Mikä on paras lukemasi self help -kirja?
Kommentit (51)
Mikään kirja ei ole minua kauheasti auttanut, mutta monista Youtube-videoista olen saanut paljonkin mielestäni apua ja ymmärrystä. Sekä psykologien että terapeuttien ja jonkin verran myös "henkisten opettajien" videoista. Jälkimmäisiin joskus vain liittyy lisäksi haitallisia uskomusjuttuja vähän niin kuin sivutuotteena vaikka jotkut opetukset sinänsä voisivat olla varsin hyviä. Zeniläisyydessä on paljon hyvää kunhan siihen ei tungeta mukaan mitään uskonnollisuutta. Nuo uskonnolliset elementit häiritsevät minua usein.
Jostain syystä itseäni auttaa enemmän kun näen ja kuulen jonkun ihmisen puhuvan asiat. Ehkä se on minun joku henkilökohtainen neurologinen ominaisuus ym. Minun on paljon vaikeampi sisäistää jotain asiaa kirjan kautta.
Suomenkielisinä ei hyviä videoita paljon löydy mutta englanninkielisinä löytyy paljon laadukkaita videoita ihan ilmaiseksi. Oma aikansa menee, että oppii erottamaan jyvät akanoista ja myöskin sen, että mitä itse kukin sitten tarvitsee. Jotkut hyvät videot olen katsonut lukuisia kertoja. Youtuben kautta. Joissain videoissa voi lisäksi olla esim. meditointiharjoituksia tai muita hengitysharjoituksia joilla voi aika tehokkaasti säädellä omaa psyykettään jos on vain pitkäjänteisyyttä opetella asiat kunnolla.
Akuuteissa pahoissa ongelmissa kuitenkin kannatta hakeutua psykiatrille ja mahdollisesti lisäksi terapiaan vaikka käyttäisi nettiäkin lisäksi apuna. Ja siihenkään ei saisi sortua että tuntikausia aamusta iltaan koko ajan vain analysoi omia ongelmiaan netissä. Pitäisi olla ulkona ja tehdä kävelylenkkejä ym. Itse sain muuten kerran psykiatrilta ihan määräyksen tehdä 2 x 1 tunnin kävelylenkki joka päivä!
Vierailija kirjoitti:
Mikään kirja ei ole minua kauheasti auttanut, mutta monista Youtube-videoista olen saanut paljonkin mielestäni apua ja ymmärrystä. Sekä psykologien että terapeuttien ja jonkin verran myös "henkisten opettajien" videoista. Jälkimmäisiin joskus vain liittyy lisäksi haitallisia uskomusjuttuja vähän niin kuin sivutuotteena vaikka jotkut opetukset sinänsä voisivat olla varsin hyviä. Zeniläisyydessä on paljon hyvää kunhan siihen ei tungeta mukaan mitään uskonnollisuutta. Nuo uskonnolliset elementit häiritsevät minua usein.
Jostain syystä itseäni auttaa enemmän kun näen ja kuulen jonkun ihmisen puhuvan asiat. Ehkä se on minun joku henkilökohtainen neurologinen ominaisuus ym. Minun on paljon vaikeampi sisäistää jotain asiaa kirjan kautta.
Suomenkielisinä ei hyviä videoita paljon löydy mutta englanninkielisinä löytyy paljon laadukkaita videoita ihan ilmaiseksi. Oma aikansa menee, että oppii erottamaan jyvät akanoista ja myöskin sen
Noita youtube-videoita olisi kyllä kiva katsella myös, jos löytyy joku hyvä tekijä!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä ovat inhokkikirjojani , yhden ihmisen ajatuskupla.
Mutta Ajattele kuin munkki sai suosioni. Ja se oli paljolti juuri sitä vastaan, että elämässä pitää saavuttaa hirveästi.
minä taas en pitänyt siitä. Mutta tykkäsin toisen munkin kirjoittamasta kirjasta Saatan olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomenkielisinä ei hyviä videoita paljon löydy mutta englanninkielisinä löytyy paljon laadukkaita videoita ihan ilmaiseksi. Oma aikansa menee, että oppii erottamaan jyvät akanoista ja myöskin sen
Mitä videoita suosittelet? :)
Anita Moorjani - Herkkyys on vahvuutta.
Sopii minulle superherkälle ihmiselle, jolla on vaikeuksia edelleen näin keski-ikäisenä löytää omaa paikkaansa maailmasta ja sopia tänne. Olin jo lapsena omituinen hyypiö.
Vaikka olen lukija luonteeltani, en yleensä tykkää self help -kirjoista. Youtubessa on älytön määrä todella hyviä videoita. Yksi erittäin kiinnostava kanava on Tim Fletcherin. Patrick Teahanilla on hyviä julkaisuja kanavallaan.
Olen tykännyt Peter A. Levinen Kun tiikeri herää -kirjasta.
Bessel Van Der Kolkin Jäljet kehossa on vielä odottamassa lukemista.
Juhani Mattilan Uupumuksesta takaisin elämään on hyvä ja vähän erilainen lähestymiskulma, josta pidin.
Juha Klaavun Lapsuuden kehityksellinen trauma - syy arvottomuuteen, häpeään ja syyllisyyteen on hyvä kirja.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Eckhart Tollen Harjoituksia läsnäolon voimasta. Tämä kirja oikeasti opetti minulle, miten tuntea vähemmän kipua, asenteeni kipuun on ollut ihan väärä. Ihmisen aivot pystyvät lisäämään tai vähentämään kivun tuntoa. Suosittelen kaikille, etenkin masentuneille ja ahdistuneille ihmisille.
"Opi nauttimaan hetkestä ja irrottautumaan haitallisista ajatuksista ja tunteista. Tämä kirja pohjautuu Eckhart Tollen rakastettuun teokseen Läsnäolon voima. Kirja sisältää harjoituksia, joiden avulla voi harjoittaa elämistä tässä hetkessä ja vapautua mielen totunnaisista, haitallisista ajattelu- ja tunnemalleista.
Kirja sopii oppaaksi meditatiiviseen lukemiseen ja mietiskelyyn. Se auttaa oivaltamaan, että olemassaolon riemu löytyy sanojen ja ajatusten tuolta puolen. Sen kanssa voi matkata kohti sisäistä rauhaa, joka on kaikkien ulottuvilla."
Tämä kirja oikeasti auttoi minua, toivottavasti auttaa muitakin! : )
Samaa settiä joka kirjassa,vähän erilain kirjotettuna, ja videoilla sama juttu.
Päivänselviä asioita ,jotka jokainen tietää jo.
Toimiva perhe. Oikeasti toimivia ihmissuhdeneuvoja, vaikka ei perhettä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa settiä joka kirjassa,vähän erilain kirjotettuna, ja videoilla sama juttu.
Päivänselviä asioita ,jotka jokainen tietää jo.
Pöh ei ole. Eihän nyt kukaan tule yksinään ajatelleeksi kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomenkielisinä ei hyviä videoita paljon löydy mutta englanninkielisinä löytyy paljon laadukkaita videoita ihan ilmaiseksi. Oma aikansa menee, ett
Noita youtube-videoita olisi kyllä kiva katsella myös, jos löytyy joku hyvä tekijä!
The Mindset Mentorilla on erittäin kattavia videoita itsensä kehittämisestä. Hänen podcast löytyy myös Spotifyllta ja Apple Musicilta.
Amazonin bestsellerit aiheesta self help
https://www.amazon.com/Best-Sellers-Self-Help/zgbs/digital-text/1565630…
"Pelimies" (ei varsinainen self-help, mutta herättävä) ja "Kuinka saat ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa".