Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?

Vierailija
30.09.2023 |

Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.

Kommentit (864)

Vierailija
621/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä eli ne tulevat varmaan lisääntymään.

Itse olen työtön eikä ole rahaa käydä iltaisin elokuvissa eikä ravintoloissa.

Mutta luen netistä mitä on taas tapahtunut.

Itse olen aina kotona.

Jos on lapsi niin et pysty lähtemään persoonallisuushäiriöisen vaikutuspiiristä.

Viranomaiset ei ota persoonallisuushäiriöistä puhutteluun, hän saa esim. perhepiirissä ihan rauhassa jatkaa.

Moni nainen on vapaa, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta.

Tuon jälkeen saat asua omassa kotona rauhassa eikä kukaan hermostu pikkuasioista, saa raivokohtauksia jne.

Alkaa oikea elämä.

Vierailija
622/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuta sellaiseen asuntoon johon sinulla on varaa? Niinhän me omilla rahoilla elävätkin joudumme tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muuta sellaiseen asuntoon johon sinulla on varaa? Niinhän me omilla rahoilla elävätkin joudumme tekemään.

Voitte vain kuvitella kuinka ihanalta naisesta tuntuu, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta ja nainen on vapaa ja pääsee omaan asuntoon yksin asumaan.

Vierailija
624/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.

Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?

Muutat halvempaan asuntoon, sellaiseen jonka kulut pystyt maksamaan.

Minun siis pitää luopua kodistani. Se ainoa asia mistä edes välin ja jossa olin onnellinen. Miksi sen jälkeen enää jatkaisin tätä kaikkea?

Niin no, miksi muiden pitäisi se kustantaa? Perustele se.

Kyllä minäkin asuisin mielelläni meren ääressä helsingin ytimesessä mutta mulla on pieni ongelma... ei rahat riitä.

Koska minulla itselläni ei siihen ole mahdollisuutta. Onko se minun syyni että palkat on huonot ja niitä poljetaan alaspäin?

Ei se minunkaan vikani ole. Miksi minun se pitäisi maksaa. Sama mahdollisuus sinulla on ollut kuin minullakin.

Vierailija
625/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN!

Osote kehiin niin tullaan kyl heti maanantaina, jos vaan uhoat kun pahanen lerppaku lli niin tapa vaikka ittes, vätys, kehtaatkin puhua muille niin kun oisit ihminen muiden joukossa, kuvottava pikku pas ka.

En valitettavasti palkkaa vajaakykyisiä enkä älyisiä.

Kysy työtä Rectum oy:ltä he palkkaavat peräreikiä.

Vierailija
626/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.

Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?

Muutat halvempaan asuntoon, sellaiseen jonka kulut pystyt maksamaan.

Minun siis pitää luopua kodistani. Se ainoa asia mistä edes välin ja jossa olin onnellinen. Miksi sen jälkeen enää jatkaisin tätä kaikkea?

Niin no, miksi muiden pitäisi se kustantaa? Perustele se.

Kyllä minäkin asuisin mielelläni meren ääressä helsingin ytimesessä mutta mulla on pieni ongelma... ei rahat riitä.

Koska minulla itselläni ei siihen ole mahdollisuutta. Onko se minun syyni että palkat on huonot ja niitä poljetaan alaspäin?

Ei se minunkaan vikani ole. Miksi minun se pitäisi maksaa. Sama mahdollisuus sinulla on ollut kuin minullakin.

Köyhät tappelee 🤪🍿

Vierailija
627/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?

No tuliko osoitetta missä aloittaa? Nää mee töihin -huutelijat on ehkä älykkyydeltään sieltä alarajalta. Nehän luulee että kun laitat työhakemuksen (jonne ne parisataa muutakin hakemuksen laittaneet) niin työnantaja ihan ilolla ottaa kaikki hakijat töihin. Lämpimästi hymyillen ovet avoinna oottelee siellä😅

juu eihän se tosielämässä näin mee vaan työnantaja ilmoittaa (jos edes ilmoittaa) että kiitoksia kiinnostuksestasi yhtiötämme kohtaan mutta valitettavasti työpaikkaan valittiin toinen jne.

Sitten kun olet ne 200-300 paikkaa kahlannut hakien läpi niin jaksaako vielä oottaa että kyllä se tästä vielä..?

Työnantaja on se joka päättää saatko työpaikkaa vai et.

Olisko kuitenkin niin että näillä huutelijoilla ei ilmeisesti ole ollenkaan tällaista kokemusta vaan ovatkohan siellä ns. sisäpiirissä jotka saa töitä eli suhteilla.

Ei tartte välttämättä ees hakemusta laittaa kun isukki/äippä tai muu tuttu töissä samassa paikassa ollut. Sitten kun sitä työkokemusta kertynyt riittävästi ja koulutuskin sopiva niin helpompi saada töitä tosin aina hyvä jos siellä uudessakin paikassa taas joku hyvä veli avittamassa vähän. Näin se homma etenee. Nää kansanedustajat erityisesti tietää tämän sulle ja mulle kuvion juu.

En nyt tämän keskustelun takia hae vihkoa johon kirjaan paikat joita olen hakenut mutta tämän vuoden aikana, jopa lomalaiset, olen ollut työhaastatteluissa tahdilla että ne jakaantuisi noin yksi per viikko.

Ja haastatteluun pääsen ehkä karkealla arvoilla 1/5 mihin hakemisen pistän.

Osa paikoista joissa olen ollut haastattelussa tarjoaa palkkaa jonka jälkeen yhä tarvitsen asumistukea.

En vielä ole voinut mennä mihinkään niihin työpaikkoihin joissa palkka riittäisi minun elämiseen ilman tukea.

Joten tosissani minäkin odottelen vastausta mikä se paikka on minne minä menen.

No en oikeasti odota. Ei nuo vajaa älyiset osaa edes sellaista paikkaa itse löytää. Jos niillä itsellään sellainen on, niin on selvää että se heille annettiin ilman että itse tekivät mitään. Ei ihme että me osaavat ei niitä töitä saada kun ne menee suojatyöpaikoiksi niille joilla ei äly itsellään riitä.

Saat silti monta sataa enemmän kuin esim toimeentulotuella plus sen asumistuen. Kyllä itse ainakin koin sen kannattavaksi kaupassa töissä ollessani ja muutenkin koin velvollisuudekseni elättää itseni miten pystyin. Suomalaisten asenne on kyllä järkyttävä. Ennemmin laitetaan muut työssäkäyvät maksamaan kuin itse käytäisiin töissä.

Vierailija
628/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN!

Osote kehiin niin tullaan kyl heti maanantaina, jos vaan uhoat kun pahanen lerppaku lli niin tapa vaikka ittes, vätys, kehtaatkin puhua muille niin kun oisit ihminen muiden joukossa, kuvottava pikku pas ka.

Pelkkää puhetta koko "mies" siis, säälittävä vätys ja kehtaatkin arvostella muita.

Vierailija
629/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN!

Hopihopi nyt sitä osoitetta, toi sun venkoilu on kuvottavaa, yritä nyt edes käyttäytyä kun mies jos moista teeskentelet.

Vierailija
630/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?

No tuliko osoitetta missä aloittaa? Nää mee töihin -huutelijat on ehkä älykkyydeltään sieltä alarajalta. Nehän luulee että kun laitat työhakemuksen (jonne ne parisataa muutakin hakemuksen laittaneet) niin työnantaja ihan ilolla ottaa kaikki hakijat töihin. Lämpimästi hymyillen ovet avoinna oottelee siellä😅

No se reppana olet sinä kun et tajunnut mikä oli viestin ajatus! Niitä työpaikkoja ei vaan saa kuin liukuhihnalta ikään. Ymmärsitkö? Sinä mee töihin huutelija et ole sitä kokenut niin ilmeisesti on helpolla on sinulle ne työpaikat tulleet. Suhteilla siis ilmeisesti.

juu eihän se tosielämässä näin mee vaan työnantaja ilmoittaa (jos edes ilmoittaa) että kiitoksia kiinnostuksestasi yhtiötämme kohtaan mutta valitettavasti työpaikkaan valittiin toinen jne.

Sitten kun olet ne 200-300 paikkaa kahlannut hakien läpi niin jaksaako vielä oottaa että kyllä se tästä vielä..?

Työnantaja on se joka päättää saatko työpaikkaa vai et.

Olisko kuitenkin niin että näillä huutelijoilla ei ilmeisesti ole ollenkaan tällaista kokemusta vaan ovatkohan siellä ns. sisäpiirissä jotka saa töitä eli suhteilla.

Ei tartte välttämättä ees hakemusta laittaa kun isukki/äippä tai muu tuttu töissä samassa paikassa ollut. Sitten kun sitä työkokemusta kertynyt riittävästi ja koulutuskin sopiva niin helpompi saada töitä tosin aina hyvä jos siellä uudessakin paikassa taas joku hyvä veli avittamassa vähän. Näin se homma etenee. Nää kansanedustajat erityisesti tietää tämän sulle ja mulle kuvion juu.

Miten voit olla noin reppana ja väittää että jokainen työssäkäyvä on saanut työpaikan vain suhteilla?

Koska kuvittelet jokaisen olevan samanlainen rupu kuin sinäkin?

Mistä ne työpaikat sitten ovat tulleet? Isi ostanut? Mistä se isukki ne rahat sai?

Mietitkö oikeasti lainkaan vai etkö vain omaa riittävästi aivokapasiteettia edes siihen?

Vierailija
631/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sitä täytyy sitten vain mennä Töihin.

Vierailija
632/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiltä työttömiltä "köyhiltä" on uskottavuus jo mennyt, siksi paljon olette jo pelkkää soopaa kirjoitellut. Hahhahhaahahhahhaaa, mutta kiitos taas päivän nauruista ; )

Vierailija
633/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sitä täytyy sitten vain mennä Töihin.

Minäkin olen jo harkinnut TÖIHIN menoa.

Sieltä kuulemma saa rahaakin?

Vierailija
634/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiltä työttömiltä "köyhiltä" on uskottavuus jo mennyt, siksi paljon olette jo pelkkää soopaa kirjoitellut. Hahhahhaahahhahhaaa, mutta kiitos taas päivän nauruista ; )

Uskottavaa.

Mä tiedän kyllä mitä yritit, mut se missä onnistuit oli se et annoit itsestäs kuvan kihisemässä kiukusta rystyset valkosina ja sit sortumassa tän sortin itsensä häpäisyyn ilmaan pointtia sitä peitelläkses.

Jos mä oisin sä, mua pelottais sen työpaikan puolesta, oot aika tyhmä, kaikella rakkaudella.

Vierailija
635/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN!

Pelkkää puhetta koko "mies" siis, säälittävä vätys ja kehtaatkin arvostella muita.

Tiedoksesi pyllyn ruoppaaja ,että olen nainen.

Vierailija
636/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene töihin" No menisin jos olisi mutta kun ei, parannetaan maailmaa ja annetaan kielitaidottomalle jota opetetaan vaihtelevalla menestyksellä kuvien avulla. Saatana tätä menoa.

Vierailija
637/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka menis töihin! Voi myös kerätä, pulloja, marjoja tai sieniä, jakaa mainoslehtiä!

Vierailija
638/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN? Onko pakko jos ei taho?

Vierailija
639/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN!

Tiedoksesi pyllyn ruoppaaja ,että olen nainen.

Mhm... aivan varmasti.

Yhtään ei haiskahda siltä ettet keksi muutakaan sanottavaa enää kun joka kerta tulee nenille nolosti.

Vierailija
640/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää alkaa kelpaamaan ne "huonommatkin" työt. Ei siinä muu auta eikä asiasta pääse yli eikä ympäri. Se on totuus.