Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wilma viesit saavat useat vanhemmat ärtyneeksi ja stressaantuneiksi. Tässä voi olla syy linkki

Kommentit (442)

Vierailija
281/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju todistaa just sen, mitä tuossa artikkelissa sanotaan. Jotkut vanhemmat vetää ihan kohtuutonta stressiä noista merkinnöistä, otetaan henkilökohtaisesti jotkut suht yhdentekevät "penaali unohtunut" merkinnät. Olenkin ihmetellyt mistä se johtuu että jotkut hermoilee tosi pienistä, mut ehkä se sit tosiaan on joku lapsuustrauma.

On täällä toki kuvattu kohtuuttomia opettajiakin, jos todella tulee viestejä liikuntatunnin paikasta vain hetki ennen tunnin alkua. Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan että ne on suht harvassa, kun ei kukaan tuttu ole tuommoisesta valitellut ja koululaisia on tuttavapiirissä paljon.

Vierailija
282/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuvihkot takas ja jää opettajillakin aikaa opettamiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ärsyttää viesti- ja merkintämäärän valtava määrä.

Meillä on 3 kouluikäistä ja pitäisi melkein palkata sihteeri oman työn lomassa seuraamaan JOKAPÄIVÄISTÄ Wilmaviestintää.

Toivoisin että kouluissa pärjättäisiin joskus jopa kokonainen viikko ilman kodin ja vanhempien osallistamista.

Niin. Miten ihmeessä ennen pärjättiin, vielä 2000-luvun alussa? Miksi ja miten on tultu tähän nykytilanteeseen? Ketä se hyödyttää?

Diktatuurit hyötyvät, jos kehittyneissä maissa opetuksen ja sivistyksen ja tiedon taso laskee.

Vierailija
284/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wilmaan tulee paljon muutakin viestiä, kuin suoraan omaan lapseen liittyvää. Ei niitä jaksa lukea (vanhempainyhdistyksen juttuja yleensä). Sen lisäksi Wilman kautta opettajat ilmoittelee aivan turhista pikkuasioista, mitkä olisivat voineet hoitaa paikan päällä ilman vanhempien puuttumista. On täysin luonnollista, että lasten käytöstä tulee tuntien aikana ohjata, ja se on osa opettajan työtä. Vain oikeat ongelmat pitäisi raportoida, eikä mitään "Jesse-Joonas kuiskutteli kaverille matikantunnin aikana".

Just tän tyyppiset viestit ärsyttää mua kovasti. Viime vuonna kysyin opelta, että mitä hän haluaa mun tekevän asialle, näin etänä = kotoa. En saanut vastausta.

Vaikka olemmekin akateeminen perhe (ja suku), minusta on ihan tavallista, että lapset kuiskuttelee tunnilla.

Eihän tuollaista pysty kieltämään ja valvomaan mitenkään... Paskahousu opettaja.

Kysäsee uudelleen, että koskas meinasit vastailla?

Ja jos ei vastausta kuulu, niin täppää rehtorin mukaan ja kysyy kolmannen kerran.

Se wilma on mahtava ja toimii molempiin suuntiin.

Ei se toimi molempiin suuntiin kun rehtori ei ehdi vastailla. Täysin turha keksintö. Olisipa vain esim tavallinen sähköposti tähän koulun ja kodin väliseen viestintään.

Vierailija
285/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju todistaa just sen, mitä tuossa artikkelissa sanotaan. Jotkut vanhemmat vetää ihan kohtuutonta stressiä noista merkinnöistä, otetaan henkilökohtaisesti jotkut suht yhdentekevät "penaali unohtunut" merkinnät. Olenkin ihmetellyt mistä se johtuu että jotkut hermoilee tosi pienistä, mut ehkä se sit tosiaan on joku lapsuustrauma.

On täällä toki kuvattu kohtuuttomia opettajiakin, jos todella tulee viestejä liikuntatunnin paikasta vain hetki ennen tunnin alkua. Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan että ne on suht harvassa, kun ei kukaan tuttu ole tuommoisesta valitellut ja koululaisia on tuttavapiirissä paljon.

No minulla oli sellainen liikkaope itselläni aikoinani ja kuopuksellani on vielä pahempi. Ja molemmilla liikkatunti maanantaina kello 8. Ja aina tappiin asti säätöä.

Me sentään voidaan autolla etsiä kuopuksen urheilupaikka, itse juoksin itku kurkussa luistinkassia raahaten.

Vierailija
286/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wilmaan tulee paljon muutakin viestiä, kuin suoraan omaan lapseen liittyvää. Ei niitä jaksa lukea (vanhempainyhdistyksen juttuja yleensä). Sen lisäksi Wilman kautta opettajat ilmoittelee aivan turhista pikkuasioista, mitkä olisivat voineet hoitaa paikan päällä ilman vanhempien puuttumista. On täysin luonnollista, että lasten käytöstä tulee tuntien aikana ohjata, ja se on osa opettajan työtä. Vain oikeat ongelmat pitäisi raportoida, eikä mitään "Jesse-Joonas kuiskutteli kaverille matikantunnin aikana".

Just tän tyyppiset viestit ärsyttää mua kovasti. Viime vuonna kysyin opelta, että mitä hän haluaa mun tekevän asialle, näin etänä = kotoa. En saanut vastausta.

Vaikka olemmekin akateeminen perhe (ja suku), minusta on ihan tavallista, että lapset kuiskuttelee tunnilla.

Eihän tuollaista pysty kieltämään ja valvomaan mitenkään... Paskahousu opettaja.

Eikä varsinkaan keskustelemaan oman lapsensa kanssa ja kasvattamaan häntä. Tai herrajumala, VAATIMAAN lapselta jotain!

Ei ei ei! 2023 mallikaverivanhempi ei voi tehdä niin! Se olisi katastrofi jos lapselta jotain vaatii tai jos lapselle tulee paha mieli koska hän on käyttäytynyt huonosti ja saa siitä rangaistuksen.

Ei kyllä se on vain koulun tehtävä kasvattaa lapsia!

Ja sitten jos koulu kasvattaa tai lapsi saa rangaistuksen niin vanhemmat tulee linjoja pitkin että EI MINUN MATTIPÄIVI OLE TEHNYT MITÄÄN!!!11

Näin nykypäivänä.

Vierailija
287/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette ymmärtäneet Wilman ihan väärin. Ei siellä ole mitään, mihin pitäisi välittömästi reagoida. Voit ottaa ilmoitukset pois ja vilkaista Wilma-viestit (Huom viestit, ei tuntimerkintöjä!) vaikka kerran illassa tai pari kertaa viikossa. Jos joku opettaja viestii tiedotteilla, hänelle voi laittaa viestin, että voisiko jatkossa ilmoittaa muutokset viestillä, kun ne tiedotteet on niin hankalia.

Mitä tehdään opettajille jotka ilmoittaa edellisenä iltana tai samana aamuna että tunti on siirretty toiseen paikkaan ja sitten laittavat poissaoloja kun wilmaa ei seurannut koko ajan? Nämähän sitten vaikuttaa siihen lapsen arviointiin.

Miksi tunti siirretään toiseen paikkaan? Kuulostaa koulujärjestelmän rakenteelliselta ongelmalta. Ai niin mut kouluthan purettiin pois monesta paikasta, kun 70-luvulla ruvettiin säästämään koska peloteltiin taas energiavalheilla. Meni paikat homeeseen ja purkutuomio. Nykyajan ihmiset ovat saamattomia hölmöläisiä.

Eikö sinulla ole kouluikäisiä lapsia? Meidän koulussamme tuollaisia paikanvaihdoksia on yleensä liikuntatunneilla. Yleensä tunti aloitetaan koulussa, mutta joskus liikuntatunti saatetaan järjestää esimerkiksi paikallisessa liikuntahallissa tai luistinradalla. Jos liikuntatunti on päivän ensimmäinen, on ihan järkevää, että oppilaat menevät suoraan luistinradalle tai liikuntahallille menemättä ensin koululle.

Liikunnanopettaja voi tulla sanomaan minne mennään juuri ennenkuin edellinen tunti loppuu.

Minun lapsella liikutatunnit on päivän ensimmäisiä.

Kirjota rehtorille viesti, jossa kerrot, että et kuskaa lasta muualle, kuin koulun eteen sovittuna aikana ja että rehtori on siitä eteenpäin henkilökohtaisesti vastuussa siitä, mitä lapselle tapahtuu sen jälkeen.

Voi V mitä sekoilua Suomen koulu on.

Se vastuu, vastuu ja vastuu...

Kenellä on aikaa kuskata lastaan yhtään minnekään aamuisin?

Ne wilmamerkinnät myöhästymisistä kyllä sinne jää vaikka syyllinen on opettaja. Niitä sitten vanhempana selitän luokanvalvojalle vanhempainvartissa vaikka mieluummin käsitelisin siellä lastani koskevia asioita.

Tämän takia kirjoitat opelle, rehtorille ja luokanvalvojalle wilma yhteisviestin, jossa kerrot miten opettaja mokasi ja pyydät opettajalta kaunista anteeksipyyntöä wilman kautta.

Näin oppilaan oikeusturvan kannalta tärkeät asiat jäävät kirjatuksi wilmaan.

Mitä on tapahtunut kun itse olet toiminut näin? Tuliko opettajalta selitys miten hän ei ehdi kaikkien oppilaiden merkintöjä myöhemmin muuttelemaan? Koska tällä tavalla meillä opettaja pesi itsensä pois vastuusta kun pyysin poistamaan aiheettomat merkinnät.

Siksi en pistä enää mitään painoarvoa niille tuntimerkinnöille, en minä vanhempana voi tietää onko se aiheesta vai ei. Opettajat ovat myös laittaneet minun lapselle merkintöjä jotka piti pistää toiselle oppilaalle. Että teidänkin lapsella saattaa hyvin siellä olla jonkun toisen merkinnät.

Tämä on se yksinkertaisin ratkaisu, jossa kaikki menee kohdalleen.

Mokaillut opettaja saa vastuun mokailustaan, oppilas saa anteeksipyynnön, luokanvalvoja tiedon, että joku muu kuin oppilas on mokaillut ja mokailleen opettajan esimies saa tiedon alaisensa mokailuista.

Vastuu, vastuu ja vastuu.

Niin sitä vastuuta edes omasta virheestään minä juuri olisin halunnut opettajalta. Hän ei sitä suostunut kantamaan. Ja näin ollen ne tuntimerkinnät on merkityksettömiä kun ei tiedä kenen lapsen merkinnät itselle kilahtaa. Luitko vietiäni edes?

No kirjota se yhteisviesti sille opettajalle ja sen esimiehelle.

Näin se vastuunkanto hoidetaan tarvittaessa siellä aikuisten työelämässä.

Vierailija
288/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissuvihkot takas ja jää opettajillakin aikaa opettamiseen!

TÄMÄ! Vihko auki ja asiat sinne. Ja sitten kirje vanhemmille, jos liikaa perseilty. Oppiminen on velvollisuus ei pakko. Jos menestyt koulussa huonosti, niin ei se ole rikos. Minua ei kiinnostanit peruskoulussa ja toisella asteella yhtään mitkään kouluasiat. Silti nykyään luen itsenäisesti valtavat määrät tietoa joka päivä. Ja olen rikas.

Vierailija
289/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope voi tehdä myös kiusaa tuolla wilmalla.

Opettajissa on ilkeitä luonteita siinä kuin muissakin ihmisissä. Inhoan omien nuorten yläkoulun huonoa ilmapiiriä enkä ole ainut, vaikka omat lapseni koulussa pärjäävät hyvin kaikin puolin. Semmoista simputusta, ei kannusteta, mutta pikkuasioista valitetaan. Tuntuu, että on oppilasvihamielinen koulu, vaikka siellä on monia mahtavia opettajia kyllä myös.

Vierailija
290/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota henkilökohtaisesti penaali unohdusta. Minulle ongelma on sama mitä moni muukin kertonut, että se unohtunut penaali tulee samanlaisena ilmoituksena kun tärkeämpi tietoa. Eli turha viestitulva on ongelma. Monta kertaa kerrottu sama mutta sinulta meni ohi. Joko luet valikoivasti tai et osaa analysoida lukemaasi.

Vierailija
291/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä varsinkaan keskustelemaan oman lapsensa kanssa ja kasvattamaan häntä. Tai herrajumala, VAATIMAAN lapselta jotain!

Ei ei ei! 2023 mallikaverivanhempi ei voi tehdä niin! Se olisi katastrofi jos lapselta jotain vaatii tai jos lapselle tulee paha mieli koska hän on käyttäytynyt huonosti ja saa siitä rangaistuksen.

Ei kyllä se on vain koulun tehtävä kasvattaa lapsia!

Ja sitten jos koulu kasvattaa tai lapsi saa rangaistuksen niin vanhemmat tulee linjoja pitkin että EI MINUN MATTIPÄIVI OLE TEHNYT MITÄÄN!!!11

Näin nykypäivänä.

Koulun tehtävähän ei ole kasvattaa lapsia.

Koulun tehtävä on kirjoittaa wilmaviestejä.

Eihän tuolta koululta saa nykyään edes vaatia, että se tietäisi missä ne oppilaat ovat päivän aikana.

Vierailija
292/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette ymmärtäneet Wilman ihan väärin. Ei siellä ole mitään, mihin pitäisi välittömästi reagoida. Voit ottaa ilmoitukset pois ja vilkaista Wilma-viestit (Huom viestit, ei tuntimerkintöjä!) vaikka kerran illassa tai pari kertaa viikossa. Jos joku opettaja viestii tiedotteilla, hänelle voi laittaa viestin, että voisiko jatkossa ilmoittaa muutokset viestillä, kun ne tiedotteet on niin hankalia.

Mitä tehdään opettajille jotka ilmoittaa edellisenä iltana tai samana aamuna että tunti on siirretty toiseen paikkaan ja sitten laittavat poissaoloja kun wilmaa ei seurannut koko ajan? Nämähän sitten vaikuttaa siihen lapsen arviointiin.

Miksi tunti siirretään toiseen paikkaan? Kuulostaa koulujärjestelmän rakenteelliselta ongelmalta. Ai niin mut kouluthan purettiin pois monesta paikasta, kun 70-luvulla ruvettiin säästämään koska peloteltiin taas energiavalheilla. Meni paikat homeeseen ja purkutuomio. Nykyajan ihmiset ovat saamattomia hölmöläisiä.

Eikö sinulla ole kouluikäisiä lapsia? Meidän koulussamme tuollaisia paikanvaihdoksia on yleensä liikuntatunneilla. Yleensä tunti aloitetaan koulussa, mutta joskus liikuntatunti saatetaan järjestää esimerkiksi paikallisessa liikuntahallissa tai luistinradalla. Jos liikuntatunti on päivän ensimmäinen, on ihan järkevää, että oppilaat menevät suoraan luistinradalle tai liikuntahallille menemättä ensin koululle.

Liikunnanopettaja voi tulla sanomaan minne mennään juuri ennenkuin edellinen tunti loppuu.

Kirjota rehtorille viesti, jossa kerrot, että et kuskaa lasta muualle, kuin koulun eteen sovittuna aikana ja että rehtori on siitä eteenpäin henkilökohtaisesti vastuussa siitä, mitä lapselle tapahtuu sen jälkeen.

Ne wilmamerkinnät myöhästymisistä kyllä sinne jää vaikka syyllinen on opettaja. Niitä sitten vanhempana selitän luokanvalvojalle vanhempainvartissa vaikka mieluummin käsitelisin siellä lastani koskevia asioita.

Tämän takia kirjoitat opelle, rehtorille ja luokanvalvojalle wilma yhteisviestin, jossa kerrot miten opettaja mokasi ja pyydät opettajalta kaunista anteeksipyyntöä wilman kautta.

Mitä on tapahtunut kun itse olet toiminut näin? Tuliko opettajalta selitys miten hän ei ehdi kaikkien oppilaiden merkintöjä myöhemmin muuttelemaan? Koska tällä tavalla meillä opettaja pesi itsensä pois vastuusta kun pyysin poistamaan aiheettomat merkinnät.

Siksi en pistä enää mitään painoarvoa niille tuntimerkinnöille, en minä vanhempana voi tietää onko se aiheesta vai ei. Opettajat ovat myös laittaneet minun lapselle merkintöjä jotka piti pistää toiselle oppilaalle. Että teidänkin lapsella saattaa hyvin siellä olla jonkun toisen merkinnät.

Mokaillut opettaja saa vastuun mokailustaan, oppilas saa anteeksipyynnön, luokanvalvoja tiedon, että joku muu kuin oppilas on mokaillut ja mokailleen opettajan esimies saa tiedon alaisensa mokailuista.

Niin sitä vastuuta edes omasta virheestään minä juuri olisin halunnut opettajalta. Hän ei sitä suostunut kantamaan. Ja näin ollen ne tuntimerkinnät on merkityksettömiä kun ei tiedä kenen lapsen merkinnät itselle kilahtaa. Luitko vietiäni edes?

Minulla on se aikuisen työelämä myös hoidettavana. Ei ole aikaa kantaa sen opettajan vastuuta. Miksi edes koitat sitä minun harteille laittaa?

Ei ole minun syyni että opettajat eivät osaa ja siksi Wilma ei toimi.

Vierailija
293/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen tuli vaatimus, että ensi viikon yökouluun tarvitaan vanhempia hoitamaan ne hommat, jotka oikeasti kuuluisivat opettajille.

Pitäisi autollaan kuskata ruoat ja tarvikkeet.

Pitäisi siivota ja tarjoilla ruoat sekä tiskata.

Pitäisi vahtia lasten saunominen ja puuhat.

Aikaa ilmoittautua on ensi ma 2.10. asti.

Itse yökoulu myös ensi viikolla.

Että vihaan nykykoulua.

Ensinnäkin yökoulu ei kuulu opettajalle millään tavalla, hän järjestää sen ihan vapaasta tahdostaan. Miten ihmeessä hän kuskaisi kaiken, siivoaisi, laittaisi ruoat ja tiskaisikin kaiken, eikö oppilailla ole sitten tarkoitus olla mitään ohjelmaa, eikä edes valvontaa. Missä koulussa muuten on sauna?

Vierailija
294/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota henkilökohtaisesti penaali unohdusta. Minulle ongelma on sama mitä moni muukin kertonut, että se unohtunut penaali tulee samanlaisena ilmoituksena kun tärkeämpi tietoa. Eli turha viestitulva on ongelma. Monta kertaa kerrottu sama mutta sinulta meni ohi. Joko luet valikoivasti tai et osaa analysoida lukemaasi.

En jaksa uskoa, että unohtuneesta penaalista tulee mitään viestiä tai ilmoitusta. Eiköhän se laiteta wilmamerkintöihin.

Vierailija
295/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma on romahduttanut opettajat samalle tasolle oppilaidensa kanssa. Kännykkää näprääviä pskahousuja.

Ongelman kohtaamisen, siihen puuttumisen ja ratkaisemisen sijaan toimintamalli on yhyhy kantelen äitille, eiku wilmaan, jos et lopeta.

Vierailija
296/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on sinun lapsen moka. Siitä pitää sanoa sille ja lapsen pitää tajuta hävetä ja ottaa opiksi. Jos ei tajua niin heität pihalle.

On sanottu ehkä muutama kerta. Nätisti ja ei niin nätisti. Mihin pihalle alaikäinen heitetään?

Siis se on toistuvaa lapsesi puolesta eikä välitä? No anna kasvaa sellaiseksi kuin kasvaa. Oma on elämänsä ja mokansa. Ei tullut 90-luvulla kuuloonkaan että joku olisi myöhästynyt ellei tapahtunut jotain viivästyksiä kuljetuksessa. Sun lapses siis nukkuu pommiin kun räplää puhelintaan aamuyölle asti?

Ei nuku pommiin, koska herätän kun itsekin herään. Ja hoputan, että ehtisi vaan käy niin hitaalla että myöhästyy. Palkinnoksi noi wilma-merkinnät. Saman saisi vissiin kun ei edes yrittäisi auttaa aamuja.

Kädetön kasvattaja ilmoittautuu... Herätä se aiemmin. Tai opeta ottamaan vastuuta elämästään. Kännykkäkieltoa myöhästymisistä jos ei muu auta. Tai joku palkinto jos ehtii ajoissa riittävän monena aamuna putkeen, jos positiivisen kautta kasvattaminen sopii paremmin. Ei koulusta saa myöhästyä, kyllä myöhästelyistä on tullut sanomista aina.

Juu, olen kädetön, mutta paha tässä vaiheessa on peruuttaa. Kaksi muuta lasta kyllä ehtii, mutta tämä ei. Onneksi enää reilu vuosi ja loppuu wilmapiina. Selitelköön ihan itse sitten täysi-ikäisenä.

Ja tässä malliesimerkki. 2023 kaverivanhempi.

Ota nyt siltä vaikka se puhelin viikoksi takavarikkoon niin varmasti alkaa kouluun ehtimään -_- tai niin pitkäksi aikaa kuin tarvis.

Vierailija
297/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen tuli vaatimus, että ensi viikon yökouluun tarvitaan vanhempia hoitamaan ne hommat, jotka oikeasti kuuluisivat opettajille.

Että vihaan nykykoulua.

Ensinnäkin yökoulu ei kuulu opettajalle millään tavalla, hän järjestää sen ihan vapaasta tahdostaan. Miten ihmeessä hän kuskaisi kaiken, siivoaisi, laittaisi ruoat ja tiskaisikin kaiken, eikö oppilailla ole sitten tarkoitus olla mitään ohjelmaa, eikä edes valvontaa. Missä koulussa muuten on sauna?

Miksi hän pyytää apua muutama päivä ennen yökoulua?

Vierailija
298/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vihaan nykykoulua.

Ei kai siinä yksi opettaja-parka riitä yökouluttamaan nykymukeloita?

Sitten ei järjestetä yökoulua, jollei koulusta riitä siihen henkilökuntaa.

Vierailija
299/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ilmeisesti ole mitään tietoa mistä selität. Koulu on täysin kädetön jopa siihen että opettaja jättää opettamatta tunneillaan. Mitä luulet että tapahtuu rehtorille lähetetylle viestille jossa pyydetään aiheettoman merkinnän poistamisesta kun se ei ehdi vastata muihinkaan viesteihin?

Vierailija
300/442 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa, että unohtuneesta penaalista tulee mitään viestiä tai ilmoitusta. Eiköhän se laiteta wilmamerkintöihin.

Ikävä kyllä se ei ole sinun uskostasi kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme