Pms-oireet vs alkuraskaus?
Mistä sen tietää, kumpi on kyseessä? Vai tietääkö edes?
Yritämme lasta ja viikko ovulaatiosta minulla alkoi aivan jäätävät raivokohtaukset. Olen kuin hirviö, jopa masentuneita ajatuksia. Rinnat ovat turvonneet, mutta vain nännit kipeät. Yleensä minulla on kipeä myös rinnan juuri. Ilmavaivoista puhumattakaan.. Aivan kamalaa, kun on vatsakin sekaisin. Ja tämä turvotus :(
Itken täällä, että nyt ne kuukautiset alkaa. Alavatsa on kipeä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Olen yleensä ailahtelevainen ja nopeasti suuttuva ja vouhkaava. Mutta raskaana ja synnytyksen jälkeen olin rauhallinen ja tasainen. Erikoista mutta näin mulla ne hormonit vaikutti. Itse asiassa olin koko pikkulapsiajan jossain onnellisuuskuplassa. Molemmilla kerroilla sama.
Läheskään kaikille ei käy noin. Näin niitä sekopäisiä lapsia syntyy kun mammakaan ei osaa hillitä itseään. Onko myöskin miehelle ok raivota pää punaisena kun ärsyttää?
Hormonitasojen laskiessa voi seurata raivo, jos kroppa tulkitsee, että taas on menossa tilaisuus ohi. Alkio ei kiinnity heti, eli ei voi tietää. Ehkä samalla keino ajaa miestä pois? Sitten taas ovulaation lähestyessä käytös muuttuu. Ellei ole jo tärpännyt.
Jos raskaus ei ala, kannattaa käydä tutkituttamassa molempien hedelmällisyys.
Minulla oli kauheat pms oireet yleensä. Tiesin olevani raskaana, kun niitä ei tullutkaan.
Ei sitä oikein tiedäkään. Minulla ainakin joka kuukausi PMS-oireet ovat aivan samanlaisia kuin raskauksissa alkuraskausoireet ovat olleet. Raskautta toivoessa ne tietenkin ajattelee herkästi raskausoireiksi. Jotkut tekevät herkkiä testejä jo ennen kuukautisten oletettua alkua. Itse en suosittele sitä. Jopa 70% kaikista raskauksista päättyy keskenmenoihin, mutta suurin osa jo ennen kuin nainen tietää olevansa raskaana eli keskenmenon ajattelee vain kuukautisiksi. Siksi suosittelen testaamaan vasta, kun kuukautiset ovat myöhässä.
Itse olen huomannut raskauden joka kerta vain siitä, että kuukautiset olevinaan alkavat, mutta loppuvatkin jo pienen alkutuhrun jälkeen. Muuten on olleet kaikki perinteiset mielialaoireet, turvotus ja menkkakivut.
5 kertaa olen ollut raskaana ja koskaan ei olisi voinut erottaa oireiden/oireettomuuden perusteella onko kyseessä pms vai raskaus. Seurailin aamulämpöjä ja niiden perusteella osasi vähän aavistella, että saattaisi olla raskaana (lämpö droppaa usein hieman silloin, kun alkio kiinnittyy). Tosin sitten jo parin päivän päästä kiinnittymisestä on plussa jo näkynyt ja alkanut myös pahoinvointi/kuvotus.
Ennen alkion kiinnittymistä ei ole mahdollista tuntea raskausoireita, koska ei ole mitään mikä raskausoireita aiheuttaisi. Alkio kiinnittyy useimmiten 7-10 päivää ovulaation jälkeen.
Olen tullut neljä kertaa raskaaksi eikä minulla ole ollut mitään raivoamista ensimmäisten 6 viikon aikana. Menkkoja ennen kyllä on. Olen ollut vetämätön ja olo on ollut flunssainen ennen kuin olen tehnyt positiivisen raskaustestin. Oireet ovat jokaisella varmaan yksilöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Heräsin yöllä litimärkänä. Kuuluuko tämäkin PMS-oireisiin?
Ap
Kuuluu, hikoilu on merkki siitä että estrogeeni tasot tippuu. Eli se on juuri merkki että et ole raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Ap
Kuuluu, hikoilu on merkki siitä että estrogeeni tasot tippuu. Eli se on juuri merkki että et ole raskaana.
Onko se aina näin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Ap
Onko se aina näin?
Ap
Yöhikoilu voi myös johtua viimeöisestä täysikuusta, jostain mitä olet syönyt, eilisestä liikkumisesta, painajaisista, mistä vain. Tai sitten niistä PMS-oireista. Oottele niitä menkkoja vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yleensä ailahtelevainen ja nopeasti suuttuva ja vouhkaava. Mutta raskaana ja synnytyksen jälkeen olin rauhallinen ja tasainen. Erikoista mutta näin mulla ne hormonit vaikutti. Itse asiassa olin koko pikkulapsiajan jossain onnellisuuskuplassa. Molemmilla kerroilla sama.
Läheskään kaikille ei käy noin. Näin niitä sekopäisiä lapsia syntyy kun mammakaan ei osaa hillitä itseään. Onko myöskin miehelle ok raivota pää punaisena kun ärsyttää?
Ei synny jos raskaus ei ole alkanut. Myös eläinkunnassa naiseläin voi välttää isäehdokasta parittelun jälkeen. Onko raskaus silloin alkanut vai ei, sitä ei voi tietää, mutta kierto ei ole otollisessa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Ap
Onko se aina näin?
Ap
Yöhikoilu voi myös johtua viimeöisestä täysikuusta, jostain mitä olet syönyt, eilisestä liikkumisesta, painajaisista, mistä vain. Tai sitten niistä PMS-oireista. Oottele niitä menkkoja vain.
Ahaa. Näin itse asiassa painajaista viime yönä.
Ap
Kaikki on toki yksilöllistä, mutta kerron oman kokemukseni kahdesta raskaudestani. Kummallakin kerralla jo muutama päivä hedelmöityksestä tunsin painon alavatsalla. Ikään kuin jokin painava metallikuula olisi ollut mahan sisällä. Se oli täysin erilaista, kuin mikään, mitä aiemmin olin kokenut. Lisäksi hajuaisti terävöityi heti. Tiesin kummallakin kerralla olevani raskaana jo ennen kuin testi näytti plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.