Rasmus Takaluoman ruumis löytyi
Kommentit (1728)
Millaiset ovat poliisin resurssit kun tämänkin löysi sivullinen.
Tuollapäin tuskin on muita pidempään kadonneena olevia ja siten pystytään epäilemään kuka on kyseessä. Kadonneet kun löytyvät suht läheltä katoamispaikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko poliisin tekemä, saadaan suomeenkin suuren maailman meininkiä. No tuskin, suomessa vaietaan näidtä.
Jos poliisi on ollut baarissa, niin miten on voinut tappaa Rasmuksen?
Niinpä. Tässä jutussa on ollut paljon sellaista, mikä vaivaa mieltä, mutta yksi niistä asioista on tämän poliisin parjaaminen. Se, että poliisi olisi tappanut teinin, on mielestäni aivan outo hypoteesi. Näin pikkupaikkakunnalla asuvana, nuorten parissa työskentelevänä, mun hypoteesini tästä baarinujakasta on ihan päinvastainen. Uskon, että poliisi ja Rasmus tunsivat, sillä Rasmus oli oman toimintansa johdosta hyvin tuttu paikkakunnan poliiseille. Uskon, että poliisi oli ainoa paikalla ollut aikuinen, joka meni puhuttamaan Rasmusta, kun huomasi alaikäisen pojan baarissa. Uskon, että motiivina oli välittäminen, vaikka se menikin äijämäiseksi ja typeräksi sanaharkaksi ja nujakoinniksi. Uskon, että poliisia turhautti nähdä taas tämä sama nuori juomassa, baarissa, ja tajuta että mikään aikaisempi puuttuminen ei ole vaikuttanut Rasmuksen omaan käyttäytymiseen ja että kukaan muu paikalla oleva aikuinen ei myöskään välitä, vaikka varmasti tiesivät myös, että alaikäinen.
Uskon myös, että jos Rasmuksen yllä oli esim sijoittamisen uhkaa, niin olo saattaa olla ailahtelevainen ja itsetuhoinen. Itsetuhoiset ajatukset on todella yleisiä nuorilla ja huono hetki ja alkoholia veressä on tosi huono yhdistelmä. Joki oli lähellä.
Kyseinen poliisi on melkoinen tapaus. Pullistelee paikkakunnalla ja uhoaa olevansa Lapuan uusi Vallesmanni. "Minä olen laki."
Huh, huh.
Näitä pohjalaisia pullistelijoita. Heh. Taisi KRP:n pojat Helsingistä kuitenkin selvittää tämänkin tapauksen.
Anteeksi nyt kauheasti että mulla meni luotto poliisiin täysin Antti Hanhivaaran katoamistapauksen tutkimatta jättämisen takia. Pystyihän ne sielläkin peittelemään osuutensa niin muualla Suomessako ei muka pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuollapäin tuskin on muita pidempään kadonneena olevia ja siten pystytään epäilemään kuka on kyseessä. Kadonneet kun löytyvät suht läheltä katoamispaikkaansa.
Voi olla tapauksia joista ei ilmoiteta kenellekään.
Kuka tämä sivullinen oli, joka ruumiin löysi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä pidempään kadoksissa olettaa löytyy muitakin. Viitteitä tietysti henkilöllisyydesstä antaa monet seikat.
Vierailija kirjoitti:
Joessa virran mukana saattaa kulkeutua vajaassa vuodessa melko kauaskin. Erityisesti nyt kun virtaus on ollut suurta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko täällä on tätäkin riepotella. Äiti varmaan surun murtama. Toivon hänelle voimia.
Ihan hyvä, että asiasta keskustellaan. Ehkä joku nuori lukee ja tekee eri valinnat elämässään kuin Rasmus.
Monenko nuoren kuvittelet seuraavan tämän sontaluukun keskusteluja?
Vain ulilauta on tarpeeksi laadukas?
Mitä tähän pitäisi nyt sanoa ja suhtautua? Kaikkihan kuulemme. Ei tässä mitään ihmeellistä ollut🤷
Vaikka ruumista ei ole vielä virallisesti tunnistettu, olettaisi että pojan taskussa on ollut esim. nämä väärennetyt henkkarit, joiden avulla hän pääsi ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhavalle on Lapualta noin 20 km. Onko vedessä todella kulkeutunut tuon matkan?
Onhan tässä ollut vuosi aikaa. Virtaus kuljettaa kyllä ja ruumis lienee hajonnutkin jo tässä vaiheessa osiin, eli ruho on jo pienempi torso.
Onko tietoa, että mihin suuntaan Lapuanjoki virtaa? En nyt pikaisella googlella löytänyt tietoa.
alaspäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko poliisin tekemä, saadaan suomeenkin suuren maailman meininkiä. No tuskin, suomessa vaietaan näidtä.
Niinpä. Tässä jutussa on ollut paljon sellaista, mikä vaivaa mieltä, mutta yksi niistä asioista on tämän poliisin parjaaminen. Se, että poliisi olisi tappanut teinin, on mielestäni aivan outo hypoteesi. Näin pikkupaikkakunnalla asuvana, nuorten parissa työskentelevänä, mun hypoteesini tästä baarinujakasta on ihan päinvastainen. Uskon, että poliisi ja Rasmus tunsivat, sillä Rasmus oli oman toimintansa johdosta hyvin tuttu paikkakunnan poliiseille. Uskon, että poliisi oli ainoa paikalla ollut aikuinen, joka meni puhuttamaan Rasmusta, kun huomasi alaikäisen pojan baarissa. Uskon, että motiivina oli välittäminen, vaikka se menikin äijämäiseksi ja typeräksi sanaharkaksi ja nujakoinniksi. Uskon, että poliisia turhautti nähdä taas tämä sama nuori juomassa, baarissa, ja tajuta että mikään aikaisempi puuttuminen ei ole vaikuttanut Rasmuksen omaan käyttäytymiseen ja että kukaan muu paikalla oleva aikuinen ei myöskään välitä, vaikka varmasti tiesivät myös, että alaikäinen.
Uskon myös, että jos Rasmuksen yllä oli esim sijoittamisen uhkaa, niin olo saattaa olla ailahtelevainen ja itsetuhoinen. Itsetuhoiset ajatukset on todella yleisiä nuorilla ja huono hetki ja alkoholia veressä on tosi huono yhdistelmä. Joki oli lähellä.
Kyseinen poliisi on melkoinen tapaus. Pullistelee paikkakunnalla ja uhoaa olevansa Lapuan uusi Vallesmanni. "Minä olen laki."
Huh, huh.
Näitä pohjalaisia pullistelijoita. Heh. Taisi KRP:n pojat Helsingistä kuitenkin selvittää tämänkin tapauksen.
Anteeksi nyt kauheasti että mulla meni luotto poliisiin täysin Antti Hanhivaaran katoamistapauksen tutkimatta jättämisen takia. Pystyihän ne sielläkin peittelemään osuutensa niin muualla Suomessako ei muka pystyisi.
Mun mielestäni on hyvin eri asiat olla sitä mieltä, että poliisi instituutiona ei ole tehnyt riittävästi tapauksen eteen, kuin olla sitä mieltä että poliisi yksilönä olisi vastuussa nuoren kuolemasta. Takaluoman tapauksen yhteydessä on käyty kumpaakin keskustelua ja mua on erityisesti häirinnyt tämän baarissa olleen poliisiyksilöön kohdistuneet epäilyt ja syytökset.
Vierailija kirjoitti:
Ruumiin henkilöllisyyttä ei olla varmennettu.
Odotellaan tätä varmennusta.
Alusta asti ollu paikallisille SELVÄÄ että joessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, huh.
Eihän Krp tätä selvittänyt. Pojan löysi kansalainen.
Kane?
Vierailija kirjoitti:
Poikaparka. Voimia omaisille.
Voi olla kuka tahansa. Lukekaa tarkemmin uutiset, älkää jumittako otsikkoon.
Vahva epäily on vasta epäily, ei olla tunnistettu ruumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikaparka. Voimia omaisille.
Voi olla kuka tahansa. Lukekaa tarkemmin uutiset, älkää jumittako otsikkoon.
Vahva epäily on vasta epäily, ei olla tunnistettu ruumista.
Mitä sinä nyt sössötät? Eiköhän tuo ole 99 prosentin varmuudella Rasmus kun poliisikin on julkisuuteen niin sanonut. DNA varmistaa tämän lopullisesti, mutta onhan se jo nyt selvä että se se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen et joku on tappanut
Eikä ole. Poika on kännissä sammunut ja paleltunut/hukkunut. Ei näissä asioissa aina ole jotakin rikosmysteeriä taustalla.
Kansa on päättänyt jo silloin kun katosi että poliisi tappoi. Oli jos minkälaista tietäjää ja musta tuntuu-tyyppiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f717e1c1-a845-4a27-ba00-dbeb640d09a4
Lue tuo uutinen.
Luodon mukaan seuraavaksi täytyy varmentaa vainajan henkilöllisyys.
Mutta poliisilla on vahvat syyt epäillä, että kyseessä on Rasmus Takaluoma, Luoto sanoo.