Mikä avuksi kun taapero puree kynsiä?
Meillä siis nuori neito, pian 2v11kk, tykkää pureskella kynsiään (sekä sormista että varpaista).. Mikäs olisi toimiva keino, että paha tapa loppuisi? Saako Kynneliä tms käyttää noin pienille? Olen miettinyt myös sellaista keinoa, että hieroisin vähän Jekovittia sormenpäihin, mutta se maistuu kyllä niin pitkään suussa pahalta, ja voi sitten levitä kaikkialle muuallekin, ettei ole varmaankaan se toimivin keino.
Kaikki keinot otetaan siis vastaan!
Kommentit (3)
Sitä saa käyttää 3-vuotiaasta lähtien. Meille ei ainakaan muutamaa kuukautta aiemmin suostunut farmaseutti antamaan ainetta =)
Mutta kun poika täytti 3v niin ostin ja laitoin kerran ja oli niin kamalaa (oli meinaan, maistoin itse - yök) ja sen jälkeen jos herran kynnet menee suuhun niin ei tarvii kun huomauttaa, että " laitetaanko tököttiä" niin ei tosiaan halua ja ottaa sormet pois suusta. Suosin siis kerran laittamista + sen jälkeen uhkailua.
Ei auttanut Kynneli, eikä kieltäminenkään, kynnet oli tosi rumat ja tulehtuikin välillä. Tyttö vain totesi sitten yksi päivä, oisko ollut 3,5-4-vuotiaana, että nyt mä lopetan tän kynsien pureskelun, eikä ole sen jälkeen sormet menneet suuhun. Että meillä ei auttanut kuin aika.
Meillä sormenkynsien pureskelu loppui itsestään. Tapa tuli, kun tutti oli jätetty pois ja pikkusisko syntyi. Ajattelinkin, että on varmaan ihan turvattomuutta uuden tilanteen edessä. Ostin kynneliäkin, mutten käyttänyt, kun sitä taisi voida laittaa vasta 5 v. alkaen. Olisiko tapa kestänyt noin vuoden. Sitten kun muutettiin ja tuli uusia kavereita ja kujeita, jäi pureskelu unholaan.