Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parasetamoli on turha tehoton paskalääke, joka lisäksi tuhoaa maksaa alkoholitilkan kanssa.

Vierailija
29.09.2023 |

Silti sitä työnnetään joka paikassa.
Olen tyytyväinen ibuprofeeniin (esim Burana) enkä toiseen vaihda.

Eikä oo reikää vielä vatsalaukussa

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panadol ei ärsytä joidenkin potilaiden vatsaa, mutta tuhoaa kaikkien potilaiden maksaa.

Lisäksi, se ei poista kipua. (Kipu esiintyy yleensä syklimäisesti, ja on 20:n minuutin kuluttua panadolin ottamisesta vaimentunut luonnostaan.)

Mut syöttäkää sitä vaan vauvoille.

Kyllä se kipua poistaa, ei sitä muuten käytettäisi. Tulehduskipulääkkeet ei sovi kaikille valitettavasti, onneksi on edes parasetamoli olemassa.

Epäilen. Uskon, että onni parasetamolilla on illuusio. Niin ja moni käyttää parasetamolia, vaikka ei ole todettu, etteikö voisi "aspiriinilla" tai ibuprofeenilla kipunsa lieventää.

Vierailija
22/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haksahtaa kusetukseen, että parasetamoli auttaa ibuprofeenin kanssa. Kyse on silloin siitä, että potilas tarvitsee psyykkisen tekijän kipulääkkeen lisäksi: parasetamolin. En väheksy uskon parantavaa voimaa. Haluan vain tuoda esille, että toisin päin hoito toimisi somaattisesti: ibuprofeeni tekisi sen, mitä parasetamoli ei tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.duodecimlehti.fi/duo14358

Tuollakin todetaan ettei poista kipua ja on lumelääkkeen veroinen.

Vierailija
24/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni haksahtaa kusetukseen, että parasetamoli auttaa ibuprofeenin kanssa. Kyse on silloin siitä, että potilas tarvitsee psyykkisen tekijän kipulääkkeen lisäksi: parasetamolin. En väheksy uskon parantavaa voimaa. Haluan vain tuoda esille, että toisin päin hoito toimisi somaattisesti: ibuprofeeni tekisi sen, mitä parasetamoli ei tee.

Kovaan särkyyn mulla auttaa yhdessä parasetamoli ja ibuprofeeni, mutta ei erikseen otettuna kumpikaan. Yhdessä ne esim. estää järkyttävän migreenisäryn, kun otan ne migreeniauran alkaessa.

Vierailija
25/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele edes lukemaan se. Siinäei sanota niin. Ja oli testattu selkäkipuun. Kerran.

Itse olen kokeillut tuota mainittua etyrixombsia ja siitä ei ollut itselle mitään apua.

Parasetamoli auttaa itsellä edes vähän.

Tuossa linkittämässä jutussasikin sanotaan,että voi käyttää jos on apua.

Jos haluat käyttää tulehduskipulääkkeitä käytä. Ja jos joku toinen kokee apua parasetamolista niin anna kokea.

Eniten ihmetyttää,kun AP:tä näyttää ketuttavan ettei voi alkoholin kanssa käyttää.

Vierailija
26/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vedän tramaleita ja vähän kossua kyllä lähtee kivut pois.

Vierailija
27/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovaan särkyyn mulla auttaa yhdessä parasetamoli ja ibuprofeeni, mutta ei erikseen otettuna kumpikaan. Yhdessä ne esim. estää järkyttävän migreenisäryn, kun otan ne migreeniauran alkaessa.

Multa poistettiin viikko sitten hammas, edelleen niin kipeä, että ei auta Burana 800, Panadol 1000, ei yhdessä eikä erikseen. Sama kaikkien muiden käsikauppalääkkeiden kanssa, vatsan niistä kyllä saa todella kipeäksi. Alkoholi, Diapam ja kannabis toimii niin, että voi jopa syödä muutakin kuin keittoa ja smoothieita.

Vierailija
28/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo alkoholia, pöhelö.

Vierailija
29/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele edes lukemaan se. Siinäei sanota niin. Ja oli testattu selkäkipuun. Kerran.

Itse olen kokeillut tuota mainittua etyrixombsia ja siitä ei ollut itselle mitään apua.

Parasetamoli auttaa itsellä edes vähän.

Tuossa linkittämässä jutussasikin sanotaan,että voi käyttää jos on apua.

Jos haluat käyttää tulehduskipulääkkeitä käytä. Ja jos joku toinen kokee apua parasetamolista niin anna kokea.

Eniten ihmetyttää,kun AP:tä näyttää ketuttavan ettei voi alkoholin kanssa käyttää.

Jos on apua, mutta kun ei ole.

Vierailija
30/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja maksakin lähtee pian pois. Tramal on maksa-aihiolääke eli maksan pitää toimia kunnolla kun sitä ottaa.

Älä sitten valita äläkä mene hoitoa kuormittamaan kun itse valintasi teet.

Vierailija
31/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli 1000 mg auttaa mulla jopa migreeniin. Burana ei, kun tulee hetkessä ulos vatsan sisällön kanssa. Mielummin tuota käytän, kun vahvoja migreenilääkkeitä, joilla on vielä enemmän sivuvaikutuksia.

Vierailija
32/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli on kivituhkaa.

Jos maksa on hieman huonossa kunnossa esim. pitkän alkoholinkäytön tuloksena, niin siihen ei tule koskea kepilläkään. Vuosittain kymmeniä maksakirrooseja aiheutuu parasetamolista.

Jos olet nuori, laiha ja täysin terve, niin pieni annos tuskin haittaa, mutta...

Aspiriini on hyvä ohentamaan vertä pieninä annoksina.

Vierailija
33/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opioidi ja alkoholi on hengenvaarallinen kombo, ja järjetön.

Vierailija
34/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan enää käytä aspiriinia? Paljon parempi särkylääke kuin nuo molemmat.

Vierailija
35/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan enää käytä aspiriinia? Paljon parempi särkylääke kuin nuo molemmat.

Verenohentimena hyvä pienenä annoksina hyvä. Suurina annoksina kaikista vaarallisin mahalaukulle.

Esim jos on korona, niin kannattaa nappailla pieniä määriä aspiriinia.

Vierailija
36/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpäs tiennytkään että on noin huonot tutkimustulokset, kiitti linkistä.

Itse olen kokenut että ibuprofeeni + parasetamoli on tehokkaampi aurallisessa migreenissä kuin isompi annos pelkkää ibuprofeenia.

Vierailija
37/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs tiennytkään että on noin huonot tutkimustulokset, kiitti linkistä.

Itse olen kokenut että ibuprofeeni + parasetamoli on tehokkaampi aurallisessa migreenissä kuin isompi annos pelkkää ibuprofeenia.

Mulla oli kerran ambulanssimigreeni (ainoan kerran elämässä, miehenä, kun lopetin erään pitkäaikaisen kipulääkityksen), niin sairaalassa antoivat sellaista kun Imigran. Kyllä lähti pääkipu!

Vierailija
38/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stressaat muiden lääkkeiden käytöstä? Ja ymmärrät varmaan, että kaikilla ei ole alkoholiongelmia kuten sinulla. Kaikki eivät voi käyttää Buranaa. Esimerkiksi itseltäni se on kielletty sairauden takia.

Vierailija
39/39 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamolia on hyvä lääke. Buranaa ei saa käyttää edes pidempään. Monille Burana ei käy. Onneksi on vaihtoehtoja ja yhdessä nuo ovat tosi hyvä lääke.

Kaikkia lääkkeitä syödään ohjeen mukaan niin ei tule ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan