Vertaistukiketju nykyisille sekä entisille koulukiusatuille, jotka eivät ole päässeet vielä yli (+selviytyjät, tulkaa mukaan)
Olen 3-kymppinen selviytyjä, ts. olen päässyt koulukiusaamisesta yli vuosia sitten. Olin koko ala-asteen kiusattu. Oma polkuni vei lopulta yliopistoon. Olen lukenut huolestuneena (ja suorastaan raivoissani) koulukiusaamistapauksista mediasta. Myös täällä olen nähnyt silloin tällöin koulukiusattujen avunpyyntöjä. Muistan esim. 12-vuotiaan ala-asteelaisen aloittaman ketjun kuin myös aikuisten kiusaamistarinoita, jotka ovat jääneet heidän elämäänsä vaivaamaan.
Vertaistukiketjuun voi mm. kertoa, jos on mielen päällä jotakin nykyisestä tai menneestä kiusaamisesta, joka olisi hyvä purkaa, tai jakaa yksittäisiä vinkkejä ylipääsemiseen/oman selviytymistarinan, joka jo itsessään voi auttaa/kannustaa/lohduttaa kiusattuja tai sitten muuten vain tukea muita. Jokaisen nykyisen ja entisen koulukiusatun pääseminen eteenpäin jollain tavalla, vaikka pienin askelin, on erittäin arvokasta.
Ymmärsit väärin, tämä ei ollut vertaistukiketju entisille koulukiusaajille.