Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että ärsyttää tämä Windowsin "tiedämme sinua paremmin, mita haluat"-asenne !!! Esim. haluan järjestää latauskansion tiedostotyypin mukaan

Vierailija
30.09.2023 |

koska etsin yhtä PDF-tiedostoa. Noh, tämä v:n Windows ei suostukaan siihen, vaan se edelleen jaottelee ne "tänään, aiemmin tällä viikolla, viime viikolla" jne. ja järjestää ne tiedosto vain näiden aikavälien sisällä tiedostotyypeittäin, VAIKKA MINÄ olisin halunnut yhden listan, jossa on kaikki PDF:t samassa kohdassa.

Onko liikaa pyydetty ?!?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows kaatuu, murheet saapuu...

Vierailija
2/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa. Laitapa lajitteluperusteeksi "tyyppi", eikä "muokkauspäivä/luontipäivä". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään en tajua, miksi siinä pitää olla nuo väliotsikot, kun päiväys näkyy myös yhdessä sarakkeist ja ne voi halutessaan järjestää niiden mukaan, ei tarvita noita otsikoita häiritsemään.

Vierailija
4/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaan osaa. Laitapa lajitteluperusteeksi "tyyppi", eikä "muokkauspäivä/luontipäivä". 

Huoh. Luepa se aloitus uudestaan.

Se jättää ne aikajaottelut siihen, vaikka valitsee tyypin lajitteluperusteeksi.

Vierailija
5/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT teknologia on mennyt surkeasti alaspäin. Ohjelmistoihin on ujutettu toimintoja, jotka lähinnä hankaloittavat käyttöä.

Toimistopuolen IT ohjelmien versiot päivitettiin ja ensimmäisenä hommana oli kiireellä ottaa pois automaattinen tallennus.

Googlekin on tietävinään paremmin kuin sinä itse mitä olet hakemassa.

Vierailija
6/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 7 oli viimeinen hyvä versio. Sen jälkeen olen käyttänyt Linuxia.

Vierailija
7/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa pois:

Mene latauskansioon —> Oikea hiiren klikkaus —> Ryhmittelyperuste —> (Ei mitään)

Vierailija
8/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan fortumilta!

Vierailija
9/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT teknologia on mennyt surkeasti alaspäin. Ohjelmistoihin on ujutettu toimintoja, jotka lähinnä hankaloittavat käyttöä.

Toimistopuolen IT ohjelmien versiot päivitettiin ja ensimmäisenä hommana oli kiireellä ottaa pois automaattinen tallennus.

Joo, mulla tapana tietyistä tiedostoista avata vanha pohja, tehdä siihen uudet jutut ja tallentaa lopuksi eri nimellä. Noh, Officen automaattitallennushan oli sitten tallentanut sen vanhan päälle, joka olisi pitänyt säilyttää myös...

Vierailija
10/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Luepa se aloitus uudestaan.

Se jättää ne aikajaottelut siihen, vaikka valitsee tyypin lajitteluperusteeksi.

Koska olet aiemmin aikajaotellut ne. Mikä ongelmasi? 

Vierailija
11/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen saa pois:

Mene latauskansioon —> Oikea hiiren klikkaus —> Ryhmittelyperuste —> (Ei mitään)

No KIITOS, nyt toimii! Miksi tämä ei voinut olla oletuksena näin.....

Vierailija
12/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiren oikean napin valikosta Ryhmittelyperuste ja valinnaksi "ei mitään"

Vierailija
13/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vammaista? Klikkaapi type -saraketta, niin lajittelee typen mukaan.

Vierailija
14/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saituuttani laitoin linuksin kun en viitsinyt käytettyyn ostaa Windowsia (ja koneessa ollut Windows oli työpaikan).

Sille tielle jäin. Työpaikka on yhänsy e mällä Windows-suossa mutta kotiin ei tartte ottaa

Vierailija
15/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla tapana tietyistä tiedostoista avata vanha pohja, tehdä siihen uudet jutut ja tallentaa lopuksi eri nimellä. Noh, Officen automaattitallennushan oli sitten tallentanut sen vanhan päälle, joka olisi pitänyt säilyttää myös...

Opettele tallentamaan se heti ensimmäiseksi toisella nimellä ennenkuin teet mitään muutoksia.

Oikeasti noissa pitäisi nykyään pystyä palaamaan siihen aikaisempaan versioonkin, mutten ole jaksanut perehtyä siihen tarkemmin.

Vierailija
16/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saituuttani laitoin linuksin kun en viitsinyt käytettyyn ostaa Windowsia (ja koneessa ollut Windows oli työpaikan).

Sille tielle jäin. Työpaikka on yhänsy e mällä Windows-suossa mutta kotiin ei tartte ottaa

Tekstistä huomaa miten hyvin se linux toimii. V-kirjaimet olisi pitänyt asentaa komentokehoitteelta.

Vierailija
17/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vammaista? Klikkaapi type -saraketta, niin lajittelee typen mukaan.

Kuten edellä jo todettiin, ryhmittely on eri asia kuin lajittelu.

Vierailija
18/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä aloituksesta!

Windows XP (itse hankin omani 2009) sisälsi mielestäni siihen astisen ja sen jälkeisen parhaimman hakutoiminnon. Käytin sitä useamman vuoden, ja se totutti minut liian hyvään. Tottakai ajattelin, että kehitys kehittyy jatkossakin - ei niin, että hakutoiminnot huononevat. Kuten kävi myöhempien Windowsien kanssa.

En ole selvittänyt asiaa, mutta arveluni on, että XP:n hakutoiminto oli "liian hyvä" - sitä piti huonontaa, ja varmaan löytyy jotain maksullista palvelua, joka pitäisi ottaa, että saisi tuon aiemman ohjelmiston mukana tulleen edun käyttöönsä.

Toki omien tiedostojeni määrä on kasvanut vuosien saatossa melkein eksponentiaalisesti - mutta niin pitäisi olla koneideni laskentatehojenkin. Epäilen siis ohjelmiston huononnusta. (Ja niin, puhun word-, excel, ppt-, pdf- ja jpg-tiedostoista sekä muutamista muista valokuvaformaateista, mutta ensi sijassa aivan näistä perustoimisto-ohjelmista.)

Vierailija
19/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari muutakin, mitä minä olen ihmetelly:

Office XP oli viimeinen versio, jossa oli kunnolliset ylävalikot, siis sellaiset, joissa kukin alavalikko avautui sen oman otsikkonsa alle ja siis jokainen toiminto sijaitsi aina fyysisesti samassa paikassa. Tämä on ihan käyttöliittymäsuunnittelun perusperiaatteiden mukaista, koska silloin ne oppii helposti muistamaan, missä mikäkin toiminto siellä valikoissa on.

No, sitten joku neropatti keksi, että alavalikko on aina koko ruudun levyinen, eikä enää pysty sijaintimuistinsa perusteella muistamaan, että missä kohtaa tuo ja tuo toiminto oli. En osaa vieläkään käyttää tätä Officen nykyistä valikkorakennetta, vaikka tästä muutoksesta on viissiin parikymmentä vuotta...

Toinen mikä ärsyttää on se, että Windowsissa on asennuksen jälkeen kaikki kirjaimet ihan suttua ja ne kaikki fontsmoothingit ja cleartypet pitää käydä laittamassa pois ja vielä rekisteriäkin pitää viritellä, että saa kaikki sutut pois. Mutta MIKSI tämä jää käyttäjän tehtäväksi, eikä ne voi olla valmiiksi kunnolla? En tajua.

Vierailija
20/47 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras Windows oli XP Pro Servicepacki 3:lla. Siinä ei ollut mitään turhaa, eikä kaatunut koskaan. 10 ja 11 on hirveetä raskasta paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi