Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vatsan vielä litteäksi jos sen on jo vuosiksi päästänyt lösähtämään

Vierailija
28.09.2023 |

Jos on päästänyt vatsalle kertymään vararenkaan, niin voiko vatsaa enää saada takaisin litteäksi? 3 vuotta synnytyksen jälkeen se alkoi (noin 27- vuotiaana) paisumaan. Kroppani kerää rasvaa suhteettomasti juuri keskivartaloon, kiva! Tuli myös jotain suolisto-ongelmia, joten välillä vatsa turpoaa ihan hillittömäksi palloksi. Olen nyt 32v. Onko tästä enää paluuta? Millaista liikuntaa litteä vatsa vaatisi? Nykyään olen istumatöissä ja vieläpä stressaavassa työssä, enkä harrasta lainkaan "hikiliikuntaa". Ainoastaan kävelylenkkejä koiran kanssa. Help.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on järkevämpää, pieniruokaisuus vai liikunta? Olen jo kyllä suht pieni. 160cm ja 54kg. Oisko ne lihasten hankkiminen se vastaus?

-ap

Molemmat. Sulla on todennäköisesti rasvaprosentti korkeahko, jos sulla on tossa painossa oikeasti ylimääräistä vyötäröllä. Näytät ihan eriltä muutaman kuukauden päästä, jos tiputat kalorimäärää ja käyt salilla 2-3x/vk.

Ja ihan oman realistisen jaksamisen ja aikataulun mukaan, todennäköisesti n. 70% tästä vyötärölihavuudesta on ihan vaan korvien välissä.

Tyhmä neuvo tipputtaa kaloreita ja käydä salilla, kun ylipainoa ei edes ole.

Älä ap kuuntele näitä mammojen mutuneuvoja! Osaat varmaan nuorena aikuisena Googlata oikeaa tietoa aiheesta.

Oon 27-vuotias ja treenannut salilla 10 vuotta, mutta mamman mutuneuvo joo :D Ei tarkoitus ole pudottaakaan painoa, vaan korvata rasvan paino lihaksen painolla. Voit vaikka googlettaa miltä näyttää ravaprosentti 20 vs rasvaprosentti 28. Ei sillä ole mitään väliä onko painon puolesta ylipainoinen vai ei, mutta kun se tehokkain keino polttaa rasvaa nyt vaan sattuu olemaan kaloreiden pudottaminen, NIMENOMAAN SIKSI kun ap:lla ei sitä ylipainoa ole. Urheilullisen näköinen hoikka vartalo syntyy juuri siitä, kun lihasta kasvatetaan ja samalla syödään vähemmän, jolloin rasvaprosentti pienenee. Onneksi ap todellakin osaa luultavasti itsekin tämän googlen avulla todeta.

Ja edelleenkin oon ihan varma että ap:n kroppa on ihan hyvä sellaisena kuin se on, tuolla painolla on tosi vaikea olla mitenkään hirveän paljon rasvaa yhtään missään.

10 vuotta treenannut salilla, mutta et siltikään tiedä sitä alkeellisintakaan perusjuttuja, että lihas tarvitsee ravintoa kasvaakseen? Eli niitä kaloreita!

Joo, tuon kommenttisi perusteella heittäisin sinun neuvosi todellakin suoraan romukoppaan.

Vierailija
22/30 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on järkevämpää, pieniruokaisuus vai liikunta? Olen jo kyllä suht pieni. 160cm ja 54kg. Oisko ne lihasten hankkiminen se vastaus?

-ap

Molemmat. Sulla on todennäköisesti rasvaprosentti korkeahko, jos sulla on tossa painossa oikeasti ylimääräistä vyötäröllä. Näytät ihan eriltä muutaman kuukauden päästä, jos tiputat kalorimäärää ja käyt salilla 2-3x/vk.

Ja ihan oman realistisen jaksamisen ja aikataulun mukaan, todennäköisesti n. 70% tästä vyötärölihavuudesta on ihan vaan korvien välissä.

Tyhmä neuvo tipputtaa kaloreita ja käydä salilla, kun ylipainoa ei edes ole.

Älä ap kuuntele näitä mammojen mutuneuvoja! Osaat varmaan nuorena aikuisena Googlata oikeaa tietoa aiheesta.

Oon 27-vuotias ja treenannut salilla 10 vuotta, mutta mamman mutuneuvo joo :D Ei tarkoitus ole pudottaakaan painoa, vaan korvata rasvan paino lihaksen painolla. Voit vaikka googlettaa miltä näyttää ravaprosentti 20 vs rasvaprosentti 28. Ei sillä ole mitään väliä onko painon puolesta ylipainoinen vai ei, mutta kun se tehokkain keino polttaa rasvaa nyt vaan sattuu olemaan kaloreiden pudottaminen, NIMENOMAAN SIKSI kun ap:lla ei sitä ylipainoa ole. Urheilullisen näköinen hoikka vartalo syntyy juuri siitä, kun lihasta kasvatetaan ja samalla syödään vähemmän, jolloin rasvaprosentti pienenee. Onneksi ap todellakin osaa luultavasti itsekin tämän googlen avulla todeta.

Ja edelleenkin oon ihan varma että ap:n kroppa on ihan hyvä sellaisena kuin se on, tuolla painolla on tosi vaikea olla mitenkään hirveän paljon rasvaa yhtään missään.

Jos ap:lla olisi ylipainoa, niin silloin tehokkain tapa polttaa rasvaa olisi tuo kaloreiden pudotus. Mutta kun ei ole ylipainoa, kuten jo itsekin totesit, niin ap:n tapauksessa tehokkain keino saada rasvaprosentti pienemmäksi on hankkia lihasmassaa. Lihasmassan kasvaminen vaatii syömistä. Liian vähillä kaloreilla ei tuloksia tule. Google tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kyllä tuo kuulostaa siitä, että lihasten hankkiminen olisi vastaus. Eli keskikroppaa tiukemmaksi, ja kenties myös lihasta sektorille peffa/reidet. Vaatii tosin ihan kunnon treeniä, kevyt huiteleminen 2kg käsipainoilla ei auta mitään.

Itselle mittari on että keskikropassa ei saisi olla paljoa ylimääräistä. Etenkin naisilla se on yksilöllistä missä painossa tämä saavutetaan. Riippuu kroppatyypistä ja iästä (omenavartaloisilla ja vanhemmilla naisilla kasaantuu suhteessa enemmän rasvaa keskikroppaan).

Vierailija
25/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kyllä tuo kuulostaa siitä, että lihasten hankkiminen olisi vastaus. Eli keskikroppaa tiukemmaksi, ja kenties myös lihasta sektorille peffa/reidet. Vaatii tosin ihan kunnon treeniä, kevyt huiteleminen 2kg käsipainoilla ei auta mitään.

Itselle mittari on että keskikropassa ei saisi olla paljoa ylimääräistä. Etenkin naisilla se on yksilöllistä missä painossa tämä saavutetaan. Riippuu kroppatyypistä ja iästä (omenavartaloisilla ja vanhemmilla naisilla kasaantuu suhteessa enemmän rasvaa keskikroppaan).

Onko järkeä suoraan hankkia personal trainer vai saako saleilla henkilökunnalta helposti neuvontaa tms? Olen käynyt salilla varmaan kolme krt elämäni aikana ja silloinkin vain jossain crosstrainerissä heilumassa... Toisin sanoen olen pihalla kuin lumiukko.

-ap

Vierailija
26/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Onko järkeä suoraan hankkia personal trainer vai saako saleilla henkilökunnalta helposti neuvontaa tms? Olen käynyt salilla varmaan kolme krt elämäni aikana ja silloinkin vain jossain crosstrainerissä heilumassa... Toisin sanoen olen pihalla kuin lumiukko.

-ap

Jos noin on, minä palkkaisin jonkun joka tekee simppelin ohjelman ja näyttää miten laitteita käytetään. Muutaman tunnin homma max.

Personal trainer jos yrität tosi kovaan kuntoon (kilpaurheilu, fitness, tms) tai oikeasti tarvitset jotakuta potkimaan pyllylle. Eli motivaattoria.

Vierailija
27/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Jos noin on, minä palkkaisin jonkun joka tekee simppelin ohjelman ja näyttää miten laitteita käytetään. Muutaman tunnin homma max.

Personal trainer jos yrität tosi kovaan kuntoon (kilpaurheilu, fitness, tms) tai oikeasti tarvitset jotakuta potkimaan pyllylle. Eli motivaattoria.

Piti lisätä vielä, että netissä on paljon ilmaisia ohjelmia. Usemmissa on se ongelma, että ovat liian monimutkaisia. Hirveä määrä eksoottisia liikkeitä.

Käytännössä voit jakaa liikkeet kolmeen osaan: kyykystä ylös, työntäminen/nosto ja vetäminen. Periaatteessa kolmekin liikettä riittää, tai jopa kaksi jos maastaveto on se toinen.

Minä ottaisin alkuun max 5 mahdollisimman helppoa liikettä. Ei enempää.

Vierailija
28/30 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin itsestäni tuoreita kuvia epäsuotuisasta kulmasta ja minulle on tullut hirveä tuplavararengas. Nyt on ylempi ja alempi. Vaaka sen todisti, että painoa on kertynyt enemmän kuin uskoinkaan.

Vierailija
29/30 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki salineuvot voit unohtaa. Ainoa mikä auttaa on syödä oikein, ja kävisin rasvaimussa jos silti ei lähde. Reuhtova cardio ainoastaan pahentaa asiaa.

Vierailija
30/30 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamalla riittävän laihaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi