Rukoilisiko joku kiltti ettei mies juo tänään
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Osoitteesta Lumo.fi vuokraat kodin vaikka heti. Ja ei, en ole mikään Lumon edustaja, en vaan kertakaikkiaan ymmärrä miksi pitää katsella jotain päihdeongelmaista ja antaa sen pilata omakin elämä.
No tuo ongelma (päihdeongelmaisten katselu) ei kylläkään korjaannu ehdottamallasi tavalla! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen että miehesi ei joisi tänään ja lopettaisi muutenkin juomisen ja että sinulla olisi kaikki hyvin.
Ja ateistit ym. Voi kai sitä silti rukoilla siinä missä tänne kirjoittelee. Ei siinä teiltä sen kauempaa mene.
Kävin itse nuorena seurakunnassa ja siellä meille opetettiin ettei rukous ole sitä että liität kädet yhteen ja mutiset isä meidän tai muuta. Rukous on toive.
Joten vaikka en uskossa ole, ehkä sitten olen ateisti, mutta todella toivon että aplla olisi tänään kaikki hyvin, silloin minä kirkossa opetetun mukaan rukoilen hänen puolestaan.
Miksi mies ei saa kerta viikkoon rentoutua haluamallaan tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen rukoukset auta. Jos miehen juominen on häiritsevää, niin sinun tulee tehdä ratkaisuja eikä uskoa että jonkun ventovieraan yksinään puhumat sanat taruolennolle auttaa.
Ei tuohon tämän päivän juomiseen rukoukset auta, mutta jos ap on uskova ihminen niin mitä iloa sinä sait tästä ivaavasta vastauksestasi? Auttoiko se jotenkin aloittajaa?
Mikäli aloittaja on kärsivässä suhteessa ja laittaa toivonsa taikuuteen, niin on täysin asiallista auttaa häntä ymmärtämään että hänen itsensä pitää toimia eikä odottaa henkiolennoilta apua.
Ketään ei auta hänen lyttääminen. Vaikka ei apn kanssa samoihin olentoihon uskoisi niin häntä voi hyvinkin auttaa se että edes jossain on ihmisiä jotka haluavat uskoa että hänen tilanne voi parantua. Että edes joku on hänen puolellaan. Jos hän on alkanut itse uskonsa siihen menettää että parempaa voisi olla tai itse sitä ansaita. Enemmän ystävälliset sanat antavat voimaa kuin haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen rukoukset auta. Jos miehen juominen on häiritsevää, niin sinun tulee tehdä ratkaisuja eikä uskoa että jonkun ventovieraan yksinään puhumat sanat taruolennolle auttaa.
Ei tuohon tämän päivän juomiseen rukoukset auta, mutta jos ap on uskova ihminen niin mitä iloa sinä sait tästä ivaavasta vastauksestasi? Auttoiko se jotenkin aloittajaa?
Mikäli aloittaja on kärsivässä suhteessa ja laittaa toivonsa taikuuteen, niin on täysin asiallista auttaa häntä ymmärtämään että hänen itsensä pitää toimia eikä odottaa henkiolennoilta apua.
Eli ivaamisesi jatkuu. Jos sinä et usko Jumalaan niin oikeuttaako se pilkkaamaan ihmistä joka uskoo? Ilmeisesti tunnet jonkinlaista ylemmyyttä nyt?
Ja nyt puhun uskomisesta Jumalaan, en siitä että rukouksen voimalla sormia napsauttamalla aloittajan mies ei juo tänään. Koska ei se niin mene.
Eri mutta tuohan puhui ihan asiaa. Rukoilu on helppoa mutta ei tuota tuloksia.
Onko sulla kokemusta? Ja jos odottaa tietynlaista rukousvastausta niin erittäin harvoin sellaisen saa, esimerkkinä juuri tuo että mies ei joisi tänään. Ei siihen tuonkaltainen rukous auta koska ihmisellä on vapaa tahto, ja jos mies haluaa juoda niin se juo. Jumala ei yks kaks sido miehen käsiä tai piilota pulloja.
Mutta koska esitit väitteen ettei rukoilu tuota tuloksia niin määrittele ensin mitä tarkoitat tuloksella? Ja mulle on aina sanottu että väitteen esittäjällä on todistutaakka, joten voitko todistaa väitteesi? Ja yritetään pysyä asiallisina.
Rukoilen, että saat voimia ja uskallusta erota.
Pitkität vain kärsimystä, jos et ymmärrä, että ratkaisu on se, että sinä alat elää itsenäistä elämää ilman juoppoa miestä.
Pelasta itsesi ja lapset, jos sinulla on sellaisia. Ainut, joka voi pelastaa miehesi, on hän itse. Jos pullon henki on elämässä voimakkain, silloin et voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
K kirjoitti:
Rukoilin puolestanne
Eli kuvittelet vaikuttavasi ajatuksen voimalla asioihin ja/tai kuvittelet jonkun olion vaikuttavan pyynnöstäsi jonkun toisen asioihin? Saat ehkä itsellesi kivan tunteen kuvitellessasi tekeväsi jotain jonkin asian hyväksi. Et vaikuta rukoilu-höpöhöpöllä yhtään mihinkään. Tuhlaat aikaasi. Tee jotain hyödyllisempää.
Ja millä tavalla tämä sun vastaus oli hyödyllinen? Kuvittelet että vastauksesi perusteella joku lopettaa rukoilun? Taisit yhtälailla tuhlata aikaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä miehen juomisessa on? Onko ilkeä tai väkivaltainen? Joutuuko pelkäämään? Et voi muuttaa miestäsi, mutta voit muuttaa omaa suhtautumistasi asiaan.
Sehän on kiva tulla kotiin ja löytää omissa eritteissä marinoituva humalainen puoliso nukkumassa uudella olkkarin matolla.
Ap. Sinä tiedät, että päätös on tehtävä ja sinä tiedät, mikä tuo päätös on. Miehesi juo, koska hän ei ole saanut vielä nähdä mitä kaikkea juomisensa sinulle tekee. Kun lähdet, hän näkee.
Naapurissani asui alkoholistipariskunta. Kummatkin olivat väkivaltaisia toisiaan kohtaan, kummatkin halusivat eroon alkoholista. Ambulanssi olisi monta kertaa vienyt heidät päihdeasemalle, mutta eivät kuitenkaan halunneet. Se ensimmäinen askel oli niin vaikea. Viimeisen pahoinpitelyn jälkeen jokin muuttui, näin joka kerran kun heidät näin, miten lähellä viikatemies heitä kulki. Sen näki jotekin heidän olemuksestaan ja hajustaan. Kuinka ollakaan, ensin toinen sai vakavan sairauskohtauksen, kouristeli puolitajuttomana lattialla, mutta kuin ihmeen kaupalla virkosi juuri ennen ambulanssin tuloa. Olisivat vieneet sairaalaan, mutta hän tietenkin kieltäytyi. Selvisi siitä kuitenkin hengissä kuuluisan jupon tuurin ansiosta. Mutta toinen sitten kuoli viikkoa myöhemmin, puoliso ei ollut kunnossa soittamaan ambulanssia. Nyt jäi toinen osapuoli yksin ja puolison kuolema sai hänessä aikaan sitten sen, että meni vihdoin hoitoon. Tuo hoito on hänellä kolmas. Päihderiippuvainen alkaa nähdä realiteetit vasta kun hänet jätetään yksin...
Teillä kaiketi vain toinen juo, mutta mieti tarkkaan että et millään lailla mahdollista miehesi juomista. Sinä tiedät mitä tulee tehdä, jotta puolisosi näkee juomisensa seuraukset. Ratkaisu on sinulle varmasti vaikea, mutta itsenäinen elämä on se, jonka sinä olet ansainnut. Jos jäät katselemaan juomista, silloin myös sen hyväksyt.
Olen samassa tilanteessa. Mies juo joka viikonloppu ja on siis aivan umpitunnelissa koko ajan. En usko asianlaidan muuttuvan ikinä. Rakastan vain niin kovin. Mies on ihana, herkkä, hyväntahtoinen ja luotettava, eikä humalassakaan inhottava, mutta ei pysty vastustamaan alkoholia. Ehdotin lääkäriä, mutta mies ei ole valmis. Emme asu yhdessä ja se on tämän suhteen pelastanut toistaiseksi.
Älä tuomitse miestäsi ap. Juo miehesi kaverina niin huomaat itsekin, että on paljon mukavampaa olla kännissä kuin selvinpäin.
Saako rukoilla uskonnosta riippumatta?
Täällä nyt syyllistetään pääsääntöisesti apta rukoilusta eikä perinteisesti siitä ettei ole suhteesta lähtenyt. Kuitenkin haluan kertoa että tilastollisesti se ottaa noin seitsemän kertaa tehdä päätöksen lähteä henkisesti tai fyysisesti pahoinpitelevän puolison luonta lopullisesti.
Se ei ole helppoa. Minä toivoin, ihan miltä vain voimilta, että ap pystyy tekemään tänään yhden niistä päätöksistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskossa, mutta sanon sinulle, että se ei auta. Monet kerrat itsekin rukoilin miehen paranemista. Mutta ei ne rukoukset yllä häneen, koska hän ei itse ole uskossa. Lopulta laitoin miehen pihalle. Se on sinullekin oikea toimintatapa tässä tilanteessa.
Rukoilit miehen "paranemista".
Rukoilitko miehen "pelastumista" eli "tulemista uskoon" tai niinkuin jotkut haluaisivat sanoa "uskon tulemista häneen"?
Entä rukoilitko itsellesi ylitsevuotavaa Pyhällä Hengellä täyttymistä? Samaa miehellesi mahdollisen uskoontulon myötä.
Eivätkä nuo rukoukset ole vieläkään myöhäisiä jos hänellä vielä tätä elon armonaikaa riittää.
No en halua tuolla moittia, saati tuomita Sinua; toisinaan, kenties monestikin, käy, etteivät rukouspyyntömme toteudu tai kenties toteutuvat vasta oman elomme päätyttyä. - Siunattua kestävyyttä ja kärsivällisyyttä Sinulle Jumalan ylenpalttisen sisäisen rauhan ja siunauksen tunnossa.
Rukoilen, että AP saa tarpeeksi voimia ja järkeä jättää ilmeisesti juopon miehensä.
Näillehän "kiltti" tarkoittaa tyhmää ja avutonta.
Rakas viinan jumala,
anna hyvä humala.
Ettei menis aine hukkaan,
vaan se kihoaisi tukkaan.
Aamen.
Mitä pahaa siinä miehen juomisessa on? Onko ilkeä tai väkivaltainen? Joutuuko pelkäämään? Et voi muuttaa miestäsi, mutta voit muuttaa omaa suhtautumistasi asiaan.