Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lääkäri voi tietää, että olen työtön? tekisitkö valituksen?

Vierailija
30.09.2023 |

En ole koskaan sanallakaan maininnut työttömyydestä millään käynnillä. Mutta viimeksi julkisen puolen lääkäri kysyi, olenko ollut koskaan missään töissä?? :O sekä olenko käynyt mitään kouluja?? myöskin katseli minua mittaillen päästä varpaisiin ja ihan asiallisen näköinen olen. Olen päälle 40 vuotias ja minulla on kaksi koulutusta, olen ollut monissa työpaikoissa, mutta tällä hetkellä olen pitkäaikaistyötön.

Oli mielestäni todella loukkaava kysymys. Käyntini vielä koski mm ruoka-allergioita, jotka ei millään tavalla liittynyt ammatteihin yms. Myöskään vaivani hoito ei häntä tuntunut hirveesti kiinnostavan. Tekisi mieli tehdä valitus. Jatkossa kierrän seuraavan lääkärin kaukaa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö työkkärin sanelemana lääkäriin?

Miten kysymykset liittyi muutoin sun käyntiis?

Vierailija
22/65 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Onko joku sovellus tai om*kanta. Onko heillä uusi soteohjeistus vai otti omiin käsiin vallan. Asiakkailta ei saisi kysyä ylimääräisiä tai häiriköidä, ovat muutenkin jatkuvan kyselyn ja kiristyksen kohteena, miltei rikollisesti. Oliko lääkäri rasistinen? Jotkut hammaslääkärit ovat. Yksityiselle olisi varmaan kivempi mennä, jos on joku fyysinen vaiva.

Siis tarkoitin että työtön on jatkuvan kyselyn kohde, osa jo vuosia ollut.

Työttömien terveystarkastuksessa oli puolitoista tuntia erilaisia kysymyksiä. Alkoi jo uuvuttaa se utelun määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäolevat käyttää työterveyttä.

Mä olen koko ikäni tehnyt töitä ja vain muutama työpaikka on osoittanut työterveyspalveluiden olevan tuolla.. joku yksityinen lääkäriasema. Suurinosa sanonut, että terveysasemalta löytyy tarvittavat palvelut. Ja eikun jonottamaan muun rahvaan joukkoon.

N51

Vierailija
24/65 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee ne noita jokaiselta.

Vierailija
25/65 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menitkö työkkärin sanelemana lääkäriin?

Miten kysymykset liittyi muutoin sun käyntiis?

En mennyt ja työkkäri ei liittynyt käyntiini millään tavalla, eikä ne kysymyksetkään. 

Vierailija
26/65 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä ei ole mitään selvää ammattia näkösällä kartoitti vain. Onko onko jotain paikkaa josta kysyä luvallasi lisätietoja aiemmista mahdollisista tutkimuksista.

Jos kysytään jotain mistä ei pidä voi aina sanoa. Että en mielelläni vastaa, enkä pidä tätä asiatietoa tutkittavan asian kannalta tärkeänä tietona.

Työttömät pääsee kerran vuodessa työttömän tarkastukseen. Sitä kautta monen asian saa nopeammin rullaamaan, kuin jonottamalla tai odottamalla asian pahenemista.

Vierailija
27/65 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamat esiin.

Vapaamatkustajat häpeäpaaluun.

Vierailija
28/65 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lekuri olisi kysynyt, jos olisi tiennyt.

Vierailija
29/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruoka-allergioiden vuoksi mennään lääkäriin. Ei ihme, että aikoja ei saa.

Vierailija
30/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä, mutta meillä on vain lakisääteinen minimi käytössä eli kaikki terveysasiat hoidetaan julkisella tai omalla rahalla yksityisellä.

Vierailija
31/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kirjaus työttömyydestä ole niin leimaavaa kuin kirjaus jokapaikassa että syö masennuslääkkeitä. En tiedä miksi sitä pitää niin korostaa. Esimerkiksi polvi on kipeä, syö masennuslääkettä.

Vierailija
32/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. Vaihda lääkäriä.

Mä olen niin vihainen, että se pitää minut työssä käyvän näköisenä.

Vierailija
33/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyötön on mielenkiintoinen ilmaisu. Kukaan ei ole pitkäaikaistyötön ja voi saada töitä jo huomenna.

Vierailija
34/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työssä käyvät pääse terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle mitenkåän. Ainakaan itse en päässyt kun yritin 12 vuotta sitten.

Vierailija
35/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyötön on mielenkiintoinen ilmaisu. Kukaan ei ole pitkäaikaistyötön ja voi saada töitä jo huomenna.

"..tällä hetkellä olen pitkäaikaistyötön",

on minusta jännästi ilmaistu.

Huomennako en ole? Tai viikon päästä?

Vierailija
36/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ajatuksesi oikein kirkkaasti kulkenut, kun et älynnyt juuri siinä tilanteessa kysyä lääkäriltä, mistä tuli ajatelleeksi, että olet työtön.

Vierailija
37/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri tiedä mun taloudellista tilannettani yms. koska kysyvät sitä joka kerta. Eli tuosta voi päätellä, että lääkärisi oli stalkannut tietojasi. Noiden viranomaisten ei pitäisi tietää mitään muuta kuin just sen mitä siellä heidän tiedoissaan sattuu lukemaan.

Vierailija
38/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri tiedä mun taloudellista tilannettani yms. koska kysyvät sitä joka kerta. Eli tuosta voi päätellä, että lääkärisi oli stalkannut tietojasi. Noiden viranomaisten ei pitäisi tietää mitään muuta kuin just sen mitä siellä heidän tiedoissaan sattuu lukemaan.

Milloin työkkäriä on alkanut kiinnostamaan ihmisten taloudellinen tilanne?

Vierailija
39/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä hetkellä" pitkäaikaistyötön 😄😄😄

Vierailija
40/65 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytä kaikissa vaivoissa. Riippuu siitä minkä hoidon työnantaja maksaa. Entinen työnantaja maksoi vain työperäisten sairauksien hoitamisen. Muut sairaudet pitää hoitaa omalla terveysasemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän