Miten lääkäri voi tietää, että olen työtön? tekisitkö valituksen?
En ole koskaan sanallakaan maininnut työttömyydestä millään käynnillä. Mutta viimeksi julkisen puolen lääkäri kysyi, olenko ollut koskaan missään töissä?? :O sekä olenko käynyt mitään kouluja?? myöskin katseli minua mittaillen päästä varpaisiin ja ihan asiallisen näköinen olen. Olen päälle 40 vuotias ja minulla on kaksi koulutusta, olen ollut monissa työpaikoissa, mutta tällä hetkellä olen pitkäaikaistyötön.
Oli mielestäni todella loukkaava kysymys. Käyntini vielä koski mm ruoka-allergioita, jotka ei millään tavalla liittynyt ammatteihin yms. Myöskään vaivani hoito ei häntä tuntunut hirveesti kiinnostavan. Tekisi mieli tehdä valitus. Jatkossa kierrän seuraavan lääkärin kaukaa.
Kommentit (65)
Työssäolevat käyttää työterveyttä.
Nykyisin lääkäri kiertää potilaat kaukaa että huoli pois.
Tarkisti sieltä valtion omasta Stasi kansiosta jossa on kaikki sinun tiedot yhteenvetona. Unohti vaan olla sillein hienovarainen asian suhteen.
Minulla lukee melkein joka terveystiedossa että olen työttömänä. Mitä sitten? Täällä on työttömänä moni muukin.
Sinusta haistaa kilometrin päähän että pari(kymmentä) tulee otettua päivässä
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan terveyskeskusta, jos ei mitään työperäistä vaivaa ole.
työtön nyt vaa näyttää reppanalta halvat vaattee yn muut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä työterveys tarjoaa niin minimit kuin laki sallii. On pakko käyttää terveyskeskusta täydentävästi
Olisin sinun sijassasi sanonut olevani lottomiljonääri ja vapaaherratar, mutta samalla eläväni säästeliäästi, joten en käy yksityisellä.
Haittaako sinua, että hän kysyi? Ajattelisin, että hyvä että ihmistä kohdellaan kokonaisvaltaisesti, ja siihen kuulu tieto elämäntilanteesta. Olitkohan masentuneen oloinen tai oliko jotain, mistä hän huolestui?
Voi noita lääkäreitä, aina urkkimassa potilaistaan kaikenlaista asiatonta. Taitavat olla juoruakkoja ja -ukkoja kaikki.
En valittaisi jälkikäteen ainakaan, ihan turhaa. Sen sijaan olisin varmasti kysynyt siinä heti vastaanotolla että miten työttömyys liittyy kyseiseen vaivaan?
Vierailija kirjoitti:
työtön nyt vaa näyttää reppanalta halvat vaattee yn muut.
Sori nyt vaan, mutta kaikki niin sanotut työttömät eivät välttämättä ole lainkaan vähissä rahoissa, syystä tai toisesta! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
No se varmaan on hauskempaa jonottaa jossakin hometalon aulassa deekujen ja mummojen kanssa ja keksiä mitä selittäisi tällä kertaa että sais pameja.
Vierailija kirjoitti:
Olisin sinun sijassasi sanonut olevani lottomiljonääri ja vapaaherratar, mutta samalla eläväni säästeliäästi, joten en käy yksityisellä.
Eli lottomiljönääri on miespuolinen (ei siis "lottomiljonääritär"), mutta vapaaherra onkin naispuolinen: "-herratar"!? Että sellaista pseudowokea.
Mulla luki masennuksen alkuaikoina aina että "potilas huoliteltu" tms ja nyt viimeksi "masentuneen näköinen", eli kaipa se vuosikausien kotona erakoituminen alkaa itse kullakin näkyä jos ei nyt naamasta niin mikroilmeistä ja sen semmoisista. Kun ei ole sitä harjoitusta.
Olet oikeassa. Onko joku sovellus tai om*kanta. Onko heillä uusi soteohjeistus vai otti omiin käsiin vallan. Asiakkailta ei saisi kysyä ylimääräisiä tai häiriköidä, ovat muutenkin jatkuvan kyselyn ja kiristyksen kohteena, miltei rikollisesti. Oliko lääkäri rasistinen? Jotkut hammaslääkärit ovat. Yksityiselle olisi varmaan kivempi mennä, jos on joku fyysinen vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Onko joku sovellus tai om*kanta. Onko heillä uusi soteohjeistus vai otti omiin käsiin vallan. Asiakkailta ei saisi kysyä ylimääräisiä tai häiriköidä, ovat muutenkin jatkuvan kyselyn ja kiristyksen kohteena, miltei rikollisesti. Oliko lääkäri rasistinen? Jotkut hammaslääkärit ovat. Yksityiselle olisi varmaan kivempi mennä, jos on joku fyysinen vaiva.
Siis tarkoitin että työtön on jatkuvan kyselyn kohde, osa jo vuosia ollut.
Jotenkin sen vaan näkee päällepäin.