Miten lääkäri voi tietää, että olen työtön? tekisitkö valituksen?
En ole koskaan sanallakaan maininnut työttömyydestä millään käynnillä. Mutta viimeksi julkisen puolen lääkäri kysyi, olenko ollut koskaan missään töissä?? :O sekä olenko käynyt mitään kouluja?? myöskin katseli minua mittaillen päästä varpaisiin ja ihan asiallisen näköinen olen. Olen päälle 40 vuotias ja minulla on kaksi koulutusta, olen ollut monissa työpaikoissa, mutta tällä hetkellä olen pitkäaikaistyötön.
Oli mielestäni todella loukkaava kysymys. Käyntini vielä koski mm ruoka-allergioita, jotka ei millään tavalla liittynyt ammatteihin yms. Myöskään vaivani hoito ei häntä tuntunut hirveesti kiinnostavan. Tekisi mieli tehdä valitus. Jatkossa kierrän seuraavan lääkärin kaukaa.
Kommentit (65)
Oletko lihava ja epäsiistit hampaat ja hiukset, sekä vaatteet? Haiset alkoholille?
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihava ja epäsiistit hampaat ja hiukset, sekä vaatteet? Haiset alkoholille?
Ei vaan on käyttänyt terveyskeskuksen palveluja useammin ja myös sellaisissa vaivoissa jotka yleensä kuuluvat työterveyshuollon piiriin. Lisäksi mahdollisesti on työttömyyden vuoksi merkitty ilmainen terveystarkastus tietoihin, sehän on kai edelleen olemassa työttömille.
Tuossa ei ole mistään syrjinnästä kyse, onhan se vähän tökeröä, mutta senlaatuinen työ ettei voi vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Saa sitä kysyä.
Mitähän näiltä hiutaleilta saa muka kysyä, ei yhtään mitään kun alkaa itkuvirsi.
Eli ei mitään.