa muka kysyä, ei yhtään mitään kun alkaa itkuvirsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme